biznesplan dla sklepu z urządzeniami DVD.doc

(690 KB) Pobierz
biznes plan







xxx

 

xxx

 



 

 

 

BIZNES PLAN dotyczący sprzedaży urządzeń wykorzystujących technologię DVD stosowanych w technice komputerowej oraz dla domowego kina a także sprzedaży oprogramowania i filmów zapisanych w tej technologii.

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 



Spis treści                                                                                                    

                                                                                                                         Nr. strony

1.Streszczenie kierownicze...........................................................................................4

  1.1 Wprowadzenie.......................................................................................................4

  1.2 Cel firmy................................................................................................................4

  1.3 Deklaracja wizji firmy...........................................................................................4

  1.4 Istota biznesu.........................................................................................................4

  1.5 Szanse rynkowe......................................................................................................5

  1.6 Podstawowe zagrożenia..................................................................................... ..5

  1.7 Historia biznesu.....................................................................................................6

2. Profil przedsiębiorstwa.............................................................................................6

  2.1 Krótki opis firmy....................................................................................................6

  2.2 Nazwa firmy...........................................................................................................6

  2.3 Lokalizacja firmy...................................................................................................7

  2.4 Status prawny firmy...............................................................................................7

  2.5 Struktura organizacyjna........................................................................................7

  2.6  Wymagane środki.................................................................................................7

3.Kadra zarządzająca, pracownicy i organizacja firmy..............................................8

  3.1 Kierownictwo firmy......................................................................................... .....8

  3.2 Pracownicy...........................................................................................................8

  3.3 Organizacja firmy.................................................................................................8

4.Analiza otoczenia strategicznego przedsiębiorstwa..................................................9

  4.1 Tendencje rozwojowe ...........................................................................................9

  4.2 Lokalizacja...........................................................................................................10

  4.3 Konkurencja.........................................................................................................10

5. Analiza rynku .........................................................................................................11

   5.1Przewaga technologiczna....................................................................................11

   5.2 Rynki...................................................................................................................11

   5.3 Czynniki decydujące o sukcesie..........................................................................12

6. Klienci.....................................................................................................................12

  6.1 Podział klientów na grupy...................................................................................12

  6.2 Charakterystyka  klientów...................................................................................12

  6.3 Korzyści dla klientów wynikające z zakupu produktu.........................................13

7. Kosztorys nakładów inwestycyjnych......................................................................15

8. Plan finansowy.......................................................................................................15

  8.1 Koszty związane z rejestracją firmy....................................................................15

  8.2 Koszty zatrudnienia.............................................................................................16

  8.3 Koszt związany z wynajmem lokalu.....................................................................17

  8.4 Koszt wyposażenia firmy.....................................................................................17

  8.5 Miesięczny koszt eksploatacji obiektu.................................................................17

  8.6 Koszt eksploatacji samochodu............................................................................18

  8.7 Koszty reklamy....................................................................................................18

  8.8 Koszty związane ze spłatą kredytu......................................................................19

  8.9 Prognozy całkowitych kosztów...........................................................................20

  8.10Koszty amortyzacji.............................................................................................20

  8.11 Rodzaj sprzedawanego asortymentu

              Dochód jednostkowy ze sprzedaży w pierwszym miesiącu działalności...........21           

  8.12 Prognozy dochodów pochodzących ze sprzedaży w ujęciu miesięcznym..........23

  8.13 Rachunek wyników............................................................................................24

  8.14Bilans..................................................................................................................24

  8.15Rachunek przepływów finansowych...................................................................25

  8.16 Oszacowanie wskaźników finansowych.............................................................25

9.Aneksy......................................................................................................................27

9.1 Procentowy  udział kosztów na stałych i zmiennych............................................27

9.2 Struktura kosztów stałych i zmiennych.................................................................27

9.3 Prognoza sprzedaży..............................................................................................28

9.4 Prognoza kształtowania się przyszłego strumienia dochodów netto....................29

9.5 Przewidywana stopa inflacji.................................................................................29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Streszczenie kierownicze

 

1.1 Wprowadzenie

 

Firma DVD Projekt będzie zajmować się sprzedażą, montażem i serwisem nowoczesnych urządzeń umożliwiających wykorzystanie technologii DVD, sprzedażą i instalacją oprogramowania oraz filmów zapisanych w tej technologii.

W najbliższych latach planujemy rozszerzyć podstawową działalność firmy poprzez wprowadzenie nowego asortymentu i rozszerzenie obszaru działania na inne regiony kraju.

Rozwój firmy zamierzamy osiągnąć poprzez zapewnienie doskonałej jakości oferowanych przez nas usług i urządzeń. Mając na uwadze dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku i oczekiwania klientów, zamierzamy dostosować ofertę firmy aby zmaksymalizować zadowolenie naszych klientów i rozwinąć nasz wizerunek na rynku tego rodzaju usług. Ambicją firmy jest uzyskanie statusu najczęściej wybieranej firmy jako dostarczyciela najwyższej jakości tego typu usług i urządzeń, spełniającej zróżnicowane oczekiwania klientów.

 

1.2 Cel firmy

 

Naszym celem jest:

  > Dostarczanie dowolnemu klientowi urządzeń służących do efektywniejszego wykorzystania komputerów w pracy oraz służących do odtwarzania filmów w domu, z zapewnieniem wyższej jakości i niezawodności niż jakakolwiek inna firma w tej branży;

> Zapewnienie naszym klientom fachowej obsługi i kompleksowego doradztwa

w dziedzinie zastosowań, obsługi i najlepszego wykorzystywania naszych urządzeń;

>  Zwiększenie popularności oferowanych przez nas urządzeń i ich rozpoznawania jako wysokiej jakości, rozwijanie marketingu i uczenie klientów;

>  Ustalenie pozycji firmy w regionie;

>  Rozwinięcie skali działania na inne obszary kraju;  

 

1.3 Deklaracja wizji firmy 

 

DVD Projekt zdążać będzie do osiągnięcia krajowej reputacji najlepszego dostarczyciela urządzeń zbudowanych z zastosowaniem technologii DVD.

 

1.4 Istota biznesu

 

Firma osiągnie zysk finansowy pochodzący ze sprzedaży urządzeń DVD opierający się na założeniu, że powstał dynamicznie rozwijający się rynek dla tego rodzaju urządzeń, stwarzający możliwość wypracowania dużego zysku.

1.5 Szanse rynkowe

 

              Komputery znalazły powszechne zastosowanie jako narzędzie pracy i rozrywki. Szybki postęp technologiczny w tej dziedzinie powoduje, że to co było nowinką techniczną rok temu, dziś uważane jest za wyposażenie standardowe.

Postęp nastąpił również w sposobie przechowywania danych. Opracowano i zbudowano napędy wykorzystujące technologię DVD, wielokrotnie przewyższające pojemnością obecnie najpowszechniej stosowany standard: CD-ROM. Przewiduje się szybką ekspansję nowych napędów na polskim rynku. Już dzisiaj dostępnych w sprzedaży jest kilkadziesiąt modeli i liczba ta będzie rosnąć. Obecnie, nowe komputery opcjonalnie wyposaża się w napęd DVD-ROM a oprogramowanie zapisane w tym formacie powoli zaczyna wkraczać na rynek. Koniecznym jest zatem wyposażenie komputerów w napędy DVD gdyż ten nośnik danych szybko zdobędzie popularność i stanie się nowym standardem, dodatkową zaletą jest możliwość odczytywania obecnie używanych CD-ROM-ów, płyt audio a także filmów zapisanych w nowym formacie. Tak jak CD-ROM wyparł dyskietki jako podstawowe nośniki danych DVD wyprze obecnie stosowane CD-ROM-y .Popyt na nowe napędy jest jeszcze niewielki lecz szybko wzrasta, nie istnieje natomiast na rynku firma zajmująca się głównie tym rodzajem asortymentu.

              Dodatkową zaletą nowych płyt DVD jest zastosowanie ich wykorzystania jako nowy format zapisu filmów. Kinowy film z obrazem i dźwiękiem doskonałej jakości mieści się swobodnie na jednym, nawet najmniej pojemnym dysku DVD. Stwarza to więc konkurencję dla popularnych obecnie magnetowidów, tym bardziej dzięki możliwości odtwarzania zwykłych płyt audio. Podobnie jak w segmencie komputerowym nie istnieje na rynku firma zajmująca się głównie tym rodzajem asortymentu.

1.6 Podstawowe zagrożenia

 

              Najpoważniejszym zagrożeniem dla firmy DVD Projekt będzie narastająca konkurencja w tej branży. Inne firmy również dodatkowo wprowadzą do swojego asortymentu ten rodzaj usługi. Dotyczy to w większym stopniu napędów komputerowych, gdyż ten rynek jest dobrze rozwinięty. Mniejsze zagrożenie istnieje na rynku domowego kina, który dopiero stawia pierwsze kroki i jest jeszcze możliwe łatwe zdobycie pozycji lidera w tym segmencie rynku.

              Istnieje także zagrożenie ze strony nielegalnego handlu pirackimi płytami DVD. Od momentu wkroczenia płyt DVD na rynek nie zaobserwowano takiego przypadku, lecz jest to najprawdopodobniej kwestia czasu. W momencie gdy płyty DVD staną się popularniejsze, może zaistnieć problem piractwa.

              Pewnym zagrożeniem mogłoby być pojawienie się na rynku innej doskonalszej technologii. W tej branży nowości techniczne wymagają kilku lat badań zanim zostaną wprowadzone na rynek, a nic nie wskazuje aby zaistniała potrzeba stosowania jeszcze nowocześniejszych rozwiązań.

1.7 Historia biznesu

 

Skrót DVD oznacza Digital Versatile Disc – co można przetłumaczyć na język polski jako: uniwersalna płyta cyfrowa.

Pierwsza płyta DVD ujrzała światło dzienne w listopadzie 1995 roku, a od kwietnia 1998 roku dostępne są w handlu odtwarzacze DVD. Nowy nośnik danych wygląda podobnie jak płyta CD, ale jest stale udoskonalany i coraz bardziej pojemny. Już dzisiaj płyta DVD może pomieścić 4,7 GB danych.

Wkrótce mają pojawić się jeszcze pojemniejsze – dwustronne i/lub jednostronne lub dwuwarstwowe płyty DVD mieszczące do 17 GB danych. Kinowy film z obrazem i dźwiękiem doskonałej jakości mieści się swobodnie na jednym, nawet najmniej pojemnym dysku DVD. Dodatkowo może się tam znaleźć jeszcze osiem różnych wersji językowych dialogów i napisy w kolejnych 32 językach. Jest też przewidziana możliwość oglądania obrazu z różnych perspektyw (różne ustawienia filmującej kamery).

Dzięki ogromnej pojemności standard DVD powoli wypiera płyty CD-ROM. Obecnie, po pojawieniu się pierwszych produkowanych seryjnie nagrywarek DVD potrafiących nagrywać filmy, również los popularnych domowych magnetowidów kasetowych może zostać przesądzony.

Decydującą przyczyną wzrastającej popularności napędów DVD jest oczywiście duża pojemność płyt, ale nie bez znaczenia jest także możliwość odczytywania przez nie obecnie stosowanych płyt CD-ROM , CD-RW  i wielu innych formatów jak Photo-CD  MPEG-2 i innych a także zwykłych płyt audio.

 

2.Profil przedsiębiorstwa

 

2.1 Krótki opis firmy

 

Działalność gospodarcza firmy DVD Projekt obejmować będzie sprzedaż, montaż i serwis urządzeń zbudowanych w oparciu o najnowsze technologie, służących do najefektywniejszego, najbardziej niezawodnego sposobu przechowywania oprogramowania komputerowego, a także urządzeń służących do projekcji filmowych w ramach tzw. domowego kina.

Firma zajmować będzie się również sprzedażą i instalacją oprogramowania oraz filmów a także zapewniać fachowe doradztwo w zakresie zastosowań, obsługi i najlepszego wykorzystywania nowych bogatych możliwości które oferuje technologia DVD.

 

2.2 Nazwa firmy

 

DVD Projekt

 

2.3 Lokalizacja firmy

 

Centrum handlowe Reduta  Al. Jerozolimskie 148.

 

2.4 Status prawny firmy

 

Firma jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Właścicielem firmy jest jedna osoba :Krzysztof Trybuch.

 

2.5 Struktura organizacyjna

 

 

Dyrektor

 







 

Księgowa

 

Sprzedawcy

 

Sprzątaczka

 

 

2.6 Wymagane środki

  

  Środki finansowe:

 

Środki własne - 100.000,00 zł.;

Kredyt bankowy -100.000,00 zł..

 

  Potencjał ludzki:

 

Zatrudnienie- 5 osób ;

 

Wymagane kwalifikacje:

-sprzedawcy: wykształcenie średnie, dobra znajomość języka angielskiego, znajomość obsługi komputera w zakresie montażu sprzętu i instalacji oprogramowania oraz dobra znajomość zagadnień związanych z urządzeniami działającymi w technologi...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin