Jak Pisać Wiadomości By Nie Trafić Do Spamu - 17 Praktycznych Wskazówek.pdf

(1509 KB) Pobierz
Jak pisać wiadomości, by nie trafić do spamu
695122560.006.png
Str. 2 | www.RobertWilinski.pl – email marketing na pewnym poziomie
Słowem wstępu…
Witam Cię drogi czytelniku,
W życiu każdego email marketera przychodzi taki moment, w
którym trzeba zacząć wysyłać mailingi lub newslettery do bardzo
dużej grupy osób. U jednych jest to naturalny proces trwający kilka
miesięcy. Wraz z powiększającą się listą wysyłasz coraz większe
mailingi. Na innych – w tym na mnie – spada to jak grom z jasnego
nieba. W maju 2010 roku przyjąłem pod swoją opiekę listę
adresową zaprzyjaźnionego forum (prawie 10,000 adresów). W
gruncie rzeczy jest tak im większa lista adresowa tym więcej
problemów pojawia się przy każdej wysyłce. Od problemów
technicznych zaczynając – przeciążenie serwera, przekroczony limit
wiadomości, blokada wysyłki przez administratora nadzorującego
serwer. Kończąc na problemach związanych z poprawnym
wyświetlaniem wiadomości u odbiorcy i trafianiem wysyłki do
spamu.
Praktycznie wszystkich tych problemów można uniknąć posiadając
dobrze skonfigurowany, własny serwer i korzystając z
profesjonalnych aplikacji do wysyłek. Jednak jeśli chodzi o problem
trafiania wiadomości do spamu jest już trochę gorzej.
Zainwestowanie w dobry serwer i profesjonalne oprogramowanie
niewiele tu pomoże. Aby, uniknąć tego, niewątpliwie przykrego
faktu, trzeba mieć nieco wiedzy na temat działania filtrów
antyspamowych i poprawnego tworzenia wiadomości emailowych.
W początkowej fazie publikowania Newslettera sam miałem z tym
problem. Niestety zasoby internetowe nie dostarczają zbyt wiele
informacji na temat „Jak robić, żeby nie trafić do spamu”.
Przesiedziałem wtedy, przed ekranem monitora wiele długich
godzin. Wymieniłem z różnymi – mniej lub bardziej
kompetentnymi osobami dziesiątki wiadomości email.
COPYWRIGHT © 2010 | ROBERT WILIŃSKI
695122560.007.png 695122560.008.png
Str. 3 | www.RobertWilinski.pl – email marketing na pewnym poziomie
Przekopałem masę stron internetowych. To wszystko pozwoliło mi
konstruować wiadomości w taki sposób, że nie trafiają już do
spamu.
Zanim do tego doszedłem straciłem wiele cennych godzin i kilka
nieprzespanych nocy. Żeby Ci tego oszczędzić napisałem krótki
poradnik poruszający właśnie tę tematykę.
Zanim jednak przejdę do meritum chcę zwrócić Twoją uwagę, że
bynajmniej nie jest to poradnik dla spamerów. Podstawowym moim
założeniem podczas pisania tego poradnika jest fakt, że posiadasz
legalną bazę adresową, że każda osoba z tej listy wpisała się tam
dobrowolnie oraz, że Twoje mailingi i Newslettery dotyczą tematyki
jakiej oczekują subskrybenci.
Będąc spamerem nie da się „obejść systemu” i cieszyć się, że
wiadomości przechodzą przez wszystkie filtry pozytywnie. Nawet
jeśli dzięki wskazówką zawartym w tym poradniku początkowo
unikniesz trafiania do spamu, to prędzej, czy później ktoś
niezadowolony zgłosi Twoją wiadomość jako spam – jeśli zgłoszeń
będzie więcej, trafisz na czarną listę i już nic Ci nie pomoże.
Poradnik ten przygotowałem z myślą o osobach, które wysyłają
wiadomości zamówione i w pełni legalne. Jest on szczególnie
skierowany dla osób, które dostarczają swoim subskrybentom
wartościowych informacji, ale przez brak wiedzy z tematyki spam
filtrów zaczęli trafiać do spamu.
W dalszej części tego poradnika możesz spodziewać się omówienia
działania najpopularniejszych spamfiltrów oraz wielu wskazówek
dotyczących tego, jak Tworzyć swoje mailingi, aby nie trafić do
spamu. Życzę miłej lektury.
COPYWRIGHT © 2010 | ROBERT WILIŃSKI
695122560.009.png 695122560.001.png
Str. 4 | www.RobertWilinski.pl – email marketing na pewnym poziomie
SPIS TREŚCI
Jak pisać wiadomości, aby nie trafić do spamu.
Zasada 1 – Wartościowa treść
Zasada 2 – Strona techniczna
Zasada 3 – Adekwatny temat
Zasada 4 – Unikaj spamerskich zwrotów
Zasada 5 – Personalizacja
Zasada 6 – Temat wiadomości też sprawdzają
Zasada 7 – Nie przesadzaj…
Zasada 8 – Nagłówek FROM
Zasada 9 – Pole DO
Zasada 10 – Braki, braki, braki…
Zasada 11 – Link wypisujący
Zasada 12 – Grafika i tekst
Zasada 13 – Poprawna składnia HTML
Zasada 14 – Szerokość wersji HTML
Zasada 15 – Unikaj załączników
Zasada 16 – Wersja tekstowa
Zasada 17 – Zlecony mailing reklamowy
Na zakończenie
COPYWRIGHT © 2010 | ROBERT WILIŃSKI
695122560.002.png 695122560.003.png
Str. 5 | www.RobertWilinski.pl – email marketing na pewnym poziomie
Jak pisać wiadomości, aby nie trafić do
spamu.
Poniżej prezentuję 17 wskazówek dotyczących poprawnego
tworzenia kampani mailingowych i newsletterów oraz konkretne
przykłady ich zastosowania. Przestrzeganie poniższych zasad, nie
gwarantuje uniknięcia trafienia do spamu ale znacznie zwiększa
prawdopodobieństwo, że Twoja wiadomość zostanie uznana za
pożądaną. W moim przypadku zastosowanie technik, o których
piszę zupełnie wystarczyło. Wprowadziłem kilka zmian do szablonu
swojego newslettera i wiadomości zaczęły pozytywnie przechodzić
testy antyspamowe.
Zasada 1 – Wartościowa treść
Wartościowa treść twoich mailingów to najważniejsza kwestia w
temacie spamu. Uniknąć trafiania do spamu można tylko i
wyłącznie wysyłając swoim subskrybentom wartościowe informacje,
których oczekują.
W punkcie tym koniecznie muszę wspomnieć o legalności listy, a
więc o tym, że każdy powinien zapisać się osobiście. Wysyłanie
mailingów do osób, które sobie tego nie życzą, jest najkrótszą drogą
do zostania spamerem, a nawet sprawy w sądzie. Wynika to z tego,
że osoby niezadowolone z otrzymania wiadomości klikają „Oznacz
jako spam”, co przy większej ilości takich zgłoszeń grozi zapisaniem
twoich danych na listę spamerów. Dlatego właśnie zawsze wysyłaj
mailingi i newslettery, tylko do legalnie zebranych list adresowych.
Muszę Cię zmartwić. Niestety samo legalne zebranie listy adresowej
nie uchroni Cię przed spamem. Oczywiście dzięki temu, w świetle
prawa jesteś czysty. Nikt, kto wyraził zgodę na otrzymywanie
COPYWRIGHT © 2010 | ROBERT WILIŃSKI
695122560.004.png 695122560.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin