PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO.doc

(52 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Stażysta: Aneta Małolepsza

Opiekun: Agnieszka Stoczkowska

Miejsce pracy: Przedszkole nr 39

Ul. Balladyny 14

20-601 Lublin

Data rozpoczęcia stażu: 1.09. 2007-09-09

Data zakończenia stażu: 31.05.2007

 

Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym

Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

 

Cele szczegółowe:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.

2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.

3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych.

4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.

5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.

6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:

Ø     wewnątrzszkolnych

Ø     organizowanych przez doradcę metodycznego

Ø     w ramach samokształcenia

Opracowany plan rozwoju zawodowego zawiera zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczycieli.

 

 

Wymagania kwalifikacyjne umożliwiające uzyskanie awansu zawodowego

 

 

Podjęte działania

 

Termin realizacji

 

Potwierdzenie realizacji

 

Uwagi

 

&6 ust. 2 pkt

1

Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.    Analiza procedury awansu zawodowego nauczycieli. Zapoznanie się z głównymi dokumentami i przepisami określającymi przebieg awansu zawodowego nauczycieli:

·                               Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 XII 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli.

 

 

Miesiąc IX

 

Zgromadzenie dokumentacji poprzez zapiski własne oraz kopie przepisów

 

2. Zapoznanie się z podstawowymi dokumentami dotyczącymi organizacji i funkcjonowania przedszkola:

 

·  Ustawa o Systemie Oświaty

·  Karta nauczyciela

·  Statut przedszkola

·  Plan rozwoju przedszkola

Okres stażu

Własne zapiski oraz kserokopie dokumentów

 

3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu pomiędzy opiekunem a stażystą.

 Miesiąc IX

Kontrakt- omówienie zasad współpracy

 

4. Zapoznanie się z przepisami mówiącymi o warunkach bezpiecznej i higienicznej  nauki i zabawy.

Miesiąc IX

Potwierdzenie Inspektora BHP

 

5. Dogłębna analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Okres stażu

Notatki

 

6. Poznanie  i zanalizowanie programów  realizowanych w przedszkolu

Okres stażu

Spis programów z krótkim komentarzem

 

7. Zapoznanie ze sposobem prowadzenia dokumentacji w przedszkolu:

·      Poprawne wpisy do dziennika

·      Opracowywanie Indywidualnych Programów Edukacyjnych

·      Opracowywanie planów pracy

·      Opracowywanie scenariuszy zajęć

·      Projektowanie narzędzi badawczych ( arkusz obserwacyjny dziecka oraz ankieta ewaluacyjna dla rodziców)

 

 

Okres stażu

 

Notatki

 

 

&6 ust. 2 pkt

2

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.

 

1. Obserwowanie zajęć  prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli.

Raz w miesiącu

Wykaz zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, konspekty obserwowanych zajęć.

 

2. Tworzenie ramowych scenariuszy sytuacji edukacyjnych i ich  omówienie z opiekunem stażu.

Raz w miesiącu

Scenariusze zajęć

 

3. Prowadzenie zajęć edukacyjnych oraz edukacyjno-terapeutycznych z dziećmi w obecności opiekuna stażu

Raz w miesiącu

Scenariusze zajęć

 

 

&6 ust. 2 pkt

3

Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów

1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o dziecku.

 

Miesiąc X

Notatki na podstawie rozmowy z opiekunem i fachowej literatury

 

2.    Gromadzenie informacji o środowisku z którego pochodzą dzieci oraz  ich zainteresowaniach uwzględniając ustawę o ochronie danych osobowych

Cały okres stażu

Karta informacyjna o dziecku, charakterystyka grupy

 

3. Współpraca z rodzicami. Indywidualne rozmowy na spotkaniach z rodzicami mające na celu lepszą współpracę i  uzyskanie informacji zwrotnej.

 

Cały rok

Notatki z zebrań, lista obecności, grafik zebrań.

 

4.  Poznanie instytucji, które wspomagają przedszkole w pracy wychowawczo-edukacyjno-terapeutycznej.

Miesiąc X

Spis instytucji z adresami i telefonami. Udostępnienie tej listy rodzicom na zebraniu i wywieszenie jej na tablicy.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin