WARP - 04.pdf

(15338 KB) Pobierz
okladka.cdr
55512208.002.png
55512208.003.png
55512208.004.png
Poznajemy w³aœciwoœci i sposoby
tworzenia powierzchni typu off-screen.
Ten rodzaj powierzchni s³u¿y do
przechowywania wszelkiego rodzaju
obrazów, które mo¿emy nastêpnie
przenosiæ do tylnego bufora. Na
podsumowanie tworzymy program
animuj¹cy 800 obiektów.
Uczymy siê podstaw oœwietlenia sceny.
Poznajemy standardowe œwiat³a i
wiêkszoœæ dostêpnych opcji. Poruszamy
równie¿ temat generowania cieni i
œwiat³a wolumetrycznego.
Poznajemy budowê i zasady tworzenia
menu. Wykorzystujemy rêczn¹ metodê,
która pozwala tworzyæ menu dowolnego
rodzaju w trakcie pracy programu.
Poznajmy tak¿e sposób tworzenia menu
podrêcznego, które mo¿e byæ
wywo³ywane prawym klawiszem myszy.
Poznajemy deformacje, czyli dodatkowe
opcje dostêpne dla wyt³aczanych
obiektów. Uczymy siê korzystaæ z okien
deformacji i manipulowaæ krzyw¹.
Uczymy siê mierzyæ czas, poznajmy klika
technik. Dowiesz siê jak pobieraæ datê
systemow¹, pracowaæ na liczniku
milisekund, tworzyæ wirtualne zegary
oraz jak korzystaæ z wysoce precyzyjnych
liczników procesorowych. Ostatnia
metoda umo¿liwia mierzenie czasu z
dok³adnoœci¹ przewy¿szaj¹c¹ 1 ms.
Modelujemy kolejny obiekt, tym razem
jest to ko³owy transporter opancerzony.
Na potrzeby stworzenia transportera
wykorzystujemy modyfikacjê Edit Mesh.
Pojazd zbudowany jest z prostej siatki, o
niewielkiej iloœci trójk¹tów.
Poznajmy dok³adnie mechanizmy
klawiatury, dowiesz siê, kiedy i jakie
wiadomoœci s¹ generowane przez system
oraz jak je przetwarzaæ. Omawiamy
funkcje umo¿liwiaj¹ce samodzielne
sprawdzenie stanu klawiszy. Na koniec
tworzymy program, który œledzi
klawiaturê i wypisuje informacje o
wciskanych klawiszach.
Ok³adka: Troops Transporter (RABBAN)
55512208.005.png
W wakacje i z pewnoœci¹ wiêkszoœæ w Was planuje d³ugi urlop od
codziennych obowi¹zków, jest to jednak doskona³a okazja, aby wiêcej czasu spêdziæ
przed komputerem. Mo¿na przyk³adowo wstaæ rano, poprzeci¹gaæ siê co nieco, poziewaæ,
coœ zjeœæ i tak przygotowanym w³¹czyæ magiczne pud³o - COMPUTER. Wakacje to
naprawdê wspania³y czas, mo¿na powróciæ do ambitniejszych projektów, na których
realizacjê nie pozwala³a szko³a, nu¿¹ce dojazdy i mno¿¹ce siê bez koñca testy. Ze swojej
strony zachêcamy do pójœcia krok dalej. Zamiast samodzielnie majsterkowaæ w przy
w³asnym silniku 3D lub ambitnej animacji, warto postaraæ siê i znaleŸæ „wspó³pracownika”.
Nada siê ka¿dy, kto ma wizjê koñcowego dzie³a zbie¿n¹ z nasz¹ w przynajmniej 90%. Mo¿e
to byæ s¹siad z naprzeciwka, znajomy z drugiego osiedla czy szkolny kumpel. Z pewnoœci¹
wspólnymi si³ami znajdziecie siê bli¿ej celu ni¿ b³¹dz¹c w osamotnieniu.
itamy na ³amach czwartego wydania WARP'a! Mamy aktualnie
Jest jeszcze jedna mo¿liwoœæ, mo¿na znaleŸæ kogoœ w sieci i wspó³pracowaæ z nim na
odleg³oœæ. Ha, ha, ha powiedzie. Co to za wspó³praca? Przecie¿ w taki sposób nic nie
wskóramy, ju¿ wiêcej osi¹gnê pracuj¹c samodzielnie. I tu siê mylicie. Praca przez sieæ mo¿e
uk³adaæ siê naprawdê œwietnie, wystarczy dobry komunikator i równie dobre chêci.
Wszystkim pocz¹tkuj¹cym i bardziej zaawansowanym polecamy stronê warsztat.pac.pl,
poœwiecon¹ programowaniu gier i grafice. Znajdziecie tam forum, gdzie codziennie
przewija siê przynajmniej 100 osób. Mo¿na porozmawiaæ, wymieniæ siê doœwiadczeniami
lub biernie przygl¹daæ za¿artym dyskusj¹, które czasem przybieraj¹ naprawdê gwa³towny
obrót. Tak czy inaczej strona jest warta sprawdzenia.
Koñcz¹c przypominam, ¿e nied³ugo rusza nasza
strona WWW. Zapewne jak tylko machina
zaskoczy poinformujemy Was. Kto wie, byæ mo¿e
ju¿ w nastêpnym WARP'ie. A teraz ¿yczê mi³ej
lektury, ja znikam.
Black Cat
WARP Team: (BlackCatWARP@o2.pl)
Piotr Besta (BOVANOVITCH, MATSUOKA) e-mail piotrbesta@o2.pl
Daniel Besta (RABBAN, GOBLIN) e-mail danielbesta@o2.pl
WWW:
Niebawem
Autorzy do³o¿yli wszelkich starañ, aby zawarty w dokumencie
informacje by³y rzetelne i kompletne. Nie bior¹ jednak ¿adnej
odpowiedzialnoœci za ich wykorzystanie, ani za zwi¹zane z nimi
ewentualne naruszenia praw patentowych czy autorskich.
Autorzy nie ponosz¹ tak¿e ¿adnej odpowiedzialnoœci za
potencjalne szkody wynik³e z wykorzystania informacji
zawartych niniejszym dokumencie.
Wszelkie prawa zastrze¿one. ¯aden
fragment niniejszego dokumentu nie
mo¿e byæ wykorzystany w
jakiejkolwiek formie fotokopii,
mikrofilmu czy innych reprodukcji ani
przek³adany na jêzyk mechaniczny
bez pisemnej zgody Piotra Besta.
Autorzy nie odpowiadaj¹ za treœæ
og³oszeñ i reklam. Materia³ów nie
zamówionych nie zwracamy, w
przypadku publikacji, zastrzegamy
sobie prawo do skrótów. Wszystkie
u¿yte znaki firmowe i towarowe s¹
zastrze¿one przez ich w³aœcicieli.
55512208.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin