Przykładowe kierunki oddziaływania rewalidacyjnego.doc

(30 KB) Pobierz
Przykładowe kierunki oddziaływania rewalidacyjnego poprzez:

Przykładowe kierunki oddziaływania rewalidacyjnego poprzez:

 

·         ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowej,

·         ćwiczenia rozwijające zaradność i wiarę we własne siły,

·         ćwiczenia usprawniające umiejętności rachunkowe w zadaniach praktycznych z życia codziennego,

·         ćwiczenia rozwijające procesy myślenia-wykrywanie różnic i podobieństw, analiza i synteza, klasyfikowanie i uogólnianie,

·         ćwiczenia wdrażające do rzetelnej pracy własnej,

·         ćwiczenia kształtujące umiejętność planowania,

·         ćwiczenia koncentracji uwagi,

·         ćwiczenia pamięci mechanicznej,

·         ćwiczenia kształtujące pozytywną samoocenę oraz umiarkowany samokrytycyzm,

·         ćwiczenia rozładowujące napięcia emocjonalne,

·         ćwiczenia kształtujące umiejętność współpracy w grupie,

·         ćwiczenia pamięci mechanicznej kształtujące umiejętność i sprawność samodzielnego wykonywania operacji rachunkowych,

·         ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową i spostrzegawczość,

·         ćwiczenia sprawności manualnej,

·         ćwiczenia pojęć czasowo-przestrzennych,

·         ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,

·         ćwiczenia usprawniające myślenie głównie w oparciu o materiał konkretowi-obrazowy,

·         ćwiczenia rozwijające zdolności wnioskowania i różnicowania arytmetycznego poprzez proste rebusy, gry logiczne, zagadki matematyczne czy rozwiązywanie prostych zadań tekstowych,

·         ćwiczenia z zakresu czytania tekstu ze zrozumieniem, wyboru odpowiednich terminów i pojęć do opisu zjawisk i sytuacji życiowych,

·         ćwiczenia rozwijające samodzielność,

·         ćwiczenia doskonalące i rozwijające mowę i inne sposoby efektywnego komunikowania się, ćwiczenia usprawniające różnicowanie i klasyfikowanie cech przedmiotów, barwy, kształtu i wielkości,

·         ćwiczenia usprawniające analizę i syntezę wzrokową i słuchową,

·         ćwiczenia korygujące niepożądane społecznie zachowania, zaburzenia emocjonalne,

·         ćwiczenia umiejętności zastosowania wiedzy matematycznej w konkretnych sytuacjach życiowych-posługiwanie się pieniędzmi, kalendarzem, zegarem, jednostkami miar itp.

 

 

Cele kształcenia:

 

·         kształtowanie u uczniów niepełnosprawnych zdolności różnych procesów poznawczych, logicznego myślenia i wnioskowania,

·         rozwijanie i doskonalenie zmysłów,

·         ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,

·         ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej,

·         rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej,

·         rozwijanie sprawności manualnej i motorycznej,

·         kształtowanie sprawności rachunkowej,

·         ćwiczenie pamięci mechanicznej i logicznej,

·         kształtowanie umiejętności planowania,

·         wydłużanie czasu koncentracji uwagi,

·         korygowanie niepożądanych społecznie zachowań,

·         rozładowywanie napięć emocjonalnych poprzez ćwiczenia relaksacyjne,

·         kształtowanie wyobraźni przestrzennej przy zagadnieniach związanych z zawodem stolarz-tapicer,

·         rozwijanie zaradności życiowej,

·         rozwijanie i doskonalenie mowy i innych systemów efektywnego komunikowania się w różnych sytuacjach,

·         rozwijanie procesów myślenia, np.: wykrywanie różnic i podobieństw, analiza i synteza, klasyfikowanie, uogólnianie, kształtowanie pojęć,

·         kształtowanie rozumienia podstawowych pojęć matematycznych, opanowanie umiejętności objętych programem,

·         kształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy matematycznej w konkretnych realnych sytuacjach życiowych i czynnościach praktycznych (np. analiza informacji prasowych dotyczących różnych zagadnień gospodarczych, ekonomicznych, posługiwanie się pieniędzmi, kalendarzem, zegarem, jednostkami miar itp.)

·         wdrażanie uczniów do rzetelnej pracy własnej i współdziałania w zespole,

·         kształtowanie u uczniów takich cech, jak: koncentracja uwagi, wytrwałość w przezwyciężaniu trudności, staranność, cierpliwość-cech z punktu widzenia pracy z dziećmi niepełnosprawnymi warunkującymi powodzenie w ich realizacji,

·         naturalna integracja nauczania matematyki z życiem codziennym uczniów (w rodzinie, w społeczeństwie) oraz z kształceniem zawodowym i przyszłą pracą zawodową-wdrażanie uczniów do zastosowania wiedzy matematycznej do opisywania i interpretowania problemów ekonomicznych (np. związanych z oprocentowaniem wkładów, kredytami, opodatkowaniem, wystawianiem faktur VAT, budową budżetu domowego czy planowaniem wydatków),

·         kształtowanie postaw: pracowitość, uczciwość, współpraca i współdziałanie w grupie, koleżeńskość, przedsiębiorczość, systematyczność, dokładność, tolerancyjność.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin