IV. Ulubione zwierzątko.doc

(41 KB) Pobierz
IV

IV.             Ulubione zwierzątko

 

Cele ogólne:              Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt. Rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt.

Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa.

 

Lp.

Zadanie ucznia i nauczyciela

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Jakie zwierzęta hodujemy w domu?” – oglądanie ilustracji różnych zwierząt, określenie jakie zwierzęta możemy hodować w mieszkaniu. Rozwijanie pozytywnego stosunku do zwierząt.

 

- nazywa zwierzęta hodowane w domu,

- wie jak należy opiekować się zwierzętami w domu,

Ja i przyroda

 

2.

Opowiadanie J. Papuzińskiej „Agnieszka opowiada bajkę” – rozmowa n/t opowiadania. Czytanie całościowe wyrazu „kot”. Układanie wyrazu z rozsypanych liter.

- słucha uważnie utworu,

- potrafi wypowiedzieć się na określony temat,

- czyta całościowo wyraz „kot”,

- ułoży wyraz z rozsypanych liter,

Myślę, mówię, czytam…

 

3.

Wesołe zwierzaki wykonanie zwierzątek z okrągłych talerzyków. Zapoznanie się z techniką pracy, wydzieranie z kolorowego papieru małych kawałków, naklejanie ich na talerz, tworzenie własnej kompozycji.

- zna technikę „wydzieranki”,

- potrafi samodzielnie wykonać pracę,

-zachowuje porządek na stoliku,

Ja i sztuka - plastyka

 

4.

Zabawy ruchowe przy piosence „Niegrzeczna myszka” – wchodzenie w określone role. Zwrócenie uwagi na wesoły charakter piosenki. Rytmiczne poruszanie się do melodii.

- potrafi wczuć się w określoną rolę,

- określa charakter słuchanej piosenki,

- rytmicznie porusz się do melodii,

Ja i sztuka - muzyka

 

5.

„Rybki w akwarium” – utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych (kolo, kwadrat). Tworzenie zbioru na podstawie jednej cechy – kształtu.

- zna nazwy figur geometrycznych,

- tworzy zbiór na podstawie jednej cechy,

- przelicza elementy w zbiorze,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

 

6.

Słuchanie utworu „Akwarium” – Camille’a Saint Saensa. Swobodne wypowiedzi dzieci n/t nastroju utworu, tempa, charakteru. Przedstawianie muzyki ruchem i gestem.

- słucha uważnie utworu,

- potrafi określić jego nastrój, charakter,

- przedstawia utwór gestem, ruchem,

Ja i sztuka - muzyka

 

7.

Zabawy z chustą animacyjną – Robimy fale, Rybak i rybka.

- bierze udział w zabawie,

-czeka na swoją kolej,

- potrafi współpracować w parze,

Sprawność ruchowa

 

8.

Słuchanie wiersza L. Łącz „Przyjaźń ze schroniska” – Swobodne wypowiedzi dzieci n/t wiersza. Zwrócenie uwagi na sposób bezpiecznego zachowania się podczas spotkania nieznanego psa.

-słucha uważnie utworu,

- wypowiada się na określony temat,

- wie jak należy bezpiecznie zachować się w trudnej sytuacji,

Myślę, mówię, czytam…

 

9.

Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – rozpoznawanie odgłosów zwierząt. Naśladowanie i przeliczanie dźwięków.

- rozpoznaje odgłosy zwierząt,

- potrafi je naśladować,

- liczy usłyszane dźwięki

Myślę, mówię, czytam…

 

 

 

 

 

 

 

Literatura:               Program wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole” –

                            Przewodnik metodyczny „Pięciolatek. Bawię się i uczę” cz. 1 – Wiesława Żaba – Żabińska, Czesław Cyrański

                            Publikacje i pomoce dydaktyczne w postaci wierszy i ilustracji zamieszczone w Internecie.

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin