OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ:
1. Wielkanocne tradycje;
2. Wiosna w ogródku;
3. Dbamy o zdrowie i dobrą kondycje;
4. Zwierzęta domowe;
Temat: Wielkanocne tradycje
Termin realizacji: 02.04.- 04.04.2007r.
„Idzie wiosna a z nią święta” – prezentacja programu artystycznego. Aukcja prac świątecznych
Cel kształcenia:
Przeżywanie radosnego nastroju
„Kolorowe jajka” – różne sposoby ozdabiania i wykonywanie wielkanocnych pisanek.
Podtrzymywanie tradycji świąt wielkanocnych.
„Pisanki”- wiersz D. Gellner. Wypowiedzi dzieci nt. wiersza oraz zwyczajów wielkanocnych.
Wyodrębnienie zwyczajów wielkanocnych
„Wieziemy tu kogucika”- osłuchanie
i nauka piosenki ludowej.
Doskonalenie słuchu i pamięci muzycznej.
„Jak Ola przygotowuje się do świąt wielkanocnych”.- swobodne wypowiedzi na podstawie ilustracji.
Cele operacyjne ( dziecko...)
1. Opowiada o obrzędach i zwyczajach wielkanocnych,
2. Śpiewa poznaną piosenkę,
3. Starannie i precyzyjnie ozdabia pisanki według własnego pomysłu.
4.
Temat: Wiosna w ogródku
Termin realizacji: 11.04.-13.04.2007r.
„Wiosenny ogród” –malowanie akwarelami.
Doskonalenie sprawności manualnych.
„Moja fasolka”- obserwacja swojej hodowli , wprowadzenie litery „F,f”.
Kształcenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej.
Konstruowanie wagi –ważenie i porównywanie ciężaru, pojęcia cięższy, lżejszy, tak samo ciężki, tak samo lekki.
Dokonywanie coraz dokładniejszej oceny ciężaru.
„Jak rośnie fasola”- założenie hodowli fasoli-prowadzenie kalendarza obserwacji.
prowadzenie okresowej hodowli roślin.
„Narzędzia ogrodnicze” – zabawa dydaktyczna.
Nazywanie narzędzi ogrodniczych i wyjaśnienie ich przeznaczenia.
„Wiosenne prace w ogrodzie” – zapoznanie w oparciu o ilustracje z kolejnymi etapami prac w ogrodzie.
Próby uzasadnienia przez dzieci konieczności przestrzegania kolejnych etapów prac.
1. Opowiada o pracach w ogrodzie i wie jakie narzędzia trzeba użyć
2. Zna wielką i małą literę „F”, „f”;
3. Wykonuje prace plastyczną akwarelami.
Temat: Dbamy o zdrowie i dobrą kondycje
Termin realizacji: 16.04.-20.04.2007r.
Dzień Ziemi – aktywne uczestnictwo w obchodach tego święta.
Sprzątanie najbliższej okolicy –bhp.
„Światowy Dzień Ziemi„- słuchanie opowiadania S. Kraszewskiego pt. „Jak bocian zachęcił zwierzęta od lasu sprzątania”.
Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
„Sport to zdrowie” -zawody sportowe na boisku szkolnym.
Właściwe zachowanie w sytuacjach porażki lub zwycięstwa.
„Zabawy matematyczne” – wprowadzenie znaków matematycznych „<,>”
Kształcenie logicznego myślenia matematycznego.
Zdrowe zęby”- komponowanie plakatu zachęcającego do mycia zębów.
Wykorzystanie własnych doświadczeń w formie plastycznej
„Teatrzyk przed lustrem”- teatrzyk z wykorzystaniem sylwet.
Uświadomienie dzieciom konieczności mycia zębów.
„Kącik lekarski”- urządzenie w Sali kącika lekarskiego.
Ustalenie zasad zabawy w kąciku.
„Wycieczka do gabinetu stomatologicznego- zapoznanie z pracą lekarza stomatologa.
Przełamanie strachu przed wizytą u stomatologa.
Uważne i staranne wykonywanie ćwiczeń na poszczególnych stacjach
„Jak dbamy o zdrowie” – zabawa metodą aktywizującą „Karuzela”
Rozwijanie nawyków dbałości o codzienną higienę ciała.
1. Czyta za zrozumieniem wybrane zdanie.
2. Poprawnie stosuje znaki matematyczne: „<”, „>” „=”.
3. Podczas ćwiczeń gimnastycznych przestrzega zasad bhp.;
4. Bierze czynny udział w akcji „Dzień Ziemi”.
Temat: Zwierzęta domowe
Termin realizacji: 23.04.-27.04.2007r.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – prowadzony w formie opowieści ruchowej na boisku szkolnym.
Wyrabianie umiejętności starannego i poprawnego wykonywania ćwiczeń.
„Co wiemy o zwierzętach domowych podwórkowych” – kwiz tematyczny
Zwierzęta w gospodarstwie– osłuchanie z piosenką.
Omówienie treści piosenki i ćwiczenia ortofoniczne
Zwierzęta z wiejskiego podwórka – zagadki słowne i słuchowe.
matka4x1