Rozalia Mekler, Wanda Wantuch Przewodnik metodyczny do Elementarza dla dzieci niewidomych_txt.pdf
(
310 KB
)
Pobierz
Rozalia Mekler, Wanda Wantuch
Rozalia Mekler, Wanda Wantuch
Przewodnik metodyczny
do
„Elementarza
dla dzieci niewidomych"
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Redaktor: Dobrochna Zakrzeweka
Redaktor techniczny: Elżbieta Mliczewska
Copyright by
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Warszawa 1979
ISBN 83-02-01033-2
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Warszawa 1979
Wydanie I. Nakład 500+257 egzemplarzy.
Arkuszy drukarskich 8,75; wydawniczych 6
Zamówiono dnia 10.X.1979 roku
Druk ukończono w listopadzie 1979 roku
Zamówienie nr 6224
Papier offsetowy kl.V,7Og,3O,5x43 cm
Zakład Małej Poligrafii WSiP
Warszawa, ul. Pankiewicza 3
WSTĘP
"Przewodnik metodyczny" zawiera wskazówki dotyczące sposobu
korzystania z "Elementarza dla dzieci niewidomych" w nauczaniu
języka polskiego w klasie pierwszej.
"Elementarz dla dzieci niewidomych" został opracowany z ini-
cjatywy Polskiego Związku Niewidomych oraz Wydawnictw Szkolnych
i Pedagogicznych. Materiał dydaktyczny w "Elementarzu" powstał
w wyniku długoletnich doświadczeń wielu nauczycieli szkół dla
niewidomych. Oczywiście materiał ten może być przez nauczycie-
la zużytkowany w takim zakresie, na jaki pozwolą warunki pracy
z zespołem uczniów danej klasy. W razie potrzeby nauczyciel po-
winien go również uzupełnić lub wzbogacić zgodnie z percepcyjnymi
możliwościami i potrzebami uczniów.
Podobnie "Przewodnik metodyczny" ma na celu ogólne zoriento-
wanie nauczyciela w doborze metod i ćwiczeń stosowanych w nau-
czaniu języka polskiego dzieci niewidomych w klasie pierwszej.
Zebrane uwagi i ćwiczenia stanowić mają źródło inicjatyw nau-
czyciela w odpowiednim doborze ćwiczeń dla konkretnego zespołu.
"Przewodnik metodyczny" składa się z dwóch części. Część
pierwsza zawiera uwagi metodyczne do pierwszego tomu "Elemen-
tarza". Część druga "Przewodnika" zawiera propozycje rozwiązań
metodycznych dotyczących drogiego tomu "Elementarza".
Wyrażamy nadzieję, iż Koledzy Nauczyciele korzystający zarówno
z "Elementarza", jak i niniejszego "Przewodnika" zechcą
podzielić się z nami swymi uwagami na temat przydatności
propozycji metodycznych zawartych w obu publikacjach. Uwagi te
- 4 -
skierowane do Redakcji Szkolnictwa Specjalnego Wydawnictw
Szkolnych i Pedagogicznych umożliwią poprawienie i ulepszenie
następnych wydań "Elementarza" i "Przewodnika".
Autorki
CZĘŚĆ P I E R W S Z A
Wanda Wantuch
UWAGI METODYCZNE
do I tomu "Elementarza"
Plik z chomika:
sdrfid
Inne pliki z tego folderu:
www.srnis.org Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka głuchoniewidomego.pdf
(8124 KB)
www.srnis.org Kompleksowa rehabilitacja dzieci i młodzieży ze złożoną niepełnosprawnością.pdf
(7574 KB)
www.srnis.org Jak widzi dziecko.pdf
(104 KB)
Wawrowska Ewa Propozycje do programu przygotowującego dziecko niewidome do osiągnięcia dojrzałości szkolnej.pdf
(885 KB)
Wawrowska Ewa Funkcjonowanie szkolne dziecka z zaburzeniami widzenia na podłożu zmian mózgowych.pdf
(562 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin