OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ:
1. Lodowa Kraina – Arktyka
2. Wspominamy ferie /
Chce poznać świat
Temat: Lodowa Kraina - Arktyka
Termin realizacji: 05.02.-09.02.2007r.
Zabawy gimnastyczne na śniegu- wspólne lepienie bałwana.
Cel kształcenia:
Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy
„Dobre maniery i bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych”- swobodne rozmowy o spędzeniu bezpiecznych ferii.
Poznanie zasad bezpiecznych zabaw na śniegu.
Zimowe zabawy- zabawy przy piosence z instrumentami. Próby wygrywania rytmu piosenki.
Rozwijanie muzykalności dzieci.
Razem ma być osiem- zabawa dydaktyczna wg scenariusza E.Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Rozwiązywanie prostych działań matematycznych .
„ Zwierzęta Arktyki”- – uzupełnienie plansz przy użyciu plasteliny , pasteli, tekstyliów, farb plakatowych – techniki do wyboru przez dzieci ;
Cel kształcenia: Rozwijanie sprawności manualnych i pomysłowości
„Zwierzęta Dalekiej Północy”- poznanie zwierząt arktycznych .
Zapoznanie z życiem i zwyczajami zwierząt Arktyki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą stacyjną
Uważne i staranne wykonywanie ćwiczeń na poszczególnych stacjach
„Lodowa kraina” – opow. n-la o lodowcach , górach lodowych w oparciu o ilustracjach .
Doskonalenie logicznego myślenia, kojarzenia faktów i zdarzeń.
Zapoznanie z życiem i zwyczajami Eskimosów.
„Odarpi syn Egigwy”- słuchanie opowiadania według utworu A. I Cz. Centkiewiczów.
Zapoznanie dzieci z życiem na Dalekiej Północy
Cele operacyjne ( dziecko...)
1.Zna warunki życia Eskimosów.
2.Zna zwierzęta żyjące na dalekiej Północy
3. Poprawnie wykonuje zadania na poszczególnych stacjach.
4. Zna podstawowe zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
Temat: Wspominamy ferie /Chce poznać świat
Termin realizacji: 26.02.-02.03.2007r.
Nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.
Mamy prawo do szacunku - inscenizacja do wiersza „Brzydkie kaczątko”
Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby.
Mamy prawo do własności – wycieczka do biblioteki
rozbudzenie potrzeby obcowania z książką.
Zabawy matematyczne - zapoznanie z liczbą i cyfrą 9 .
Wprowadzenie liczby 9 w aspektach kardynalnym i porządkowym .
Mamy prawo do błędu – scenki dramowe.
Kształtowanie umiejętności przewidywania następstw różnych działań.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
z wykorzystaniem drabinek.
Rozwijanie prawidłowej postawy i stosowanie się do poleceń nauczycielki
Mamy prawo do niewiedzy-
rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz „ Idzie Grześ przez wieś”.
Zapoznanie z wielką i małą literą W,w.
Jak spędziłem (am) ferie ? wykonanie pracy plastycznej wybraną techniką .
Wyrabianie umiejętności wyrażania swoich przeżyć w formie plastycznej.
Zabawy na śniegu – rozmowa z dziećmi na temat spędzonych ferii.
Formowanie dłuższych wypowiedzi.
1.Wypowiada się na podany temat, formułuje dłuższe wypowiedzi
2.Zna literę W,w
3. Zna liczbę i cyfrę 9.
4.
jot_em18