Plany miesięczne pracy I polrocze 6l.doc

(299 KB) Pobierz
Plany miesięczne pracy

 

 

Plany miesięczne pracy

wychowawczo – dydaktycznej

dla grupy 6 – latków

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała: mgr Edyta Boruch

 

 

 

 

 

Plan pracy na miesiąc wrzesień

grupa 6 – latki

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 

1.      Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie, koniec lata, zbiory plonów;

2.    Zaznajamianie się z otoczeniem (wycieczki i spacery po okolicy);

3.    Budzenie patriotyzmu lokalnego, zainteresowanie środowiskiem społeczno – przyrodniczym;

4.    Rozwijanie spostrzegawczości, przygotowanie do nauki czytania.

 

 

Temat komple-ksu

Treści programowe

Sposoby realizacji

Witaj przedszkole

1.       Zaznajomienie dzieci z otoczeniem.

2.     Zaznajomienie z miejscem w szatni, łazience.

3.     Wdrażanie dzieci do nawyków kulturalno – higienicznym:

-        Wycieranie butów przed wejściem do budynku;

-        Mycie rąk przed posiłkami;

-        Wycieranie nosa chusteczką;

-        Używanie przyborów do czesania.

4.     Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

5.     Używanie zwrotów grzecznościowych.

6.     Wykonywanie poleceń nauczyciela.

7.     Rozwijanie spostrzegawczości.

Wdrażanie do chętnego udzielania odpowiedzi i wypowiadania się na dany temat.

 

1.       Zabawy przy muzyce.

-        Ćwiczenia ortofoniczne.

-        Ćwiczenia oddechowe.

-        Ćwiczenia emisyjne.

2.     Nauka wiersza „Przedszkole”.

3.     Rysowanie na temat „Jak wygląda przedszkole”.

4.     Nauka piosenki „Marsz dzieci”.

-        Zabawy rytmiczne przy muzyce.

5.     Nauka pląsu „ Murzynek”

-        Inscenizowanie tekstu.

6.     Rysowanie znaków, szlaczków w\g wzorca.

7.     Lepienie z plasteliny na dowolny temat.

8.     Zabawy klockami.

9.     Malowanie farbą plakatową.

 

 

 

 

Kształtowanie pojęć matematycznych

 

v     Zapoznanie dzieci z liczebnikami głównymi 1 –5.

-        Ćwiczenia w liczeniu.

-        Kształtowanie pojęcia liczb.

-        Ukazywanie pożyteczności z poznawania liczb.

 

Ćwiczenia gimnastyczne

 

v     Zestaw ćwiczeń w\g nauczyciela.

-        Gry i zabawy na powietrzu.

-        Zaznajomienie z ćwiczeniami, jakie będą dzieci wykonywały.

 

 

Pomoce dydaktyczne

Ilustracje, farby, kredki, plastelina, blok.

 

 

 

 

 

Literatura

1.       Kalendarz muzyczny w przedszkolu.

2.     H. Kruk – „Wybór literatury do zajęć i zabaw w przedszkolu”.

3.     Z. Bogdanowicz – „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.

Moja miejscowość – moja okolica

1.       Zaznajomienie z miejscem zamieszkania i okolicą.

2.     Prowadzenie rozmów na tematy związane z powstaniem miejscowości.

3.     Wdrażanie dzieci do zasięgania informacji o swojej okolicy.

4.     Rozwijanie i rozbudzanie zainteresowań środowiskiem społeczno – przyrodniczym.

5.     Bogacenie czynnego słownika dzieci poprze zdobywanie informacji na określony temat

-        Rozwijanie mowy i prawidłowej wymowy.

6.     Kształcenie logicznego myślenia w trakcie operowania i ćwiczeń z materiałem z zakresu pojęć matematycznych.

  1. Zachęcanie dzieci do śpiewania i brania czynnego udziału w różnego rodzaju zajęciach.

 

 

 

Kształtowanie pojęć matematycznych

v     Utrwalanie symboli w zakresie 1-5

-        Kształtowanie pojęcia liczb 1-5.

-        Ćwiczenia w liczeniu

-        Ćwiczenia utrwalające.

 

Ćwiczenia gimnastyczne

v     Zestaw ćwiczeń wg K. Wlaźnik.

-        Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Rozwijanie i kształcenie prawidłowej sylwetki dziecka.

 

1.       Wybór dyżurnych – przedstawienie im, jakie czekają na nich obowiązki

2.     Gazetka tematyczna

-        Zbieranie zdjęć o miejscowości, w której się wychowuję, mieszkam.

3.     Pogadanka na temat wyglądu mojej miejscowości i okolicy.

4.     Nauka wiersza: „Mała ojczyzna”.

5.     Zabawy przy muzyce.

-        Zabawy rytmiczne.

6.     Rysowanie wzorów i znaków literopodobnych.

7.     Dokładne malowanie obrazka.

-        Ćwiczenia usprawniające palce, dłoń.

8.     Wycinanie z kolorowego papieru – „Mój dom”.

-        Posługiwanie się nożyczkami.

 

 

 

 

Pomoce dydaktyczne

Ilustracje, blok, farby, nożyczki,

Papier kolorowy, magnetofon, kasety, instrumenty perkusyjne.

 

 

Literatura

1.       Kalendarz muzyczny w przedszkolu.

2.     H. Kruk – „Wybór literatury do zajęć i zabaw w przedszkolu – z komentarzem metodycznym.”.

3.     Z. Bogdanowicz – „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.

Na kolei

 

1.       Zaznajamianie dzieci z pracą ludzi w różnych zawodach –prac kolejarza.

2.     Wdrażanie dzieci do właściwego zachowywania się w miejscach publicznych – stacja kolejowa.

3.     Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu, autobusu.

4.     Bogacenie słownika czynnego dzieci poprzez nowe słowa; peron, stacja PKP (wyjaśnienie skrótu), tor, tunel, kolejarz, konduktor.

-        Rodzaj wykonanej pracy.

5.     Wdrażanie dzieci do chętnej pracy reagowanie na polecenie nauczyciela.

6.     Prowadzenie ćwiczeń emisyjnych i głosowych.

7.     Prawidłowe budowanie zdań.

 

 

 

 

 

1.       Wybór dyżurnych.

2.     Zmiana gazetki tematycznej.

3.     Nauka piosenki „Pociąg”.

-        Zabawy przy muzyce.

4.     Pogadanka na temat pracy kolejarza.

5.     Malowanie ilustracji.

-        Ćwiczenia w mówieniu.

6.     „Na dworcu PKP”- rysowanie kredką.

7.     „Parowóz” – nauka wiersza.

-        Zapoznanie z zasadą własnej recytacji.

8.     „Lokomotywa” – lepienie z plasteliny.

-        Ćwiczenia manualne.

9.     Wycinanie obrazków.

10.  Ćwiczenia w analizie i syntezie wyrazów.

11.   Ćwiczenia usprawniające aparat mowy.

-        Ćwiczenia oddechowe.

-        Ćwiczenia ortofoniczne.

 

 

 

Kształtowanie pojęć matematycznych

v     Ćwiczenia utrwalające liczby 1-5

-        Utrwalenie znaków liczb 1-5

Wdrażanie dzieci do dobrej pracy.

-        Słuchanie poleceń nauczyciela.

 

Ćwiczenia gimnastyczne

v     Zestaw ćwiczeń na powietrzu.

-        Rozwijanie sprawności mięśni szyi, karku, ramion.

-        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin