DIAGNOZOWANIE UCZNIA
I. BADANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ
l TEST DO BADANIA POZIOMU ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ ( I. STYCZEK)
Test składa się z :
Ø 6 zadań dotyczących analizy słuchowej wyrazów,
Ø 2 zadań na syntezę wyrazów.
W wyniku testu uzyskuje się informacje o tym, które dzieci potrafią:
Ø wyodrębniać sylaby,
Ø wskazywać głoskę początkową, końcową w danym wyrazie ,
Ø wyodrębniać kolejne głoski w wyrazach,
Ø w zakresie syntezy – czy potrafią tworzyć wyrazy z sylab oraz z głosek.
Analizując kartę uzyskuje się następujące informacje:
Ø ile punktów uzyskało każde dziecko,
Ø jakich operacji nie potrafi wykonać,
Ø jakie popełnia błędy,
Ø które operacje potrafią wykonać wszystkie dzieci,
Ø które operacje są trudne i dla kogo.
Informacje te pomagają :
Ø zindywidualizować pracę z dziećmi, u których wystąpiły trudności,
Ø zintensyfikować pracę z całą klasą jeśli trudność dotyczy większej grupy dzieci.
ANALIZA SŁUCHOWA WYRAZÓW
Lp.
Zadawane pytania
Wyraz instrukcyjny
Wyrazy do analizy
1.
Powiedz, ile cząstek jest w wyrazie?
Sza-fa
Ryba Sałata
2.
Powiedz, co słyszysz na początku wyrazu?
Ala (A)
Osa Ule Ewa
3.
Powiedz, co słyszysz na końcu wyrazu?
Las (s)
Dom
Lok
Rok
Noc
4.
Sok
(s)
Rok Mak Buty Kosa
5.
Kura (a)
Sala Lata Kosze
6.
Jakie literki napisałbyś w wyrazie?
Ela
e- l- a
Mapa
Foka
SYNTEZA SŁUCHOWA WYRAZÓW
7.
Jaki wyraz powiedziałam?
o-k-o
Mu-cha
Ło-pa-ta
Ka-na-pa
8.
m-a-k
w-a-g-a
b-u-d-a
Karta wyników badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów
testem I. Styczek.
Data badania:
Klasa
Nazwisko i imię
Zadania badające analizę słuchową ucznia
Zadania badające syntezę słuchową
Ilość pkt.
...
beata2702