Marka
SFM Szczecin
Typ
M10 "Junak"
Długość całkowita
2172 mm
Szerokość
740 mm
Wysokość motocykla (nie obciążonego)
1095 mm
Rozstaw osi
1417 mm
Wysokośc siodła kierowcy od ziemi
755 mm
Prześwit poprzeczny
170 mm
Wyprzedzenie koła przedniego
72 mm
Masa motocykla z wyposażeniem, bez paliwa
170 kg
Dopuszczalne obciążenie
200 kg
Prędkośc maksymalna
125 km/h
Zużycie paliwa przy prędkości 60 km/h
3,5 l/100 km
Nuner silnika i podwozia podany jest na tabliczce znamionowej umieszczonej z lewej strony główki ramy. Ponadto, numer silnika wybity jest na lewej obudowie silnika u podstawy cylindra. Podwozie ma numer wybity z prawej strony główki ramy.
S03 - czterosuwowy, gaźnikowy
Rodzaj silnika
jednocylindrowy, górnozaworowy, chłodzony powietrzem
Średnica cylindra
75 mm
Skok tłoka
79 mm
Pojemność skokowa
349 ccm
Stopień sprężania
7,0
Moc znamionowa przy 6000 obr/min
19 KM (14 kW)
Pojemnościowy wskaźnik mocy
54 KM/l
Maksymalny moment obrotowy przy 3800 obr/min
2,8 kG*m
Masa silnika suchego ze sperzęgłem i skrzynką przekładniową
63 kg
Kadłub silnika
Dzielony w płaszczyźnie pionowej; skrzynia korbowa i skrzynka przekładniowa we wspólnym kadłubie odlanym ze stopu lekkiego
Cylinder
żeliwny
Głowica
ze stopu aluminium z wprasowanymi gniazdami i prowadnicami zaworów
Tłok
z dnem wypukłym, ze stopu aluminium; sworzeń tłokowy osadzony pływająco
Pierścienie
2 uszczelniające i 1 zagraniający (górny pierścień uszczelniający chromowany)
Korbowód
odkuty ze stali stopowej; w główce korbowodu łożysko ślizgowe, w stopie łożysko toczne rolkowe
Wał korbowy
składany; przeciwciężary odkute ze stali węglowej, czopy ze stali stopowej
£ożyska główne
3, rolkowe
Zawory
górne, sterowane krzywkami za pośrednictwem popychaczy i dźwigni zaworów; regulacja luzów zaworów wałkami mimośrodowymi mocujących równocześnie dźwignie zaworów w głowicy; Œrednica zaworów: ssącego 43 mm, wydechowego 40 mm
Luzy zaworów
przy silniku nagrzanym, dla zaworu ssącego i wydechowego 0,2 mm (dla silnika zimnego 0,05 mm)
Smarowanie
obiegowe, pod ciśnieniem
Pompa oleju
zębata, podwójna, napędzana od wału korbowego; zbiornik oleju umieszczony w kadłubie, dookoła komory skrzynki przekładniowej
Filtr oleju
umieszczony w zbiorniku oleju
Gaźnik
typ GM26, o średnicy gardzieli 26 mm
Filtr powietrza
mokry z wkładem filtrującym z siatki metalowej
Rozruch
nożny za pomocą dzwigni z zapadką
Przeniesienie napędu silnik-sprzęgło
łańcuch rolkowy, dwurzędowy 3/8"; przełożenie 23:56
Sprzęgło
4-tarczowe, korkowe, mokre ze spręzyną centralną
Skrzynka przekładniowa
4-biegowa o układzie kół stale zazębionych; wielkość przełożeń: I bieg - 3,04, II bieg - 1,97, III bieg - 1,296, IV bieg - 1,00
Zmiana biegów
dźwignią nożną z lewej strony; mautomat mechanizmu zezwala na włącznie tylko jednego biegu, przez naciśnięcie dźwigni do oporu
Rama
kołyskowa, podwójna , spawana z rur stalowych o przkroju eliptycznym, nierozbieralna
Zawieszenie przednie
teleskopowe, klasyczne, z tłumieniem olejowym; skok 146 mm
Zawieszenie tylne
telskopowe na wachaczu, z tłumieniem olejowym; wachacz spawany z rur stalowych, zaopatrzonych w dwukierunkowo działające napinacze łańcucha
Koła
przednie i tylne z piastami centralnymi wykonanymi ze stopu aluminium: łożyska piast kulkowe, osie przetykowe
Obręcze
1,85 x 19"
Ogumienie
3,50 x 19"
Napęd na koło tylne
łacuchem rolkowymjednorzędowym 5/8" o 102 ogniwach; przełożenie skrzynka przekładniowa - koło tylne 1:2,4
Hamulce
szczękowe, przedni ręczny , tylny nożny
emill1212