Ustawianie napinacza.pdf

(399 KB) Pobierz
266469786 UNPDF
był niewłaściwy montaż, ustawienie,
a w szczególności napięcie układu.
Sytuacja dotyczy zarówno wymiany
całego układu rozrządu wraz z pompą
wody,jak i wymiany samej pompy wody
- co wiąże się z koniecznością demon-
tażu całego układu, a więc powtórnego
jego montażu, ustawienia i prawidło-
wego napięcia układu rozrządu.
Poprawnie ustaw napinacz (fot l)
Przy ustawianiu napinacza zawsze
używaj klucza dynamometrycznego.
Prawidłowy moment to nie więcej niż
1,5 daNm. Kontakt całą płaszczyzną po-
między tłokiem tłumika drgań a ramie-
niem napinacza oznacza, że ustawienie
jest prawidłowe
W przypadku nieprawidłowego usta-
wienia układu, powierzchnie stykają się
pod kątem, co może powodować rn.in.
głośną pracę, wycieki oleju z hydraulicz-
nego tłumika drgań spowodowane nad-
miernymi siłami bocznymi działającymi
na tłok tłumika. W wyniku niewłaściwe-
go napięcia całego układu, może dOJŚĆ
do uszkodzeń pompy wody i innych ele-
mentów układu.
W odpowiedzi na liczne sygnały do-
tyczące awarii układu rozrządu w silni-
kach VW/Audi 2.5 TOI V6: AFB, AKN,
AKE, AYM, BA U, BCZ, BOG, BO H,
BFC, BNO, a w konsekwencji uszko-
dzeń pompy wody VKPC 81625, pu-
blikujemy informację techniczną, która
pozwoli w przyszłości uniknąć tego
typu problemów. Często za awarię sil-
nika niesłusznie obarczana jest pompa
wody. Jednakże w przypadku układu
z pompą VKPC 81625 uszkodzenie
spowodowanejest zazwyczaj niepra-
widłowym ustawieniem i napięciem
układu. Dotychczas SKF nie stwier-
dził w uszkodzonych i reklamowanych
pompach VKPC 81625 wad produkcyj-
nych, które mogłyby doprowadzić do
awarii układu rozrządu, a bezpośrednią
przyczyną uszkodzeń pompy wody
Montaż
Kluczową sprawą podczas montażu
zestawu rozrządu jest prawidłowe usta-
wienie napinacza. Zbyt mocne ustawie-
nie napinacza (wysunięcie tłoka tłumika
drgań powyżej 2,3 mm) zniszczy pompę
wody i może prowadzić do awarii silnika.
Ustawienie napinacza
• Zawsze stosuj się do załączonej
instrukcji montażu.
II Zawsze używaj przewidzianych przez
producenta narzędzi do blokowania
wałka rozrządu, pompy wtryskowej
i wału korbowego.
Niewspółosiowa współpraca
z paskiem rozrządu może
być spowodowana:
l. brakiem sprawdzenia (2 obroty
wału korbowego), czy pasek jest
prawidłowo ustawiony wzglę-
dem kół,
2. zbyt dużym napięciem układu
powodującym nadmierne na-
prężenia promieniowe działające
na łożyska pompy wody.
Postępowanie:
l. zdejmij osłonę,
2. zablokuj tłumik drgań,
3. zdemontuj wymieniane elementy
i zamontuj nowy zestaw.
266469786.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin