biznesplan dla kawiarenki internetowej.rtf

(249 KB) Pobierz
Biznes Paln

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIZNESPLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan

I.                   Streszczenie

II.               Misja i historia firmy

III.           Struktura organizacyjna

IV.            Cele dzialania

V.               Opis oferowanych uslug

VI.            Analiza rynku i konkurencji 

VII.        Strategie marketingowe
VIII.    Opis lokalizacji

IX. Analiza finansowa

 

 

I . Streszczenie :

 

 

Niniejszy plan działalnosci gospodarczej ma za zadanie przedstawić firmę ““X”” spółkę  cywilna, która powstała na podstawie korzystnych wyników z przeprowadzonych badań marketingowych, świadczących o znacznym zapotrzebowaniu na usługi internetowe.

Wlasciciele firmy zaplanowali utworzenie kawiarenki internetowej po dokladnym zapoznaniu się z analiza konkurnecji, ocenie potencjalnych szans i zagrozen oraz mozliwosci zaistnienia na rynku.

Firma wyrozniac się będzie szerokim wachlazem oferowanych uslug i będzie dozyc do zrealizowania misji i podstawowych celow przedstawionych ponizej.

 

 

 

II. Misja i historia powstania:

 

Firma ““X”” powstała w dniu 1 stycznia 2000 roku, jako spółka

cywilna.

Została zarejestrowana w dniu 1 stycznia 2000 roku w Sądzie Rejonowym w Poznaniu.

Sąd ten jest Sądem rejestrowym dla firmy ““X”” Sp. cywilna.

Postanowieniem tego Sądu firma została wpisana w dniu 1 kwietnia 2000 roku do rejestru handlowo-usługowego pod numerem 5832.

 

Numerem identyfikacyjnym firmy jest:

-         REGON  P-12345-12345-12345-12342

-         NIP         381 44 99 812

 

Założycielami spółki są dwie osoby fizyczne:

              - Y X

-  X Y

mające po 50% udziałów każdy.

 

Dane Firmy:

              -    Nazwa:    Firma ““X”” Sp. cywilna.

              -    Adres:      ul. 27 Grudnia 7  

                                 62-764  Poznań

-         Telefon:  /061/ 8510 018

-         E-mail:    cafe@”X” .pl

-         www:      http://cafe.”X”.pl

-         www:      http://”X”.pl

 

Firma działa w oparciu o książkę przychodów i rozchodów, prowadzimy pełną księgowość.

 

Misją naszej firmy jest:

-         maksymalizacja zysków,

-         świadczenie usług najwyższej jakości,

-         wyjście  naprzeciw wymaganiom klienta,

-         zdobycie uznania w oczach klientów,

-         zadowolenie klientów,

-         uzyskanie miana lidera na rynku.

 

IV. Cele i zasady działania firmy:

 

Niniejszy Biznes Plan powstał aby ocenić rentowność przedsięwzięcia, jakim jest otwarcie kawiarenki internetowej.

Ma ona zaspokajać zapotrzebowanie na szeroko rozumiane usługi internetowe i rozrywkowe, w szczególności prace związane z stronami www i grami sieciowymi.

Firma posiada odpowiednie zasoby, doświadczenie, kontakty,  rozeznanie w branży i prowadzić będzie działania zmierzające do systematycznego udoskonalania oferowanych usług na dynamicznie rozwijającym się rynku komputerowym.

Firma dążyć będzie do wykreowania i umocnienia silnej pozycji wśród konkurencji .

             

Podstawowe cele zakładanej firmy:

§        zapewnienie długotrwałych zysków w przyszłości i ich maksymalizacja.

§        oferowanie usług zaspokajających i satysfakcjonujących klientów.

§        stała rozbudowa potencjału kawiarenki, w celu ciągłego uatrakcyjniania i ulepszania oferowanych usług.

 

V. Rodzaj oferowanych usług:

§        dostęp do internetu przy 8 bogato wyposażonych stanowisk, przy wykorzystaniu łącza stałego o przepustowości 2 Mbit.

§        gry sieciowe a w przyszłości organizowanie turniejów ulubionych gier przez klientów.

§        możliwość skorzystania z drukarki (zarówno kolorowej, jak i b/w), skanera, kieszeni dyskowej.

§        możliwość nagrania na płycie CD-RW pobranych z Internetu danych.

§        możliwość założenia konta e-mail/SSH na naszym serwerze - dla stałych klientów kawiarenki gratis.

§        wykonywanie serwisów WWW oraz utrzymywanie serwerów wirtualnych i obsługą domen klientów.

§        możliwość wynajęcia sali na szkolenia, turnieje itd.

 

3.0.  Analiza SWOT:

1.     Silne strony:

-         przystępna cena świadczonych usług,

-         bogate wyposażone stanowiska,

-         niski koszt łącza stałego,

-         mila i wykwalifikowana obsługa,

-         bufet z podstawowymi artykułami spożywczymi,

-         właściciele firmy posiadają konkretna wizje rozwoju prowadzonej działalności na kilka najbliższych lat.

 

2.     Słabe strony:

-         mała powierzchnia użytkowa lokalu.

 

3.     Szansę:

-         szybki i ciągły rozwój komputeryzacji i internatu,

-         wzrost popytu na wszystkie usługi oferowane przez kawiarenki internetowe,

-         możliwość powiększenia powierzchni użytkowej lokalu poprzez wykup sąsiedniego pomieszczenia,

-         mała ilość tego typu działalności w poznaniu.

-         Mając na uwadze zapewnienie jak największego komfortu dla naszych klientów zaplanowaliśmy otwarcie w niedalekiej przyszłości bufetu, w którym będzie można się zaopatrzyć w podstawowe artykuły spożywcze (zimne i gorące napoje, możliwość zakupienia “czegoś na ząb”).

 

4.     Zagrożenia:

-         zbyt szybki rozwój internatu domowego,

-         wzrost liczy konkurencyjnych przedsiębiorstw.

 

 

VI.  Analiza rynku i konkurencji

1.0 Klienci:

 

                            Klientami naszej firmy będą głownie osoby płci męskiej w wieku od 12 – 25 lat. Z czego osoby do lat osiemnastu są zainteresowane głównie grami sieciowymi.

Preferencje osób starszych dotyczyć będą głownie wykorzystywania możliwości stwarzanych przez internet.

W mniejszym stopniu kawiarenkę odwiedzać będą osoby płci żeńskiej, ich przedział wiekowy będzie oscylował od około 16 do 25 lat. Zainteresowania dziewcząt skoncentrowane będą głównie przy możliwościach wykorzystania internetu np. pogawędki w sieci -  na kanałach irc-a,  wysyłanie sms itp.

   

              Większość wymienionych osób znajduje się na utrzymaniu swoich rodziców jednakże osoby starsze mogą posiadać własne źródło dochodu.

Obszar który potencjalni klienci są skłonni przebyć w celu korzystania oferowanych przez nasza firmę usług obejmuje głównie obszar centrum Poznania, jednakże duży popyt, a mała ilość tego typu firm może powodować korzystanie z kawiarenki osób zamieszkałych w całym mieście.

Szacowna ilość potencjalnych klientów objętych obszarem działania firmy jak i bliskiej konkurencji szacujemy na 4000 osób.

Przypuszczalna dzienna liczba klientów to 25 – 35 osób dziennie, z czego każda poświeci średnio  2 godziny czasu na korzystanie z komputera.

 

2.0.  Konkurenci:

 

Badania i analiza rynku wykazały wzrost popyty na usługi internetowe.

Na rynku poznańskim działa obecnie niewiele firm zaspokajających tego typu potrzeby, co stanowi doskonale możliwości i perspektywy rozwoju spółki.

W obrębie działania naszej firmy możemy wyróżnić trzech głównych konkurentów, są to kawiarenki internetowe powstałe w 1999 roku. Z przeprowadzonych obserwacji wynika, ze skuteczna forma rywalizacji z konkurentami będzie nowocześniejsze wyposażenia stanowisk komputerowych, spowodowane to jest brakiem systematycznej wymiany ważnych podzespołów komputerowych w danych firmach.

 

Dużą przewaga ““X”u” nad konkurencja będzie serwer skonfigurowany na bazie systemu linux, co pozwala na świadczenie dodatkowych usług takich jak:

-         hosting stron www,

-         shellowe konta pocztowe.

Firma zamierza ustalić ceny na poziomie cen konkurencji, lecz poprzez profesjonalna obsługę, fachowość i poprzez  przedstawione powyżej zalety nasza oferta będzie bardziej zachęcająca dla potencjalnych klientów.

 

Jedynym minusem w stosunku do jednej z konkurencyjnych firm jest lokalizacja naszej kawiarenki w mniej widocznym punkcie. Wymagać to będzie dodatkowego działania związanego z uwidocznieniem ““X”u” (szyldy itp.)

W przyszłości planujemy poczynić pewne zmiany które zwiększa nasz atrakcyjność w szczególności zwiększenie liczby stanowisk.

 

VII. Strategie marketingowe:

 

1.     Opis strategii promocji:

Na początku naszej działalności zamierzamy zastosować następujące działania

              promocyjne w zakresie reklamy:

  - rozpowszechnienie ulotek reklamowych w szkołach na uczelniach a           także rozpowszechnianie ich losowym przechodniom na ulicach,

-         reklama internetowa (własna strona),

 

2.     Opis strategii cenowej:

Ceny na nasze usługi zostały skalkulowane w następujący sposób:

-         czasowo – za czas użytkowanie stanowiska, konta i strony www,

-         ilościowo- za pozostałe usługi ( korzystanie z drukarki skanera i nagrywarki),

-         45% marża na produkty oferowane w bufecie.

Wysokość cen została ustalona na poziomie cen konkurencji tak aby była atrakcyjna dla klienta. W ramach zainteresowania i zachęcenia klientów firma zamierza stosować promocje w postaci karnetów czasowych, których cena będzie o 10% niższa niż przy normalnym użytkowaniu stanowiska według formuły 10 godzin w cenie 9.

 

 

Opis lokalizacji:

 

Nazwa firmy:   ““X””

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin