Krąg tematyczny
Temat dnia
Realizacja zadań
Uwagi
Poznajemy pracę ludzi w różnych zawodach
1. Praca ludzi w naszym przedszkolu
Poniedziałek
7.05.2007
I. Ćwiczy analizę i syntezę wzrokową składa obrazki pocięte na części "Praca ludzi w różnych zawodach". Zestaw ćwicz. porannych nr
II. Słucha wiersza D. Gellner "Moje kucharki"- rozmawia na temat treści wiersza. Wycieczka do kuchni przedszkolnej, gabinetu dyrektora, intendentki. wypowiada sie na temat wycieczki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr
2. Zakłady usługowe
Wtorek
8.05.2007
I. Wykonuje ćwiczenia utrwalające pisanie poznanych cyfr. Układa i rozwiązuje zagadki związane z pracą zawodową rodziców. Ćwiczenia poranne nr
II Słucha wiersza J. Tuwima pt. „Wszyscy dla wszystkich” , odpowiada na pytania, odczytuje globalnie nazwy zawodów, ilustruje ruchem czynności charakterystyczne dla omawianego zawodu. Przyporządkowuje przedmioty osobom wykonującym dany zawód.
„Zgaduj- zgadula”- szacuje, ile może być przedmiotów, sprawdza szacowanie przez przeliczanie, wykorzystuje patyczki, kasztany, guziki.
3. Kto i jak pracuje?
Środa
9.05.2007
I. Ćwiczy umiejętność liczenia w czasie zabawy kostką, dodaje, układa działania. Zestaw ćwicz. porannych nr
II. Słucha wiersza M. Brykczyńskiego "Na poczcie". Wypowiada sie na temat wiersza. Uczestniczy w wycieczce do Urzędu Pocztowego, poznaje pracę urzędników pocztowych.
Zabawa pantomimiczna "Zgadnij kim jestem".
Maluje farbami plakatowymi na temat Kim chciałbym zostać?"
III. Zabawa ruchowa e elem. czworakowania „Praca mrówek”. Ćwiczy pamięć wzrokową- układa figury geometryczne w taki sam sposób jak n- el. Doskonali umiejętność redagowania wypowiedzi na podany temat- ćw. s. 59
4. Kim chciałbym zostać?
Czwartek
10.05.2007
I. Ćwiczenia grafomotoryczne kreśli kombinacje lini pentelkowej. Rozwiązuje zagadki slowne i obrazkowe na temat różnych zawodów. Zestaw ćwicz. porannych nr
II. Słucha wiersza L. J. Kerna "Piotruś i powietrze"- wypowiada się na temat treści wiersza, odpowiada na pytania nauczyciela. wykonuje prace plasyczno-techniczna "Wiatraczki". Ćwiczenia oddechowe dmucha w balonik, piłeczkę pingpongową. Zabawa ruchowa "Balonik". Podejmuje zabawę tematyczną "W sklepie" wykorzystuje umiejętności matematyczne.
5. Praca dawniej i dziś
Piątek
11.05.2007
I. Rozwiązuje zagadki wprowadzające w tematykę dnia. Porównuje liczebność zbiorów z użyciem znaków <, >, = Ćwiczenia poranne nr
II Słucha opowiadania „Dawno, dawno temu…”, ogląda ilustracje przedstawiające pracę listonosza w dawnych czasach, ustala kolejność zdarzeń w opowiadaniu, rozmawia nt pracy listonosza dawniej i dziś.
Czyta globalnie sylaby, tworzy wyrazy z sylab, odczytuje je.
Utrwala pojęcia „wczoraj”, „przedwczoraj”, „jutro”, „pojutrze” podczas słuchania utworu „W poniedziałek rano”.
Zapoznaje się z pracą garncarza.
III. Zabawa ruchowa z elem biegu "Berek"
Klei elementy dekoracyjne na ramce z tektury falistej.
Książka naszym przyjacielem
1. W bibliotece
14.05.2007
I. Układa z rozsypanki wyrazowej i sylabowej zdania i wyrazy, odczytuje je.
Zestaw ćwicz. porannych nr
II. Wycieczka do Biblioteki Miejskiej - zwiedza bibliotekę, rozmawia z pracownikami, słucha czytanych bajek w ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom".
2.Kącik książki w naszej sali
15.05.2007
I.
3. Jak powstaje książka?
16.05.2007
I. Porzadkuje książki w kąciku, wykonuje z pomoca nauczyciela drobne naprawy. Wypowiada się na temat "Jakie książki lubi najbardziej i dlaczego?" kształci umiejętność poprawnego formułowania dłuższych wypowiedzi. Ćwiczenia graficzne - kreśli kombinacje poznanych rodzajówe linii. Zestaw ćwicz. porannych nr
II. "Jak powstaje książka" słucha opowiadania n-la ilustrowanego historyjką obrazkową. Wypowiada się na temat treści, odpowiada na pytania. Zabawa "Pajęczyna"- układa brupową bajkę.
Maluje farbami akwarelowymi na temat "Mój przyjaciel z bajki".
4. Najpiękniejsze baśnie i bajki
17.05.2007
I. Doskonali analizę i syntezę wzrokową układa z części obrazki dotyczące różnych baśni i bajek, nazywa bohaterów, dobiera odpowiednie napisy. Zestaw ćwicz. porannych nr
II. Bierze udział w grupowym konkursie "Czy znasz te bajki" - rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe, rozpoznaje tytuły i bohaterów. Kształci umiejętność zgodnego współzawodnictwa w czasie indywidualnego wykonywania zadań.
Zestaw ćwicz. gimnastycznych bazujący na doświadczeniach ruchowych W. Scherborne.
5. Tworzymy bajki grupowe
18.05.2007
III. Zabawa ruchowa z elem orient-porządkowym "Lalki w oknie wystawowym". Koloruje malowanki o tematyce bajkowej.
Święto naszych mam
1. Moja mama
21.05.2007
I. Rozwiązuje zagadki słowne i rebusy, odszukuje odpowiednie napisy. Układa zdania z podanymi wyrazami. Praca indyw. z Marysią, Brajanem - uczy sie na pamięć tekstu wiersza. Zestaw ćwicz. porannych nr
II. Wypowiada się na temat rodziny z wykorzystaniem zdjęć przyniesionych przez dzieci. Odpowiada na pytania nauczyciela. Kształtuje umiejętność czytania ze zrozumieniem, ćwiczy spostrzegawczość - książka s. 128, 129, ćwiczenia s. 57. Zabawa "Kto to mówi". Ćwiczenia muzyczne "Pani Sopran i Pan Bas"
2. Życzenia dla mamy
22.05.2007
I. Zabawa ruchowa „Piłka goni piłkę”. Wykonuje ćwiczenia utrwalające umiejętność dodawania. Ćwicz. poranne nr
II Słucha opowiadania L. Krzemienieckiej „Dobra to chatka, gdzie mieszka matka”, wypowiada się nt wysłuchanego utworu. Wybiera wyrazy pasujące do opowiadania. Przygotowuje inscenizację na na podstawie opowiadania.
„Kwiaty dla mamy”- układa i odczytuje działania arytmetyczne.
3. Upominek dla mamy
23.05.2007
I. Ćwiczenia graficzne doskonali umiejętność kreślenia lini zygzakowatej i falistej. Praca indyw z Krystianem, Wiktorią i Michałem uczy się tekstu wiersza na pamięć. Zestaw ćwicz. porannych nr.
II. "Moja rodzina" wypowiada się na temat własnej rodziny i jej członków. Odpowiada na pytania n-la. "Mamy i dzieci z różnych stron świata"- pracuje z książką s. 130,131 odczytuje zdania podpisuje odpowiednie obrazki.
Uczy się na pamięć piosenki "Moja mama". Wypowiada się na temat treści, melodii i tempa piosenki. Swobodnie interpretuje ruchem treść. Uczy się na pamięć tekstu fragmentami za głosem n-la.
III. Zabawa ruchowa z elem. równowagi „Po wąskiej ścieżce”. Utrwala piosenki na „Dzień rodziny”. Wykonuje upominki dla rodziców. Gra „Budowanie wież”- utrwala pojęcie liczby naturalnej w aspekcie porządkowym.
4. Przygotowujemy niespodziankę dla mam
24.05.2007
I. Doskonali umiejętność analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej praca indyw. z Brajanem. Układa zdania na temat mamy z rozsypanki literowej. Zestaw ćwicz. porannych nr.
II. Wykonuje z tektury falistej ramkę na fotofrafię dla mamy. Ozdabia ramkę elementami dekoracyjnymi według własnego pomysłu, zwraca uwagę na estetyczne wykonanie pracy.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych bazujący na doświadczeniach ruchowych W. Scherborne.
5. Uroczysty dzień
25.05.2007
matka4x1