cwiczenia-zarzadzanie-projektami-.pdf
(
333 KB
)
Pobierz
Zarządzanie projektami - ćwiczenia
Analizainteresariuszy
(Zarz
ą
dzanieprojektami)
Interesariusze (stakeholderzy) to strony zaanga
Ŝ
owane w dan
ą
decyzj
ę
,
podmiotyktóremog
ą
odczuwaćjejskutkiiwpływaćnajejpodejmowanie.
Ćwiczenie: w ramach pracy zespołowej zidentyfikujcie
interesariuszywomawianymprzypadku,analizuj
ą
cich
oczekiwania i mo
Ŝ
liwe zachowania. Zaproponujcie
podj
ę
ciewobecnichokre
ś
lonychdziała
ń
.
Oczekiwania
Jak
mo
Ŝ
e
Jak
mo
Ŝ
e
Jakie działania
wobec
zagrozić
realizacji?
wspomóc
realizacj
ę
?
niego
podj
ą
ć?
Interesariusz1
Interesariusz2
Interesariusz3
Interesariusz4
Interesariusz5
©KrzysztofKlincewicz
Decyzjepodejmowane
wobecinteresariuszy
(Zarz
ą
dzanieprojektami)
Interesariusze (stakeholderzy) to strony zaanga
Ŝ
owane w dan
ą
decyzj
ę
,
podmiotyktóremog
ą
odczuwaćjejskutkiiwpływaćnajejpodejmowanie.
Ćwiczenie: w ramach pracy zespołowej ustalcie, jakie
decyzjepodj
ą
ćwobecokre
ś
lonychinteresariuszy.
Informuj? Konsultuj? Współpracuj? Kontroluj?
Interesariusz1
Interesariusz2
Interesariusz3
Interesariusz4
Interesariusz5
©KrzysztofKlincewicz
Definiowaniecelu
(Zarz
ą
dzanieprojektami)
Prawidłowozdefiniowanycelpowinienspełniaćkryteria
SMART–toznaczybyć:
S(pecific) okre
ś
lony
M(easurable) mierzalny
A(ttainable) mo
Ŝ
liwydoosi
ą
gni
ę
cia
R(esultsfocused) zorientowanynawyniki
T(imerelated) ograniczonywczasie
Przykładyniewła
ś
ciwiezdefiniowanychcelów:
Chc
ę
byćw
Ŝ
yciuszcz
ęś
liwy(S,M,R,T)
Chc
ę
wci
ą
gu2latwzi
ą
ć
ś
lubimiećdziecko(S)
Chc
ę
wnajbli
Ŝ
szejprzyszło
ś
cizbudowaćnowydom(S,M,T)
Wdro
Ŝ
onydo23marcaprogramkomputerowypowinienbyćprzyjazny
dlau
Ŝ
ytkownika(S)
Ćwiczenie:zdefiniujsamodzielnietrzy(fikcyjne?)cele
Celzwi
ą
zanyzwłasnymkształceniem
Cel zwi
ą
zany z
Ŝ
yciem prywatnym (rodzina, mieszkanie, podró
Ŝe,
oszcz
ę
dno
ś
ciitp.)
Celzwi
ą
zanyz
Ŝ
yciemzawodowym(awans,podwy
Ŝ
ka,wykonaniezada
ń
itp.)
Pami
ę
taj,
Ŝ
edobrzezdefiniowanycelmusispełniaćwszystkiekryteriaSMART.
Najlepiej,je
ś
lizawierasi
ę
wjednymzdaniu.
©KrzysztofKlincewicz
Przykładdobrzezdefiniowanegocelu:
Chc
ę
do ko
ń
camarca200.zdaćnapozytywn
ą
ocen
ę
resortowy
egzaminMSZzj
ę
zykatureckiego
Definiowanie wymaga
ń
(Zarz
ą
dzanie projektami)
Prawidłowo zdefiniowany celpowinien spełniać kryteria SMART:S(pecific) określony;
M(easurable) mierzalny; A(ttainable) moŜliwy do osiągnięcia; R(esultsfocused)
zorientowanynawyniki;T(imerelated)ograniczonywczasie
Wymaganiawprojektachlubprocesachzakupowychsąokreślaneanalogicznie
docelów.Precyzyjne(spełniającekryteriaSMART)wymaganiamogąstanowić
jednocześniekryteriaakceptacji.
Ćwiczenie: W ramach pracy zespołowej zdefiniujcie wymagania,
odnoszącesiędozakupukartekświątecznych.KartkizŜyczeniami
będąwysłaneprzedBoŜymNarodzeniemdoorganizacji,zktórymi
współpracujenaszainstytucja.
Określając wymagania, zwróćcie uwagę na następujące aspekty: kartki
standardowe czy drukowane na zamówienie, motyw graficzny, tekst Ŝyczeń,
ewentualnytekstnadruku,czcionka,papier,rozmiar,typdruku,termindostawy,
koszt.
KaŜde wymaganie na liście powinno być jednoznaczne i zrozumiałe dla
postronnegoodbiorcy.PowinnospełniaćkryteriaSMART.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
¨ Krzysztof Klincewicz
Studium przypadku
MOTYLKI
(Zarz
ą
dzanie projektami)
AgencjareklamowaMotylkitomała,specjalistycznafirmazKopydłowa,zajmująca
się usługami marketingowymi. Firma współpracuje z zaufaną drukarnią i dostawcami
papieruorazgadŜetówizatrudniagrafika,któryprojektujenadrukifirmoweorazskłada
komputerowo materiały promocyjne dla klientów. Jej klienci to głównie lokalne
przedsiębiorstwaprodukcyjne,szkołyiinstytucjesamorządowe.
Firmawygraławłaśnieprzetargnaorganizacjęwysyłkimateriałówinformacyjnych
w ramach marketingu bezpośredniego, rozpisany przez klienta, Urząd Miasta
Kopydłowa.Kontraktzostałjejprzyznanydlatego,ŜezaoferowałanajniŜszącenę(stałą
kwotę 500.000 złotych, obejmującą juŜ materiały), a jednocześnie posiadała dobre
relacjezklientem,którywcześniejkorzystałzjejpomocyprzydrukukalendarzy,broszur
iwizytówek.
Klient uwaŜa, Ŝe firma Motylki dba o jakość i obsługę klientów, sprawdziła się
równieŜ jako kreatywny projektant oraz rzetelny, terminowy wykonawca. Kontrakt
przewiduje dotarcie z materiałami promocyjnymi Urzędu Miasta do 90% firm
chemicznych w Polsce. Urząd miejski chciałby w ten sposób zachęcić te firmy do
inwestowania w nowopowstałym parku technologicznym. Wprowadzono równieŜ karę
umownąwwysokości5%sumyzamówieniazakaŜdydzieńopóźnieniawstosunkudo
określonegoterminudostawy.
FirmaMotylkinierealizowaładotychczaspodobnegoprojektu,planujejednakdo
jegoobsługizatrudnićosobęzdoświadczeniamiwmarketingubezpośrednim.Docelowo
tadziałalnośćmabyćszansąnadywersyfikacjędziałalnościipodniesienierentowności
na coraz bardziej konkurencyjnym cenowo rynku. W realizację projektu ma być
zaangaŜowanych ponadto wszystkie 5 osób, obecnie pracujących w firmie. Jest to
największykontrakt,jakidotychczasrealizowała.
PartneremprzyorganizacjiwysyłkibędziePocztaPolska–firmaMotylkiliczyna
profesjonalne doświadczenie partnera w tym obszarze, ale musi z nim jeszcze
przygotować kalkulację kosztów współpracy. Jednocześnie poszukuje odpowiedniej
bazy danych teleadresowych dla organizacji wysyłki oraz nowego pracownika, który
będziededykowanydoobsługiprojektu.
Pytaniadodyskusji:
Określprzedmiotprojektu
WskaŜmoŜliweproblemywrealizacjiprojektuprzezfirmęMotylki
Zaproponujdziałanianaprawcze
SkomentujprzygotowaniedoprojektuUrzęduMiastaKopydłowa
¨ Krzysztof Klincewicz
Plik z chomika:
dida1979
Inne pliki z tego folderu:
chmielarz_poprawne.pdf
(683 KB)
test-1.JPG
(1067 KB)
test.pdf
(632 KB)
testchmielarz.JPG
(899 KB)
Zarzadzanie projektami Dr hab. K. Klincewicz.zip
(18486 KB)
Inne foldery tego chomika:
Blaszczyk Beata-English 4 IT Praktyczny kurs jezyka angielskiego dla specjalistow IT i nie tylko czyt autorka
Discovering Business Analysis Information Through Elicitation
ekonomia - projekty
Haman Wojciech Gut Jerzy-Psychologia szefa 3 Zrozumiec zespol czyt M Fugiel
Monitoring Requirements and Evaluating Business Analysis Solutions
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin