Junak M10 - charakterystyka techniczna.doc

(1637 KB) Pobierz
Charakterystyka techniczna motocykla Junak M10

 

Charakterystyka techniczna motocykla

M10

 

Dane ogólne

Marka

SFM Szczecin

Typ

M10 "Junak"

Długość całkowita

2172 mm 

Szerokość

740 mm 

Wysokość motocykla (nie obciążonego)

1095 mm 

Rozstaw osi

1417 mm 

Wysokośc siodła kierowcy od ziemi

755 mm 

Prześwit poprzeczny

170 mm 

Wyprzedzenie koła przedniego

72 mm 

Masa motocykla z wyposażeniem, bez paliwa

170 kg 

Dopuszczalne obciążenie

200 kg 

Prędkośc maksymalna

125 km/h 

Zużycie paliwa przy prędkości 60 km/h

3,5 l/100 km

Nuner silnika i podwozia podany jest na tabliczce znamionowej umieszczonej z lewej strony główki ramy. Ponadto, numer silnika wybity jest na lewej obudowie silnika u podstawy cylindra. Podwozie ma numer wybity z prawej strony główki ramy.

Silnik

 

 

Typ

S03 - czterosuwowy, gaźnikowy

Rodzaj silnika

jednocylindrowy, górnozaworowy, chłodzony powietrzem

Średnica cylindra

75 mm 

Skok tłoka

79 mm 

Pojemność skokowa

349 ccm

Stopień sprężania

7,0

Moc znamionowa przy 6000 obr/min

19 KM (14 kW)

Pojemnościowy wskaźnik mocy

54 KM/l

Maksymalny moment obrotowy przy 3800 obr/min

2,8 kG*m

Masa silnika suchego ze sperzęgłem i skrzynką przekładniową

63 kg 

Kadłub silnika

Dzielony w płaszczyźnie pionowej; skrzynia korbowa i skrzynka przekładniowa we wspólnym kadłubie odlanym ze stopu lekkiego

Cylinder

żeliwny

Głowica

ze stopu aluminium z wprasowanymi gniazdami i prowadnicami zaworów

Tłok

z dnem wypukłym, ze stopu aluminium; sworzeń tłokowy osadzony pływająco

Pierścienie

2 uszczelniające i 1 zagraniający (górny pierścień uszczelniający chromowany)

Korbowód

odkuty ze stali stopowej; w główce korbowodu łożysko ślizgowe, w stopie łożysko toczne rolkowe

Wał korbowy

składany; przeciwciężary odkute ze stali węglowej, czopy ze stali stopowej

£ożyska główne

3, rolkowe

Zawory

górne, sterowane krzywkami za pośrednictwem popychaczy i dźwigni zaworów; regulacja luzów zaworów wałkami mimośrodowymi mocujących równocześnie dźwignie zaworów w głowicy; Œrednica zaworów: ssącego 43 mm, wydechowego 40 mm

Luzy zaworów

przy silniku nagrzanym, dla zaworu ssącego i wydechowego 0,2 mm (dla silnika zimnego 0,05 mm)

Smarowanie

obiegowe, pod ciśnieniem

Pompa oleju

zębata, podwójna, napędzana od wału korbowego; zbiornik oleju umieszczony w kadłubie, dookoła komory skrzynki przekładniowej

Filtr oleju

umieszczony w zbiorniku oleju

Gaźnik

typ GM26, o średnicy gardzieli 26 mm

Filtr powietrza

mokry z wkładem filtrującym z siatki metalowej

Rozruch

nożny za pomocą dzwigni z zapadką

Przeniesienie napędu silnik-sprzęgło

łańcuch rolkowy, dwurzędowy 3/8"; przełożenie 23:56

Sprzęgło

4-tarczowe, korkowe, mokre ze spręzyną centralną

Skrzynka przekładniowa

4-biegowa o układzie kół stale zazębionych; wielkość przełożeń: I bieg - 3,04, II bieg - 1,97, III bieg - 1,296, IV bieg - 1,00

Zmiana biegów

dźwignią nożną z lewej strony; mautomat mechanizmu zezwala na włącznie tylko jednego biegu, przez naciśnięcie dźwigni do oporu

Podwozie

Rama

kołyskowa, podwójna , spawana z rur stalowych o przkroju eliptycznym, nierozbieralna

Zawieszenie przednie

teleskopowe, klasyczne, z tłumieniem olejowym; skok 146 mm

Zawieszenie tylne

telskopowe na wachaczu, z tłumieniem olejowym; wachacz spawany z rur stalowych, zaopatrzonych w dwukierunkowo działające napinacze łańcucha

Koła

przednie i tylne z piastami centralnymi wykonanymi ze stopu aluminium: łożyska piast kulkowe, osie przetykowe

Obręcze

1,85 x 19"

Ogumienie

3,50 x 19"

Napęd na koło tylne

łacuchem rolkowymjednorzędowym 5/8" o 102 ogniwach; przełożenie skrzynka przekładniowa - koło tylne 1:2,4

Hamulce

szczękowe, przedni ręczny , tylny nożny

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin