1
A. Adler zakłada, że męski protest jest efektem poczucia bycia zbyt męskim
P
F
2
Wg A. Adlera najstarszy wśród rodzeństwa jest nieodporny na krytykę.
3
Psychologia indywidualna mówi, że należy zachęcać dzieci do współzawodnictwa.
4
Według A. Adlera decydujący wpływ na ludzkie zachowanie ma nieświadomość.
5
Według A. Adlera urojone poczucie krzywdy, upośledzenia daje w efekcie jeszcze większe poczucie niższości niż upośledzenie rzeczywiste.
6
Sarkazm, roszczeniowość, cynizm, kłótliwość są według Freuda efektem nadmiaru przyjemności czerpanej z doznań oralnych.
7
W fazie latencji libido ujawnia się pośrednio.
8
Według Freuda sumienie jako podsystem SUPEREGO rozwija się przede wszystkim w efekcie działania kar.
9
Analna faza rozwoju w psychoanalizie to okres nacisku norm i oczekiwań społecznych.
10
Objadanie się, łatwowierność, nałogowe palenie tytoniu są według Freuda efektem wczesnej frustracji w zakresie doznań oralnych.
11
Dzieciństwo to wg Freuda okres badań dziecka nad seksualizmem.
12
Ego musi respektować żądania superego.
13
Nieświadome życie psychiczne wg Freuda zachowuje swą strukturę dziecięca.
14
Los człowieka wg Freuda wyznaczony jest przez dwie bezduszne siły: przymus i przypadek..
15
Robotnik, któremu płaci się za każde zasadzone drzewo jest wzmacniany zgodnie z procedurą stałych proporcji.
16
Sformułowane przez Thorndike’a prawo efektu było rozwinięciem pawłowowskich zasad warunkowania klasycznego.
17
Uczeń wielokrotnie karcony przez nauczyciela zaczął odczuwać niechęć do szkoły. Może to stanowić przykład uczenia się unikania.
18
Warunkowanie klasyczne może odgrywać rolę w powstawaniu uzależnień.
19
Smarowanie smoczka musztardą przez rodziców chcących odzwyczaić dziecko od „ssania smoka” to przykład warunkowania klasycznego.
20
Usuwanie przyjemnego bodźca to kara.
21
Użycie kary jako środka skłaniającego do szukania ucieczki to warunkowanie awersyjne.
22
Warunkowanie klasyczne polega na tym, że uczenie się następuje w wyniku powiązania bodźca z określoną reakcją.
23
luxia11