ZALICZENIE.DOC

(38 KB) Pobierz
PYTANIA DO ŻABY

PYTANIA NA ZALICZENIE -

 

1. ISTOTA KONCEPCJI ORIENTACJI NA KLIENTA.

 

Istotą orientacji na klienta jest nieustanne i pozbawione uprzedzeń wsłuchiwanie
się w opinię klientów.

Skłania ona firmy do wielokrotnego badania oczekiwań klientów oraz ich zadowolenia.

Badania te maja charakter ankietowy lub są w formie spotkań grupowych.

Wsłuchiwanie się w opinie klienta polega na dowiadywaniu się, czego on oczekuje, co ceni i z czego jest niezadowolony.

Dzięki badaniom można dostrzec, że produkt jest ważny, ale i ważnestosunki pomiędzy klientem a organizacją.

W orientacji na klienta mieści się także wsłuchiwanie reaktywne, polegające na natychmiastowym reagowaniu na sygnały nie zadowolenia ze strony klienta przez personel mający kontakt z klientami.

Ważne jest wsłuchiwanie się w własnych klientów, ale i innych konsumentów, chodzi tu o kwestię postrzegania cen przez innych konsumentów.

Satysfakcja klienta zaczyna się od szybkiego wyeliminowania przyczyn niezadowolenia.

Firmy dążą do usatysfakcjonowania klienta gdyż tylko wierni klienci zapewniają ciągłość sprzedaży i pozwalają redukować koszty.

 

2. ISTOTA KONCEPCJI WIRTUALNEJ.

 

Organizacja wirtualna stanowi rozproszony system struktur organizacyjnych, technologii, jednostek ludzkich oraz wiedzę różnorodnych podmiotów, wykorzystujących nowe technologie informacyjne oraz Internet do realizacji działań gospodarczych i kooperacji.

Zakres wirtualizacji jest zależny od samej organizacji są organizacje mniej lub bardziej zwirtualizowane od innych.

Wirtualne przedsiębiorstwo składa się z pewnej liczby kooperujących ze sobą firm o różnych strukturach i oddalonych od siebie w sensie geograficznym i zorganizowane w formie sieci.

Organizacje wirtualne oferują nowe technologie informacyjne służące zdalnemu łączeniu kooperantów, poczucie pełnego zaufania, synergiczną kombinację czynności podstawowych, elastyczne możliwości adaptacyjne, wykorzystanie wspólnego potencjału, wąska specjalizacja oraz wysokie kompetencje.

 

3. ZALETY I WADY OUTSOURCINGU FIRMY AIMS (Z PRZYKŁADU).

 

Decyzja o outsourcingu zapadła po wnikliwej analizie kosztów wewnętrznych.

Dzięki outsourcingowi funkcji administracyjnych w firmie przestały istnieć stanowiska administracyjne niższego i średniego szczebla.

Zmiana ta spowodowała, że funkcje personalne dotyczące zatrudnionych przestały być wykonywane w dotychczasowej postaci i dotyczą jedynie kilku osób na urlopach macierzyńskich lub wychowawczych.

Redukcja kosztów o 25 % w zakresie obsługi informatycznej, podniesienie, jakości usług, zmniejszenie awaryjności dzięki przekazaniu obsługi IT wyspecjalizowanej firmie.

Rezygnacja z własnego sekretariatu pozwoliła zredukować koszty o 50 %, pracownicy zatrudnieni przez zewnętrzną firmę pełnią rolę sekretariatu.

Po negocjacjach z firmami kurierskimi koszty znacząco spadły niż w przypadku zatrudnienia kierowcy i posiadania samochodu.

Wadą outsourcingu w zakresie obsługi informatycznej jest to, że firmy informatyczne nastawione są na wykonywanie zleconych zadań niż na wprowadzaniu innowacji.

Z zewnętrznym sekretariatem rozliczanie polega na opłacie ryczałtowej, przy czym obciążenie ponad limit płatne jest dodatkowo.

W przypadku dużych projektów odpłatność jest uzależniona od charakteru prac.

Tendencją outsourcingu jest zmiana kultury organizacyjnej firmy.

Dotychczasowe więzi pomiędzy pracownikami zostały zastąpione przez relacje biznesowe.

Stosunku rzadziej opierają się na koleżeństwie a częściej na interesach.

 

4. ISTOTA KONCEPCJI UCZĄCEJ SIĘ.

 

To koncepcja charakterystyczna dla organizacji, która jest zdolna do zmiany własnych zachowań, dzięki zasobom wiedzy zdobytym przez jej pracowników.

Taka organizacja potrafi się przystosować do zmian w otoczeniu i rozwijać się.

A jej pracownicy lepiej rozumieją cele i zasady funkcjonowania firmy i dzięki procesowi uczenia się potrafią identyfikować i eliminować błędy.

 

5. ISTOTA REENGINERINGU.

 

Oznacza restrukturyzację firmy na przeprojektowaniu zachodzących procesów w firmie w celu usprawnienia jej działania.

Skracanie czasu procesu opracowania nowej strategii i nowego produktu, utrzymywanie łączności z klientem, utrzymywanie łączności z zaopatrzeniem i dystrybucją.

Zaletą tej metody jest wzrost rentowności, jakości produktów i zadowolenia klientów, skrócenie cyklów produkcyjnych oraz wzrost udziału w rynku.

Wadą tej metody są wysokie koszty wprowadzenia tego modelu, powstanie autokratycznego stylu zarządzania firmą, nie dbanie o aspekty kulturowe, co prowadzi do powstawania oporu przed wprowadzeniem tego modelu, pomijanie pracowników w tym systemie.

 

6. ISTOTA KREATYWNOŚCI INNOWACJI.

 

Firmy innowacyjne są nastawione na realizowanie projektów a nie na maksymalizację zysków.

Liczą one zyski przyniesione dzięki innowacji, czyli wprowadzania nowych technologii.

Innowacje są jednym z celów strategicznych przedsiębiorstwa, firma niewprowadzająca innowacji starzeje się i pod upada.

Procesy innowacyjne w odpowiednio dobranej strategii są podstawowym czynnikiem rozwoju technologicznego, organizacyjnego, ekologicznego, ekonomicznego i społecznego firmy.

Aby innowacje można było wprowadzić musi być spełnionych klika warunków:

- Istnienie w przedsiębiorstwie wysoko rozwiniętego potencjału technologicznego.

- Elastyczna produkcja podatna na innowację.

- Istnienie form integracji nauki z produkcją.

- Obecność kadry naukowej oraz wykwalifikowanych pracowników.

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin