PLAN MIESIĘCZNY wrzesień 4-5l.doc

(112 KB) Pobierz

PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

w grupie dzieci 4-5-letnich

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – miesiąc wrzesi

 

 

 

Tydzień  pierwszy

Integralny ośrodek tematyczny: Witamy w przedszkolu

 

Treści programowe:

To ja

− Podawanie informacji o sobie:

• podawanie imienia, nazwiska, adresu.

− Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

• zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

• zakładanie ubrań, butów,

• korzystanie z toalety.

 

Nasza grupa

− Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

• poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy,

• przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

− Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

• dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.

 

 

Dzień tygodnia,

temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne:

3. Witamy w przedszkolu

·         Zabawa integrująca grupę „Do swojego koloru”.

·         Tworzenie „Drzewa naszej grupy”.

·         Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej – do grupy.

4. Uczymy się, jak bawić się razem

·         Zwiedzanie przedszkola.

 

·         „Kontrakt naszej grupy”-wspólne ustalanie zasad postępowania.

·         Poznanie pomieszczeń przedszkola

 

·         Przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej.

5. Przedszkolaki
z jednej paki.

·         Słuchanie wiersza D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.

·         Ćwiczenia graficzne – kolorowanie rysunku swojego znaczka.

·         Utożsamianie się z grupą

·         Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego

 

1. Jaki jestem

·         Poznanie siebie „To ja”.

·         Rysowanie swojej postaci.

·         Podawanie informacji o sobie:

- podawanie imienia, nazwiska, adresu,

− samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

2. Wspólne zabawy

·         Zabawa na dobry początek dnia, drama „Pan Kciuk”

 

·         Odgrywanie ról w zabawach parateatralnych.

3. Tworzymy
bukiety.

·         Zabawy przy piosence „Kolorowe kredki” – śpiewanie.

·         Ćwiczenia plastyczne „Kwiaty w wazonie”-wycinanie, naklejanie, segregacja do odpowiednich wazonów.

·         Rozwijanie słuchu muzycznego u dzieci

·         Klasyfikowanie przedmiotów według
kolorów.

4.

·         Słuchanie opowiadania D.Niedoli „Kolorowe przedszkole-bajka nie tylko dla dzieci”.

·         Wycinanie obrysowanych konturów dłoni.

·         Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.

·         Doskonalenie sprawności manualnej rąk.

5. Bawimy się wspólnie.

 

·         Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej W ogrodzie Króla Słońca.

 

·         Praca plastyczna „Tworzymy własny ogród”

·         Uważne słuchanie opowiadania wypowiadanie się na jego temat

·         Rozwijanie kreatywności

 

 

Gry i zabawy ruchowe:

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Rób tak, jak ja”.

Zabawa bieżna „Dzieci i pszczoły”.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście”.

Zabawa ruchowo naśladowcza „Skacz tak, jak, ja”.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Różne pojazdy”.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”

Zabawa ruchowa „Pracujemy”.

Opowieść ruchowa przy muzyce „Podróż statkiem na wyspę skarbów”.

Opowieść ruchowa „Trudna wędrówka”.

Zestaw zabaw ruchowych nr III (wg. Wlaźnik).

Zabawy ruchowe i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.

Spacery do lasu.

 

 

Tydzień drugi

Integralny ośrodek  tematyczny: Czym pojechaliśmy na wakacje?

 

Treści programowe:

Nasz kontakt z techniką

– Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;

• zapoznanie ze znaczeniem pasów,

sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych,

• zaznajomienie z zasadami ruchu

drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.

 

Dzień tygodnia,

temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne:

1. Poznajemy pojazdy.

 

• Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?

·         Układanie sylwet wybranych pojazdów z klocków w kształcie figur geometrycznych.

• Poznanie różnych środków lokomocji

·         Wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez zabawy konstrukcyjne.

 

 

 

2. Wyspa skarbów.

• Opowieść ruchowa Podróż statkiem na wyspę skarbów.

·         Zabawa twórcza „Budujemy tratwę”.

• Rozwijanie aktywności twórczej

·         Budzenie zainteresowań technicznych dzieci.

3. Liczymy
    wakacyjne skarby.

• Zabawa dydaktyczna Skarby do worka.

• Rozpoznawanie różnic ilościowych w zbiorze.

4. Cztery koła.

·         Zabawy przy piosence „Cztery koła”

·         „Kolorowy samochód” – wypełnianie rysunku kawałkami kolorowego papieru.

·         Umuzykalnianie dzieci.

·         Rozwijanie inwencji twórczej i estetyki pracy.

 

5. Światła sygnalizatora

·         Zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez ulicę-inscenizacja D.Gellner. „Światła sygnalizatora”

·         Spacery po osiedlu-oglądanie ruchu ulicznego i sygnalizatora świetlnego.

·         Zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.

 

Gry i zabawy ruchowe:

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście”.

Zabawa ruchowo naśladowcza „Skacz tak, jak, ja”.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Różne pojazdy”.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”

Opowieść ruchowa przy muzyce „Podróż statkiem na wyspę skarbów”.

Zestaw zabaw ruchowych nr III (wg. Wlaźnik).

Zabawy ruchowe i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.

Spacery do lasu.

 

 

Tydzień trzeci

Integralny ośrodek  tematyczny: Nadeszła jesień

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin