PRZEGLĄD_bhp-prace_biurowe.doc

(81 KB) Pobierz
LISTA KONTROLNA

LISTA KONTROLNA

PRZEGLĄDU WARUNKÓW PRACY W BIURZE

uwzględniająca postanowienia:

-          Kodeksu pracy (art. 207, 212, 226, 229 i 2373);

-          Polskich Norm: PN-93/T-42107+A1:1996+A2:1997 i PN-F-06000-1:1998;

-          rozporządzenia MPiPS z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bhp na stanowiskach z monitorami komputerowymi. (Dz. U. nr 148, poz. 973);

-          rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 129, poz. 844, zm. Dz. U. z 2002 r. nr 91, poz. 811).

 

 

Przeprowadzający przegląd …………………………………………………………………………….

              (stanowisko i nazwisko)

 

Przedstawiciel służby bhp, SIP lub pracownik …………………………………………………………

              (stanowisko i nazwisko)

 

Data kontroli …………………………………….

 

 

Stanowisko pracy (dział, nr pokoju) ……………………………………………...…………………

 

Imię i nazwisko pracownika ………………………………………………………………………….

 

Rodzaj wykonywanej pracy (ciągła, dorywcza, inna) …………………………………………………..

 

Uwaga:

1.       Kontrolę powinien przeprowadzić przełożony wspólnie z przedstawicielem służby bhp, społecznym inspektorem pracy lub przedstawicielem pracowników.

2.       Podczas kontroli powinien być obecny pracownik zatrudniony na danym stanowisku.

 

Ocena:

-          wszystko jest w porządku, zaznacz:   Å

-          możliwe jest niezwłoczne usunięcie zauważonych usterek, zaznacz:  o

-    wymaga dokładnej oceny (pomiarów) i ustalenia dalszych działań, zaznacz: y

Zaznacz właściwy symbol:               Å              o              y

 

1. Wymagania dotyczące zdrowotnych i higienicznych warunków pracy na stanowisku komputerowym

a)      Czy wolna powierzchnia podłogi przypadająca na jednego pracownika

pracującego w danym pomieszczeniu wynosi co najmniej 2 m2?                             Å              o              y

b)     Czy wolna objętość przestrzeni w pomieszczeniu, przypadająca

na jednego pracownika  wynosi co najmniej 13 m3?                                           Å              o              y

c)      Czy dojście do poszczególnych stanowisk pracy ma szerokość

co najmniej 80 cm?                                                                                                                 Å              o              y

d)     Czy pracownik ma dostatecznie dużo wolnego miejsca na swoim

stanowisku pracy?                                                                                                                 Å              o              y

e)      Czy pracownik ma możliwość robienia przerw, np. co godzinę, w celu wykonania

zalecanych ćwiczeń rozluźniających, przewietrzenie pomieszczenia itp.?               Å              o              y

f)      Czy odległości pomiędzy sąsiednimi monitorami wynoszą co najmniej 60 cm,

a odległość tylnej ścianki monitora od stanowiska pracy usytuowanego

za monitorem wynosi co najmniej 80 cm?                                                                       Å              o              y

g)     Czy stanowiska komputerowe (monitory) są ustawione bokiem do okien? Å              o              y

h)     Czy grzejniki i okna są wszędzie dostępne i czy dojście do nich ma

szerokość co najmniej 50 cm?                                                                                     Å              o              y

i)       Czy podłoga jest wszędzie gładka i bezpieczna oraz wykonana

z materiałów antyelektrostatycznych?                                                                       Å              o              y

j)       Czy w przejściach nie leżą przewody grożące zaczepieniem lub

potknięciem się?                                                                                                                 Å              o              y

k)     Czy pracownik nie ma zastrzeżeń do swobody poruszania się

przy stanowisku pracy i w pomieszczeniu, w którym pracuje?                             Å              o              y

 

2.      Wymagania dotyczące oświetlenie biura

a)      Czy we wszystkich oknach są zainstalowane zasłony chroniące przed bezpośrednim

słońcem (np. typu wertikale lub żaluzje) i dostęp do ich regulacji jest łatwy? Å                 o              y

b)     Czy światło lamp ma neutralną białą barwę?                                                         Å              o              y

c)      Czy światło, tzw. jarzeniowe, nie migoce i wszystkie świetlówki

oraz włączniki są sprawne?                                                                                                   Å              o              y

d)     Czy oprawy oświetleniowe mają klosze lub kratownice rozpraszające?               Å              o              y

e)      Czy natężenie oświetlenia na stanowisku pracy wynosi co najmniej

500 luksów?                                                                                                                               Å              o              y

f)      Czy różnice w natężeniu oświetlenia w danym pomieszczeniu nie są

większe niż 1:5?                                                                                                                 Å              o              y

g)     Czy pracownik zgłasza jakieś zastrzeżenia do oświetlenia naturalnego lub

sztucznego w pomieszczeniu?                                                                                     Å              o              y

 

3.      Wymagania związane z hałasem

a)      Czy natężenie hałasu dochodzącego z zewnątrz nie jest uciążliwe

i nie powoduje przekroczenia dopuszczalnego natężenia wewnątrz

pomieszczenia wynoszącego 55dB(A)?                                                                       Å              o              y

b)     Czy natężenie hałasu na stanowisku pracy emitowanego przez komputery

i drukarki lub inne urządzenia, nie przekracza 55 dB(A)?                                           Å              o              y

 

4.      Wymagania mikroklimatyczne

a)      Czy wentylacja w pomieszczeniu działa sprawnie?                                                         Å              o              y

b)     Czy podczas pracy pracownik nie odczuwa przeciągów?                                          Å              o              y

c)      Czy temperatura w pomieszczeniu wynosi 20-240C?                                           Å              o              y

d)     Czy wilgotność względna powietrza w pomieszczeniu mieści się

w granicach 50-60 %?                                                                                                  Å              o              y

e)      Czy pracownik ma jakieś uwagi dotyczące warunków klimatycznych

w pomieszczeniu?                                                                                                                 Å              o              y

 

 

5.      Wymagania dotyczące monitora

a)      Czy monitor nie migoce ?                                                                                                   Å              o              y

b)     Czy obraz jest  pozytywowy, tzn. ma ciemne znaki na jasnym tle?                            Å              o              y

c)      Czy obraz jest ostry i dostatecznie kontrastowy?                                          ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin