biznesplan dla sieci kawiarni internetowych.doc

(126 KB) Pobierz
BIZNES PLAN

23

 

BIZNES PLAN PRZEDSIĘWZIĘCIA 

„Sieć CafeInternet”                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

1. Dane o Firmie              2

2. Cele Przedsięwzięcia              2

3. Prezentacja Przedsięwzięcia              3

4. Analiza marketingowa              4

5. Plan finansowy - założenia              12

6. Wnioski              19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Dane o Firmie

 

 

 

Przedsiębiorca:  xxx

Siedziba: xxx

Miejsce wykonywania działalności: xxx

                                                                       

 

 

 

 

 
1.     Cele Przedsięwzięcia

 

Celem strategicznym Przedsięwzięcia jest uruchomienie lokalnej/regionalnej sieci kawiarni internetowych pod nazwą „Sieć CafeInternet”, oferujących swoim Klientom możliwość przeglądania zasobów internetowych, wyszukiwania niezbędnych informacji oraz rozrywkę i uczestnictwo w kanałach dyskusyjnych.

              Cele operacyjne:

·        Promocja Przedsięwzięcia

·        Adaptacja budynków

·        Instalacja nowoczesnego wyposażenia

·        Proces rekrutacji personelu

·        Specjalizacja i zajęcie niszy strategicznej jako sieć kawiarenek internetowych oferujących kompleksowe usługi i wysoką jakość usług

·        Docelowo zwiększenie liczby kawiarenek w sieci we Wrocławiu i innych aglomeracjach miejskich

 

 

3. Prezentacja Przedsięwzięcia
 

Przedmiot działalności

Lokalna sieć kawiarenek internetowych oferować będzie następujące usługi:

q    Korzystanie z internetu                                 6 PLN/1h

q    Sprzedaż kont (pojemność 20MB)               10 PLN/miesiąc

q    Przegrywanie płyt CD                                   9 PLN

q    Praca ze skanerem                                                10 PLN/1h

q    Drukowanie czarno – białe                                  0,50 PLN/strona

q    Drukowanie kolorowe                                                1,50 PLN/strona

q    Szkolenie                                                                            40 PLN/1 osoba/8h

q    Sprzedaż napojów zimnych                                  2,50PLN/szt.

q    Sprzedaż napojów ciepłych                                  3,50 PLN/szt.

q    Sprzedaż słodyczy                                                1,50 PLN/szt.

 

Opis lokalizacji

 

Pasaż KUPIEC Os. Zwycięstwa 32\47

Około 150m2 , 34 stanowisk komputerowych dla klientów .

Obiekt zlokalizowany jest w kompleksie handlowym KUPIEC, miejsce do którego przyjeżdżają mieszkańcy całego Wrocławia celem zrobienia zakupów artykułów spożywczych i przemysłowych. Znajduje się tam także wiele szkół co daje nam możliwość pozyskania nowych klientów. 

 

Ul. Szwajcarska 4\8

Około 264m2 , 60 stanowisk komputerowych dla klientów.

Lokal znajduje się na parterze nowowybudowanego bloku mieszkalnego w sąsiedztwie swoje usługi prowadzi filia Banku Śląskiego oraz salon Bingo.

Wynajmowane pomieszczenie jest dwupoziomowe co daje nam szansę na  przystosowanie każdego poziomu dla innego rodzaju klienta . W odległości ok. 40 metrów znajduje się przystanek tramwajowy a 80 metrów dalej przystanek autobusowy. Po przeciwnej stronie ulicy powstał hipermarket Auchan.

Około 500 metrów dalej w linii prostej znajduje się miasteczko studenckie co również stwarza szansę zwiększenia swojej bazy klientów.

 

Struktura organizacyjna

 

 



WŁAŚCICIEL                            KSIĘGOWOŚĆ  1 OSOBA





                                                                             KADROWIEC    1 OSOBA

 

 

 

KIEROWNIK SIECI INTERNET CAFE  1 OSOBA



             

 

 



                   PRACOWNIK OBSŁUGI INTERNET CAFE   12 OSÓB

 

 

 

 

4. Analiza marketingowa

 

Ocena polskiego rynku internetowego

 

Najlepiej o wzroście popularności sieci Internet w Polsce świadczy notowany w ostatnich latach dynamiczny wzrost jego użytkowników. Bardzo dokładnie obrazuje to wykres 1. We wrześniu 1999 roku, według europejskiej organizacji RIPE, do Internetu było podłączonych w naszym kraju około 180 tys. komputerów. Przyjmując, że na komputer przypada 10 użytkowników, daje to liczbę prawie 2 000 000 osób mających kontakt z Internetem na terenie Polski. Przy tak dynamicznym wzroście liczby komputerów przyłączanych do sieci Internet w Polsce, przewiduje się że po roku 2000 liczba komputerów przyłączonych do sieci Internet będzie stanowiła 70-80% wszystkich komputerów będących używanych w tym czasie.

Po roku 2000 przewidywany jest dynamiczny rozwój WEB telewizorów, tzw. WebTVMedia (również i w Polsce), umożliwiających przyłączenie do sieci Internet zwyczajnego odbiornika telewizyjnego, przy pomocy dodatkowego urządzenia połączonego z linią telefoniczną. W wypadku tej technologii nie jest potrzebny komputer, sterowanie stronami WWW odbywa się za pomocą zwyczajnego pilota telewizyjnego. Internet stanie się wówczas dostępny dla wszystkich osób posiadających odbiorniki TV nawet tych, które w ogóle nie znają się na technologii komputerowej.

 

Liczba internautów w latach 1998 – 2005

 

Rok

 

Liczba internautów

1998

 

1,2 mln

1999

 

1,2 – 1,6 mln

2000

 

2,0 – 3,5 mln

2001

 

2,7 – 4,9 mln

2002

 

3,4 – 6,4 mln

2003

 

4,2 – 7,6 mln

2004

 

8,5 – 9,2 mln

2005

 

9,9 – 10,6 mln

 

 

 

Obroty rynku business to customers w latach 1998 – 2005

 

Rok

 

Rynek B2C

1998

 

b.d.

1999

 

10 – 34 mln USD

2000

 

15 – 40 mln USD

2001

 

88 – 110 mln USD

2002

 

180 – 274 mln USD

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin