4
Sprawozdanie:
Wnioski i kierunki pracy przyjęte przez nauczycielki grupy I po diagnozie końcowej. Rok szkolny 2010/2011
Lp.
Standard
Procentowy i liczbowy stopień opanowania umiejętności
Wnioski i kierunki pracy
Umiejętność opanowana
Umiejętność częściowo opanowana
Wymaga intensywnych ćwiczeń
%
l. os.
1
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
77,27
17
22,73
5
0
Umiejętności społeczne opanowane w stopniu dobrym, zgodnym z możliwościami rozwojowymi dzieci 3 letnich. Tworzą się pierwsze przyjaźnie, podejmują zabawę z rówieśnikami, zaczynają dzielić się zabawkami. Należy jednak przypominać i utrwalać przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w grupie. Ponadto w dalszym ciągu należy kontynuować pracę w zakresie umiejętności współdziałania z innymi i przewidywania skutków swoich zachowań. Nadal należy pracować nad wdrażaniem dzieci do używania zwrotów grzecznościowych znają ,ale zapominają ich używać.
2
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych
i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu
i porządku.
72,73
16
27,27
6
Nawyki higieniczne są opanowane w stopniu bardzo dobrym. Należy jednak u niektórych dzieci egzekwować kulturalne zachowanie się przy stole podczas posiłków. W zakresie czynności samoobsługowych dzieci wykazują dużą samodzielność. Dalsza praca powinna skupić się na usprawnianiu czynności ubierania i rozbierania się o raz utrwalaniu utrzymywania porządku w sali.
3
Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
59,09
13
36,36
8
4,55
Umiejętności komunikacyjne dzieci są w toku rozwoju. Wszystkie dzieci w miarę swoich możliwości nawiązują kontakt z nauczycielem. Niektóre dzieci w tej grupie posiadają opóźniony rozwój mowy, nieprawidłową wymowę wielu głosek a także trudności z wypowiadaniem złożonych wyrazów. Dalsza praca będzie miała na celu rozwijanie sprawności językowej oraz doskonalenie tych umiejętności poprzez: zachęcanie do rozmów i wypowiadania się, zabawy ortofoniczne, oddechowe, logorytmiczne i inn.
Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Umiejętność dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych zgodna z możliwościami rozwojowymi dzieci i treściami zawartymi w programie. Dalsza praca będzie polegała na tworzeniu sytuacji edukacyjnych, w których dzieci mogły rozwijać swoje potencjalne możliwości intelektualne oraz stwarzaniu warunków do zdobywania orientacji przyczynowo-skutkowej przede wszystkim poprzez wzbogacanie kontaktów dzieci z otaczającą rzeczywistością. Należy zintensyfikować organizowanie takich zajęć stymulacyjnych, które pozwolą niwelować trudności u niektórych dzieci.
Wychowanie zdrowotne
i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
81,82
18
18,18
Zdecydowana większość dzieci chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych organizowanych zarówno w sali, jak i w terenie. W dalszej pracy należy skupić się na pogłębianiu wiedzy dzieci dotyczącej zdrowego żywienia oraz praktycznego wdrożenia do codzienności zdobytych wiadomości.
Wdrażanie dzieci do dbałości
o bezpieczeństwo własne oraz innych.
63,64
14
Dzieci bawią się w dość bezpieczny sposób, większość potrafi samodzielnie zorganizować sobie wolny czas. Zostały ustalone zasady bezpiecznej zabawy, które musza być utrwalane. Kontynuowana będzie praca w zakresie ich przestrzegania oraz bezpiecznego poruszania się po drogach. Ponadto więcej uwagi należy poświęcić na uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów oraz zagrożeń, jakie stwarza świat ludzi, roślin i zwierząt i unikania ich.
7
Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
54,55
12
45,45
10
annmari1