2. spis treści.pdf

(28 KB) Pobierz
(Microsoft Word - 1. spis tre\234ci.doc)
Spis treĻci
Od Wydawcy
3
Wprowadzenie
5
D. PodgÜrska Jachnik, Gçusi wërÜd sçyszécych gçusi wërÜd Gçuchych. 11
Problemy integracji spoçecznej osÜb z uszkodzonym sçuchem w aspekcie
toñsamoëciowym
A. Koçodziejczak, Pomiódzy dwoma ëwiatami problem toñsamoëci 22
spoçecznej wybranej grupy niesçyszécych
J. Kobosko, Co to znaczy byí osobé gçuché? Studia nad toñsamoëcié osobowé 33
mçodzieñy gçuchej ze sçyszécych rodzin
M. Kowalska, Jakoëí ñycia sçyszécych matek gçuchych dzieci
52
M. Czajkowska-Kisil, A. Klimczewska, Rola józyka migowego 72
w ksztaçtowaniu toñsamoëci Gçuchych w Polsce
O. Romanowska, Regionalizmy w polskim józyku migowym
79
J. Kowal, Nowe spojrzenia józyk polski jako obcy w kulturze i edukacji 92
Gçuchych Gçusi i ich józyki obce
M. Biaças, Kompetencja józykowo-kulturowa a toñsamoëí narodowa 108
niesçyszécych
B. Wiëniewska, Dzieci z wadé sçuchu specjalne potrzeby edukacyjne 118
B. Gulati, S. Gulati, Lektorat józyka angielskiego dla niesçyszécych
129
M. Krawiec, Autorski program pracy z mçodzieñé z uszkodzonym sçuchem 138
Lepiej rozumiem siebie i odwañniej idó w ëwiat
R. Szczepanik, Cechy i zachowania wychowankÜw cenione przez 154
surdopedagogÜw w kontekëcie wychowania i socjalizacji rodzajowej
P. Albiõska, Problemy ñycia spoçecznego i zawodowego osÜb
169
niedosçyszécych i gçuchych
B. Wawrzyniak-Chrzanowska, êwiat peçen znaczeõ osoby niesçyszéce 190
jako twÜrcy i odbiorcy przekazÜw kulturowych
E. Woïnicka, Stereotyp osoby niesçyszécej w opinii studentÜw pedagogiki 201
M. K. Lasecki, Polscy artyëci niesçyszécy
218
T. Romanowski, Moja droga ñyciowa w ëwiecie osÜb sçyszécych
224
J. Zóbik, Toñsamoëí osoby zaimplantowanej czyli o sobie
235
K. Maciejska-Roczan, European Union of the Deaf
250
J. æazowska-Szczeciõska, Duszpasterstwo niesçyszécych w Stanach 254
Zjednoczonych Ameryki PÜçnocnej
. SirīćkovÜ, Niesçyszécy w Czechach
261
2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin