WARP - 06.pdf

(18518 KB) Pobierz
OKLADKA.CDR
55515027.003.png
55515027.004.png
55515027.005.png
Pi¹te spotkanie z modu³em DirectDraw.
Uczymy siê korzystaæ z korekcji gamma,
która pozwala sterowaæ barw¹ ekranu
bez koniecznoœci modyfikowania buforów
wyœwietlania. Korekcja gamma mo¿e
pos³u¿yæ do wykonania efektów
œciemniania i rozjaœniania ekranu.
Kontynuacja wprowadzenia do
programowania grafiki 2D, tym razem
nieco od strony matematycznej. Uczymy
siê transformowaæ obiekty oraz kilka
innych przydatnych rzeczy.
Druga czêœæ artyku³u poœwiêcona
programowaniu wielow¹tkowemu. Tym
razem poznajemy metody synchronizacji
w¹tków za pomoc¹ zdarzeñ, semaforów i
muteksów. Tworzymy w sumie piêæ
przyk³adowych, krótkich konsolowych
programów.
Poznajemy najwa¿niejsze opcje zwi¹zane
z tworzeniem animacji. Uczymy siê
pos³ugiwaæ suwakiem czasu, a tak¿e
tworzyæ i renderowaæ proste animacje.
Dowiemy siê tak¿e jak wykorzystaæ
mo¿na menu Track View.
Pierwszy artyku³ poœwiecony modu³owy
Direct3D, który umo¿liwia generowanie
grafiki trójwymiarowej. Poznajemy
budowê modu³y, obiekty wchodz¹ce w
jego sk³ad oraz ich interfejsy. Uczymy siê
wyliczaæ i tworzyæ urz¹dzenia
renderuj¹ce. Na koniec piszemy program
identyfikuj¹cy kartê graficzn¹ i
mo¿liwoœci sterownika.
Uczymy siê przypisywaæ koordynaty
mapowania do obiektów. Poznajemy
modyfikacjê UVW Mapping i jej
zastosowanie. Na koniec wykonujemy
prosty przyk³ad mapowania prostego
obiektu, wykorzystuj¹c modyfikacjê.
Wprowadzenie do programowania
OpenGL. Dowiesz siê jak utworzyæ
szablon aplikacji korzystaj¹c z
rozszerzenia GLUT, która bêdzie
wyœwietlaæ okno i reagowaæ na
naciskanie oraz zwalniania klawiszy. Do
WARP'a do³¹czamy kod kompatybilny z
MS Visual C++ oraz darmowym Dev
C++.
Budujemy kolejny model. Tym razem jest
to postaæ z kreskówki Johnny Bravo.
Œledzimy ca³y proces modelowania - krok
po kroku. Staramy siê odwzorowaæ
wszystkie charakterystyczne elementy
postaci.
Ok³adka: Johnny Bravo (RABBAN)
55515027.006.png
Witamy wszystkich
Jak widzicie WARP ma ju¿ swoj¹ stronê w Internecie. Bêdziemy zamieszczali na niej
informacjê o nowym numerach WARP'a. Udostêpnimy równie¿ do œci¹gniêcia pierwszy
numer WARP'a a z czasem kolejne. Na stronie znajd¹ siê tak¿e materia³y pomocnicze
dodawane obecnie do WARP, programy oraz pliki graficzne. W przysz³oœci planujemy
zamieszczaæ bonusowe materia³y nie publikowane w WARP, za³o¿yæ forum oraz strony
redaktorów. Do zespo³u Black Cat do³¹czy³a mroczna postaæ, która ukrywa siê pod
pseudonimem Dark-Soul. Debiutuje tekstem o OpenGL. Mamy nadziejê, ¿e wszystko siê
uda i w kolejnych WARP'ach pojawi siê wiêcej OpenGL'a.
W nastêpnym numerze dalej bêdziemy bezlitoœnie mêczyæ DirectDraw oraz Windows.
Przed nami tryby paletowe, tworzenie i u¿ywanie bibliotek dynamicznych, zwanych
potocznie DLL'ami. Bêdziemy uczyæ siê tak¿e korzystaæ z systemowych okien dialogowych
i programowaæ paski przewijania. Je¿eli chodzi o grafikê, bêdzie to kolejna czêœæ podstaw
3D Studio Max oraz kolejny, szczegó³owy przyk³ad modelowania obiektu 3D.
P.S. Nie da siê nie zauwa¿yæ, ¿e powoli koñcz¹ siê wakacje. Uczniowie musz¹ na powrót
zarzuciæ na plecy tobo³y z ksi¹¿kami i pomaszerowaæ do szko³y. Studenci maj¹ jeszcze
miesi¹c laby, ale w sumie czeka ich to samo. Radzimy siê uœmiechn¹æ, bo najbli¿sza
d³u¿sza przerwa ju¿ za 6 miesiêcy.
Black Cat
WARP Team: (BlackCatWARP@o2.pl)
Piotr Besta (MATSUOKA) e-mail piotrbesta@o2.pl
Daniel Besta (RABBAN, GOBLIN) e-mail danielbesta@o2.pl
Marcin Chaszczewski (DARK-SOUL) e-mail dark-soul@o2.pl
WWW:
www.warp.arx.pl
Autorzy do³o¿yli wszelkich starañ, aby zawarty w dokumencie
informacje by³y rzetelne i kompletne. Nie bior¹ jednak ¿adnej
odpowiedzialnoœci za ich wykorzystanie, ani za zwi¹zane z nimi
ewentualne naruszenia praw patentowych czy autorskich.
Autorzy nie ponosz¹ tak¿e ¿adnej odpowiedzialnoœci za
potencjalne szkody wynik³e z wykorzystania informacji
zawartych niniejszym dokumencie.
Wszelkie prawa zastrze¿one. ¯aden
fragment niniejszego dokumentu nie
mo¿e byæ wykorzystany w jakiejkolwiek
formie fotokopii, mikrofilmu czy innych
reprodukcji ani przek³adany na jêzyk
mechaniczny bez pisemnej zgody
Piotra Besta.
Autorzy nie odpowiadaj¹ za treœæ og³oszeñ i
reklam. Materia³ów nie zamówionych nie
zwracamy, w przypadku publikacji,
zastrzegamy sobie prawo do skrótów.
Wszystkie u¿yte znaki firmowe i towarowe s¹
zastrze¿one przez ich w³aœcicieli i zosta³y
u¿yte wy³¹cznie w celach informacyjnych.
55515027.001.png 55515027.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin