Instrukcja.pdf

(4858 KB) Pobierz
739649700 UNPDF
Instrukcja
739649700.009.png 739649700.010.png
SPIS TREÂCI
W Polsce pomocy technicznej udziela firma Cenega Poland Sp. z o.o.
W przypadku problemów zadzwoƒ pod numer telefonu:
(22) 868 52 61.
1. Dane techniczne 6
1.1. Minimalne wymagania systemowe ..................................................6
1.2. Wymagania systemowe dla du˝ych map ..........................................6
2. Menu g∏ówne 7
2.1. Gra jednoosobowa ..........................................................................7
2.2. Gra wieloosobowa ..........................................................................7
2.3. Wczytaj/Powtórz ..............................................................................7
2.4. Opcje ............................................................................................7
2.5. Edytor ............................................................................................7
2.6. WyjÊcie ..........................................................................................7
3. Menu gry jednoosobowej 8
3.1. Menu kampanii ............................................................................8
3.2. Menu misji pojedynczej ................................................................9
3.3. Menu mapy losowej ......................................................................9
4. Nagrywanie rozgrywki 9
4.1. Zapisz powtórk´ ..........................................................................9
4.2. Nadawanie nazwy powtórce ..........................................................9
4.3. Wczytaj/powtórz ........................................................................10
5. Nowe opcje mapy losowej 11
5.1. Przymierza, poziomy trudnoÊci i zmiana kolorów ............................11
5.2. Dwa nowe elementy menu ..........................................................11
5.2.1. Opcje poczàtkowe ........................................................12
5.2.2. Opcje balonów (górna linia) ..........................................13
5.2.3. Armaty (górna linia) ....................................................13
5.2.4. Czas pokoju ................................................................13
5.2.5. Opcje XVIII wieku ........................................................14
5.2.6. Opcje zdobywania ........................................................14
5.2.7. Opcje autozapisu ..........................................................15
5.2.8. Drewniane schrony ........................................................15
6. Nowe kursory 15
6.1. Kursor animowany ......................................................................15
6.2. Kursor atakowania miejsca ..........................................................15
6.3. Kursor stra˝y ..............................................................................16
6.4. Kursor patrolowania ....................................................................16
6.5. Kursor zaokr´towania ..................................................................16
Mo˝esz te˝ opisaç problem i przes∏aç t´ informacj´ faksem:
(22) 868 52 60
lub przes∏aç e-mail na adres: serwis@cenega.pl
Adres do korespondencji pocztowej:
Dzia∏ Pomocy Technicznej
Cenega Poland Sp. z o.o.
ul. Dzia∏kowa 37, 02-234 Warszawa
Oficjalna strona gry: www.cossacks.com
© 2000-2003 CDV Software Entertainment AG i GSC Game World.
Kopiowanie zabronione z wyjàtkiem przypadków okreÊlonych w umowie.
Naruszenie tego zakazu b´dzie karane zgodnie z prawem cywilnym i karnym.
BEZ PRAWA DO WYNAJMU LUB WYPO˚YCZANIA.
3
739649700.011.png
7. Nowe rozkazy 16
7.1. Wydawanie rozkazów w trybie pauzy ............................................17
7.2. Stra˝ i patrolowanie ....................................................................17
7.3. Formacje jazdy ............................................................................18
7.4. Wybór formacji ..........................................................................18
7.5. Uzupe∏nianie formacji ..................................................................19
7.6. Grupowanie i rozgrupowanie formacji ..........................................19
7.7. Atakowanie miejsca ....................................................................20
7.8. Wy∏àczenie ataku wie˝ ................................................................21
8. Menu gry wieloosobowej 21
8.1. Informacje ogólne ......................................................................21
8.2. Opcja wykluczenia ......................................................................22
8.3. Przekaz surowców ......................................................................22
9. Gra internetowa 23
9.1. Logowanie w grze internetowej ....................................................23
9.2. Formularz danych logowania ........................................................24
9.3. Menu gry internetowej ................................................................25
10. Generalny System Klasyfikacji 26
10.1. Âwiatowy ranking ........................................................................26
10.2. Tytu∏y ........................................................................................26
10.3. Punktacja ..................................................................................27
10.4. Dane gracza ................................................................................30
11. Klawisze skrótów 32
12. Nowe jednostki 34
12.1. Nowe okr´ty ..............................................................................34
12.2. Nowe jednostki ..........................................................................37
12.3. Nowe budynki ............................................................................40
13. Edytor 44
13.1. Interfejs edytora ........................................................................44
13.2. Tworzenie terenu ........................................................................45
13.3. Edycja rzeêby terenu ..................................................................46
13.4. Edycja zbiorników wodnych ........................................................48
13.5. Rozmieszczanie tekstur ................................................................50
13.6. Rozmieszczanie obiektów naturalnych ............................................51
13.7. OkreÊlanie dost´pnoÊci ..............................................................52
13.8. Rozmieszczanie obiektów i okreÊlanie warunków poczàtkowych ........53
13.9. Polecenia klawiaturowe edytora ....................................................55
Twórcy
Kozacy
Sztuka wojny
56
Uprawnienia gwarancyjne
4
5
739649700.012.png
Posiadacz dodatku mo˝e wybraç podstawowà wersj´ gry „Kozacy: Europejskie boje” lub roz-
szerzonà „Kozacy: Sztuka wojny”. Po zainstalowaniu dodatku w menu g∏ównym widoczne b´-
dà oba elementy. Nale˝y jednak pami´taç o fakcie, ˝e „Sztuka wojny” nie mo˝e wczytywaç
gier zapisanych w „Europejskich bojach” i odwrotnie.
2. Menu g∏ówne
WA˚NE : Aby zainstalowaç dodatek „Kozacy: Sztuka wojny”, musisz mieç zainstalowanà pod-
stawowà wersj´ gry „Kozacy: Europejskie boje”.
Kompakt z dodatkiem powinien zawsze znajdowaç si´ w nap´dzie CD-ROM, gdy chcesz uru-
chomiç gr´ „Kozacy: Sztuka wojny”.
1. Dane techniczne
1.1. Minimalne wymagania systemowe
Kozacy wymagajà procesora Pentium 233 MHz lub szybszego, 32 MB RAM-u, karty graficznej
zgodnej ze standardem DirectX, majàcej co najmniej 1 MB pami´ci, karty dêwi´kowej zgodnej ze
standardem DirectX oraz myszy. Przy takiej konfiguracji gra powinna dzia∏aç z zadowalajàcà szyb-
koÊcià w rozdzielczoÊci 800x600 i przy przeci´tnej liczbie jednostek. (Jednak do uruchomienia
gry wymagane sà karta graficzna i monitor obs∏ugujàce rozdzielczoÊç 1024x768.)
Zaczynasz rozgrywk´ w menu g∏ównym, obejmujàcym ró˝norodne funkcje gry.
1.2. Wymagania systemowe dla du˝ych map
Gracz, który chce korzystaç z nowych, 16 razy wi´kszych map, powinien posiadaç kompu-
ter z procesorem Pentium III 500 MHz PC i 256 MB RAM-u w celu zagwarantowania p∏yn-
nego dzia∏ania gry nawet przy wyjàtkowo du˝ych rozmiarach map. Ponadto w przypadku gry
na mapach 2x2 lub 4x4 komputer powinien mieç 150-200 MB dodatkowego wolnego miej-
sca na twardym dysku, poniewa˝ mapy te zajmujà bardzo du˝o pami´ci.
2.1. Gra jednoosobowa
Kliknij na tej opcji lewym przyciskiem myszy (LPM), aby zagraç w gr´ dla jednego gracza.
Przejdziesz do menu, w którym mo˝na wpisaç imi´ gracza, a potem do menu gry jednooso-
bowej, obejmujàcej ró˝ne typy rozgrywki dla jednego gracza.
2.2. Gra wieloosobowa
Od tej opcji nale˝y zaczàç, gdy chcesz stoczyç rozgrywk´ w sieci. Kliknij tutaj, by przejÊç do
ekranu wpisywania imienia, a nast´pnie do menu gry wieloosobowej Kozaków.
2.3. Wczytaj/Powtórz
Ta opcja umo˝liwia wczytanie gry zapisanej wczeÊniej lub odtworzenie zarejestrowanej gry.
2.4. Opcje
Po klikni´ciu na tym przycisku, b´dziesz móg∏ regulowaç ró˝ne parametry gry oraz przygoto-
wywaç rejestracj´ rozgrywki do póêniejszego odtworzenia.
2.5. Edytor
Kliknij na tym zwoju, by przejÊç do edytora map i misji, do∏àczonego do Kozaków.
2.6. WyjÊcie
Kliknij tutaj LPM, by opuÊciç gr´.
6
7
739649700.001.png 739649700.002.png 739649700.003.png
3. Menu gry jednoosobowej
3.2. Menu misji pojedynczej
Wybierz jednà z kampanii lub misji lub graj w map´ stworzonà w edytorze.
3.3. Menu mapy losowej
Mapy losowe majà teraz kilka nowych opcji. Obejmujà one ustalanie poziomów trudnoÊci
przeciwników komputerowych, tworzenie dru˝yn, kilka dodatkowych opcji map (dla wi´k-
szych map) oraz dodatkowe opcje startowe i parametry mapy. Bardziej szczegó∏owy opis no-
wych mo˝liwoÊci znajdziesz w rozdziale 5 ('Nowe opcje mapy losowej').
3.1. Menu kampanii
4. Nagrywanie rozgrywki
Poza znanymi wczeÊniej opcjami rozgrywki (pr´dkoÊç przewijania, pr´dkoÊç gry itp.) w do-
datku wyst´puje te˝ mo˝liwoÊç zapisywania powtórek.
4.1. Zapisz powtórk´
Masz teraz mo˝liwoÊç zapisywania rozgrywek z punktu widzenia wirtualnej kamery i odtwa-
rzania ich przy innej okazji. W celu zapisania powtórki przejdê do menu opcji i kliknij LPM na
przycisku „Zapisz powtórk´” (patrz ilustracja).
Po wybraniu nowej kampanii mo˝esz przejÊç do pierwszej misji tej kampanii. Nast´pna misja
stanie si´ dost´pna dopiero po ukoƒczeniu poprzedniej.
4.2. Nadawanie nazwy powtórce
Teraz wpisz nazw´, pod którà powtórka zostanie zapisana. Zostanie ona automatycznie opa-
trzona rozszerzeniem REC . Po nadaniu nazwy kliknij na przycisku OK, by wróciç do menu
g∏ównego. W tym momencie mo˝esz przystàpiç do rozgrywki jedno- lub wieloosobowej
w zwyk∏y sposób. Po zakoƒczeniu rozgrywki b´dzie mo˝na oglàdaç powtórk´. W tym celu
przejdê do menu g∏ównego i kliknij na przycisku „Wczytaj/powtórz”.
8
9
739649700.004.png 739649700.005.png 739649700.006.png 739649700.007.png 739649700.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin