{1}{100}www.napiprojekt.pl - nowa jako�� napis�w.|Napisy zosta�y specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. {91}{125}/przedstawia {129}{239}Ka�dy z was jest ochotnikiem,|reprezentujecie ponad tuzin pa�stw. {241}{314}Jeste�cie najlepsi i najzdolniejsi z ca�ego �wiata. {331}{507}W �wietle tej przygody, w kt�r� zamierzamy wkroczy�|jeste�cie tak�e najodwa�niejsi. {518}{588}Mam nadziej�, �e wszyscy wr�cimy pewnego dnia, odkrywszy {590}{657}ca�� now� dziedzin� do badania dla ludzko�ci. {668}{830}Ale jak wszyscy wiecie,|mo�emy nigdy nie wr�ci� do domu. {885}{1001}Chc� zaoferowa� wam ostatni� szans� wycofania si�. {1198}{1240}Zacz�� sekwencj� wybierania. {2025}{2062}OK, Atlantis. {2064}{2150}Zacz�o si�, oczywi�cie, od filmu Stargate. {2152}{2254}By� pier�cie�, kt�ry zabiera� ci� do innych miejsc. {2256}{2329}By� serial Stargate SG-1. {2331}{2408}By� pier�cie�, kt�ry zabiera� ci� do innych miejsc. {2410}{2546}Teraz jest Atlantis i jest pier�cie�,|kt�ry zabiera ci� do innych miejsc. {2548}{2648}Na ko�cu sezonu 7 Stargate SG-1, {2684}{2851}bohaterzy tego serialu znale�li obc� plac�wk�|na Antarktydzie, pod lodem. {2853}{3056}I odkryli lokalizacj� d�ugo poszukiwanego Zaginionego Miasta Pradawnych. {3058}{3227}Pradawni s� ras� obcych, kt�rzy, jak wierzymy,|wybudowali Wrota, {3229}{3313}i roz�o�yli je wszystkie w ca�ej galaktyce. {3315}{3385}Od sezonu 1 {3387}{3519}przedstawili�my ide�, �e oryginalne Wrota na Ziemi {3521}{3616}by�y na Antarktydzie|- to by� epizod 1x17 Solitudes. {3652}{3817}I od tamtej pory sia�em nasiona dla tego zakr�conego cyklu. {3819}{3898}Oryginalnym za�o�eniem dla Stargate Atlantis {3900}{4015}by�o, �e miasto, kt�re znajdziemy b�dzie naprawd� pod lodem Antarktydy. {4017}{4088}Kiedy Sci-fi zbli�y�o nas do MGM {4090}{4176}i powiedzieli, �e chc� zrobi� obie serie r�wnolegle, {4178}{4280}Robert i ja musieli�my rozwin�� wariacj� tej idei, {4282}{4359}kt�ra by�a taka, �e znale�li�my plac�wk� na Antarktydzie, {4361}{4418}ale kt�ra doprowadzi�a nas do tego,|gdzie na prawd� znajduje si� Zaginione Miasto {4420}{4478}kt�re na prawd� jest w galaktyce Pegasusa. {4480}{4553}Ca�e miasto podnios�o si� i odlecia�o gdzie� indziej. {4555}{4751}Miasto Pradawnych, kt�re bardziej jest rodzajem|statku-miasta ni� samego miasta, albo statku, {4753}{4809}jest rodzajem miasta, kt�re lata. {4811}{4931}Startuje i odlatuje do innej galaktyki. {4933}{5021}Kiedy ju� tam s�,|w zasadzie robi� to co robi�, {5023}{5143}i jest to: budowanie Wr�t, dawanie ich na ca�e grupy planet, a potem, {5145}{5288}co� w rodzaju du�ego, rozci�gaj�cego si� na ca�� galaktyk� naukowego|eksperymentu, pocz�tek �ycia, ludzkiego �ycia, {5290}{5410}na wszystkich planetach mog�cych podtrzyma� ludzkie �ycie. {5412}{5489}I to zmieni�o znacz�co ca�y zamys� serialu. {5491}{5569}Pocz�tkowo mia�o by� osadzone w naszej galaktyce. {5571}{5627}Ale pi�kno osadzenia tego w innej galaktyce {5629}{5728}polega na tym, zasadniczo resetujemy ca�� przygod� do zera. {5730}{5809}Zaczynamy w Pegasus|w miejscu bardzo podobnym {5811}{5911}do miejsca gdzie zacz�o si� SG-1 w naszej galaktyce. {5913}{5963}- Co� omin�li�my?|- Niewiele. {5965}{6050}Tutaj, jak przedtem,|zbudowali�my system Wr�t, {6052}{6145}�eby m�ode cywilizacje mog�y podr�owa� po�r�d gwiazd, {6147}{6206}wymienia� wiedz� i zawiera� przyja�nie. {6208}{6303}Ale nie by�o to idealne miejsce.|Nie by� to raj mimo wszystko. {6305}{6428}W ko�cu dowiedzieli si�, �e by� tam u�piony wr�g, zwany Wraith. {6430}{6554}By� to pewien rodzaj super z�ych facet�w,|kt�rzy byli r�wnie pot�ni, {6556}{6616}a nawet bardziej ni� Pradawni. {6618}{6782}I jak si� okaza�o, ci Wraith'owie|lubili wysyca� energi� �yciow� z rzeczy. {6784}{6884}Wyro�li na lubi�cych smak energii �yciowej ludzi {6886}{6992}i zacz�li �ywi� si� lud�mi,|kt�rzy byli w galaktyce. {6994}{7107}Pocz�tkowo s�owa by�y gotyckie, {7109}{7254}i ciemne, i Wraith'owie byli typem wampir�w, {7256}{7305}nie w standartowym znaczeniu tego s�owa, {7307}{7401}poniewa� nie wysysali krwi,|oni byli esencj� z�odziei. {7403}{7501}Potem musieli�my fizycznie rozwin�� tych facet�w. {7512}{7612}B�d�c szczerym, by�o to bardzo szerokie pole do popisu. {7614}{7704}W tym momencie, Wraith mieli skrzyd�a. {7706}{7864}Szukali�my dla nich formy bardziej zwierz�cej ni� ludzkiej. {7866}{7945}Ale po pierwszych szkicach zacz�o si� okazywa�, {7947}{8092}sta�o si� jasne,|�e w ich wyobra�eniu Wraith byli mroczni, {8094}{8208}byli �li, ale jednak pod spodem le�a�o pi�kno. {8210}{8299}Przeszli�my przez mn�stwo faz, i po tym {8301}{8444}ich wygl�d zmienia� si� subtelnie|z rysunka na rysunek. {8446}{8552}Pomys�y ubra� cofa�y si� i posuwa�y na prz�d. {8554}{8685}Ostatecznie by� to wspaniale ohydny dzie�. {8716}{8770}Pradawnym zacz�o brakowa� ludzi, {8772}{8867}ca�kowicie obezw�adnieni przez ich okropnego wroga. {8869}{9053}Ocaleni z tego obl�enia,|kt�re trwa�o mo�e ze 100 lat, {9055}{9160}zdecydowali, �e jedyn� rzecz�, kt�ra mog� zrobi�,|by�o zatopienie miasta, {9162}{9227}na obcej planecie w galaktyce Pegasusa. {9229}{9277}Tak� histori� pozna� Platon. {9279}{9329}Us�ysza� histori�, �e 10000 lat temu {9331}{9419}to staro�ytne miasto by�o wspania�e i pot�ne {9421}{9488}i zaton�o w oceanie podczas wielkiej wojny. {9490}{9557}I tak si� sta�o,|tylko �e nie na Ziemi. {9576}{9697}I teraz tam wyruszamy,|szukaj�c nowych �r�de� energii {9699}{9788}dla Pradawnej technologii,|kt�r� odkryli�my, {9790}{9904}kt�r� u�yjemy do obrony Ziemi|i aby walczy� z Goa`uldami, {9906}{9969}i r�wnie� aby by� mo�e spotka� Pradawnych {9971}{10045}i, wiecie, zobaczy� co dzieje si� w tej innej galaktyce. {10047}{10196}Dostajemy si� w pu�apk�|i musimy radzi� ze strasznymi Wraith. {10403}{10470}To tylko kr�tka wersja. {10474}{10607}Do�wiadczenie m�wi, �e je�li kiedy� mia�bym szans� zrobi� to ponownie|to wykorzystaliby�my t� szans�. {10609}{10701}Wszystko czego nauczyli�my si� przez te siedem lat, {10703}{10826}teraz wkraczaj�c w �smy rok SG-1,|dodali�my do Atlantis. {10828}{10867}Rzeczy takie jak �puddle jumper�. {10869}{11013}Ten szkielet reprezentuje wymiary �puddle jumpera�. {11015}{11086}Teraz mo�emy mie� pojazd,|poniewa� go nie zbudowali�my, {11088}{11142}poniewa� by�a to konstrukcja Pradawnych, {11144}{11278}kt�ry potrafi lata� przez Wrota|i zabiera nas gdziekolwiek chcemy na obce planety. {11280}{11378}To co� czego nie mogli�my po prostu celowo wybudowa� {11380}{11426}gdziekolwiek we wczesnych latach SG-1. {11428}{11566}Oczywi�cie, w mi�dzyczasie my�leli�my o Atlantis,|chcia�em go na to zachowa�. {11568}{11654}- Gate ship one gotowy do startu, sir.|- Gate ship one? {11656}{11792}- Nie, nie, nie, to wszystko �le.|- Co masz na my�li? {11794}{11869}To jest statek. Przelatuje przez wrota.|Gate ship one. {11871}{11925}Ten ma�y �puddle jumper�? {11927}{12003}To pierwszy serial, kt�ry tworzy�em w�asnymi r�kami. {12030}{12174}Wiesz, zaczyna�em jako scenarzysta|w pierwszym sezonie Stargate SG-1. {12275}{12369}Awansowa�em do bycia re�yserem. {12415}{12490}Taka okazja bycia cz�ci� spin offu {12492}{12566}odk�d SG-1 odni�s� niesamowity sukces, {12568}{12730}jest okazj�, kt�r�, jak s�dz�,|nikt nie m�g�by przepu�ci�. {12732}{12789}Kiedy Brad i Robert przyszli do mnie po raz pierwszy {12791}{12930}z pomys�em zrobienia zako�czenia sezonu 7,|Lost City, dwucz�ciowym, {12932}{13039}by�em podekscytowany, poniewa� pomy�la�em,|�e to �wietna okazja, �eby ustawi� cokolwiek b�dzie p�niej, {13041}{13117}mo�e film, mo�e serial. {13119}{13206}Nie mia�em poj�cia, �e zmierza�o to do by� tym|czym sta�o si� Atlantis. {13208}{13389}Atlantis jest niesamowit� drog� kontynuacji sagi Stargate. {13391}{13498}My�l�, �e je�li chcesz stworzy� spin-off masz dwa wyj�cia. {13500}{13616}Jednym jest wzi�cie postaci albo dw�ch ze starej serii {13618}{13663}i wrzucenie ich w now� sytuacj�. {13665}{13827}I wszystko kr�ci si� wok� tych postaci,|tworz�c w�asn� histori� {13829}{13882}Albo bierze si� pomys�, mitologi�, {13884}{13982}kt�ra powsta�a w starym serialu, jak Stargate SG-1 {13984}{14070}i obraca� t� mitologi� w inny spos�b. {14072}{14125}To w�a�nie Brad i Robert zrobili dobrze. {14127}{14229}Kiedy robisz spin-off z tymi samymi tw�rcami,|to robisz najlepiej w taki spos�b, {14231}{14370}kt�ry trzyma integralno�� serii, SG-1, {14372}{14461}i wk�adasz to w ca�kiem nowe opakowanie. {14463}{14555}Niebiezbiecze�stwem jest, �e fani|mog� by� rozczarowani, kiedy to zobacz�. {14557}{14641}B�d� szuka� SG-1 i nie znajd� ich w nowej serii, {14643}{14734}chyba �e kontynuacja mitologii tam jest {14736}{14864}i znajdujesz interakcje z postaciami,|kt�ra zabiera ich na wy�szy poziom. {14866}{14983}Wi�c ci�gle dostaj� ide� Stargate SG-1,|ci�gle dostaj� mitologi� Stargate SG-1, {14985}{15088}z kt�r� s� bardzo zaznajomieni,|i dostaj� j� w nowym opakowaniu. {15090}{15165}I to nowe opakowanie jest ca�kowicie zdumiewaj�ce. {15167}{15286}Ci�cie! Bardzo dobrze. Wydrukuj to.|Wydrukuj oba, prosz�. {15288}{15374}Mieli�my plany i rozmawiali�my o Atlantis od jakiego� czasu. {15376}{15431}Po prostu zaj�o do du�o czasu,|aby ubi� umow�. {15433}{15514}Kiedy w ko�cu zrobili�my pod koniec listopada, {15516}{15707}kana� Sci-fi poprosi� nas, aby�my dostarczyli serial,|aby znalaz� si� na antenie w Lipcu. {15709}{15864}Lipcu `04, tego roku. To by� bardzo kr�tki okres,|aby zrobi� serial i pu�ci� go. {15866}{15983}szczeg�lnie, �e robili�my sezon 8 SG-1. {15985}{16100}Nawet kiedy ulokowali�my show,|Atlantis, {16102}{16158}nie zacz�li�my pisa� scenariusza. {16160}{16246}Nie mieli�my um�w.|Pisarze nie pisz� bez um�w. {16248}{16316}Wi�c Brad i ja przemy�leli�my to i om�wili�my. {16318}{16372}Ale poniewa� czasu by�o ma�o {16374}{16443}i fakt, �e tak du�o wielkich modeli mia�o by� zbudowanych, {16445}{16540}i tak wiele aspekt�w produkcji uruchomionych, {16542}{16633}w�a�ciwie zacz�li�my produkcj�|zanim scenariusze si� pojawi�y. {16635}{16759}Brad i ja szukali�my plan�w dekora...
KAZIK-RAFAL