PLAN MIESIĘCZNY marzec 4-5l.doc

(107 KB) Pobierz

PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

w grupie dzieci 4-5-letnich

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – miesiąc marzec

 

 

Tydzień  pierwszy

Integralny ośrodek tematyczny: Poznajemy zawody

 

Treści programowe:

Nasza miejscowość, nasz region:

·         poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola;

·         poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia,

·         nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór.

 

Dzień tygodnia,

temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne:

1. W sklepie

·         Rozmowa przy obrazkach przedstawiających różne sklepy.

·         Wycieczka do sklepu – zakup produktów potrzebnych do przygotowania sałatki.

·         Zwrócenie uwagi na rodzaje sklepów i ich asortyment.

·         Zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w miejscach publicznych.

2. Jak pracuje kucharka?

·         Zabawa dydaktyczna „Co potrzebne jest w pracy kucharce?”

·         Wykonanie sałatki jarzynowej.

·         Poznanie pracy kucharki.

·         Stosowanie się do poleceń nauczyciela oraz zachowanie bezpieczeństwa podczas przygotowania sałatki.

3. Chory synek

·         Teatrzyk sylwet inspirowany utworem W.Badalskiej „Chory synek”.

·         Zabawa tematyczna „Chory synek”.

·         Poznanie pracy lekarza i pielęgniarki.

·         Zwrócenie uwagi na konieczność udzielania pomocy choremu.

4. Bukiet dla pań

·         Bukiety dla pań wykonanie pracy plastyczno-przestrzennej.

·         Słuchanie piosenki „Marcowy kwiatek”.

·         Przygotowanie bukietu dla pań.

·         Inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej pań.

5. Gdzie pracuje moja mama?

Rozwiązywanie zagadek na temat zawodów wykonywanych przez panie.

Nauka piosenki „Marcowy kwiatek”, zabawa przy piosence.

·         Inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej mam.

·         Rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.

 

Gry i zabawy ruchowe:

·         Zestaw zabaw ruchowych nr XII (wg Wlaźnik).

·         Zabawy orientacyjno-porządkowe: Siedmiomilowe buty, Marsz w różnych kierunkach, Szukaj pary, Biegamy – przykucamy, Pogotowie ratunkowe, Biegamy – obracamy się, Woreczki, Berek z przysiadem, Komu trzeba się ukłonić.

·         Zabawy bieżne: Mijanie, Bieg koników.

·         Zabawy ruchowo-naśladowcze: Zawody naszych pań, Porządki.

 

 

 

Tydzień drugi

Integralny ośrodek  tematyczny: Muzyczne inspiracje

 

Treści programowe:

W świecie sztuki. Muzyka:

·         Słuchanie i śpiewanie piosenek: śpiewanie piosenek z osobą dorosłą.

·         Gra na instrumentach perkusyjnych: zorganizowanie kącika muzycznego.

·         Wyrażanie muzyki ruchem: słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych , np. muzyki filmowej, poważnej.

 

Dzień tygodnia,

temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne:

1. Instrumenty muzyczne

·         Słuchanie wiersza W.Chotomskiej „Tamburyn”.

·         Wystukiwanie rytmu piosenki „Laboga, dziewuszki” na tamburynach.

·         Zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – tamburynem.

·         Tworzenie akompaniamentu z wykorzystaniem  instrumentów perkusyjnych.

2. Głos to najlepszy instrument

·         Słuchanie wiersza  W.Próchniewicza „Najlepszy instrument”.

·         Dowolny taniec z chustkami przy utworze A.Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”.

·         Dzień Kobiet w przedszkolu – występy dzieci ze wszystkich grup, wręczanie upominków dla pań pracujących w przedszkolu.

·         Rozwijanie mowy.

·         Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

3. Majowa poleczka

·         Słuchanie wiersza D.Gellner „Majowa poleczka”.

·         Nauka piosenki „ Orkiestra”.

·         Rozwijanie mowy.

·         Rozwijanie umiejętności wokalnych.

4. Nasze instrumenty

·         Słuchanie  i dowolna interpretacja utworu N.Rimskiego-Korsakowa „Lot trzmiela”.

·         Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów perkusyjnych.

·         Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.

·         Zachęcanie do tworzenia własnych instrumentów.

5. Malujemy muzykę

·         Słuchanie i dowolna interpretacja  ruchowa utworu E.Griega „W grocie króla  gór”.

·         Ilustrowanie utworu E.Griega „W grocie króla  gór”.

·         Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

·         Łączenie ekspresji muzycznej z plastyczną.

 

Gry i zabawy ruchowe:

·         Zestaw zabaw ruchowych nr XVI (wg Wlaźnik).

·         Zabawa muzyczno-ruchowa Poruszam się tak, jak każe bębenek.

·         Zabawy ruchowe z elementem równowagi: Przekraczanie linki, Po wąskiej dróżce.

·         Zabawa ruchowa z elementem biegu i marszu –Marsz  i bieg.

·         Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci i koło.

 

 

Tydzień trzeci

Integralny ośrodek  tematyczny: Wiosno przyjdź

Treści programowe:

Poznajemy przyrodę. Wiosna:

·         obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy).

Dzień tygodnia,

temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne:

1. W marcu

·         Słuchanie wiersza I.Suchorzewskiej „W marcu”.

·         Rozmowa przy obrazkach przedstawiających przyrodę w czasie przedwiośnia.

·         Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia.

·         Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.

2. Przebiśnieg to znak wiosny

·         Prezentacja obrazka przedstawiającego przebiśnieg-zwrócenie uwagi na jego nazwę, budowę i wygląd.

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin