Plan pracy Styczeń.doc

(73 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Styczeń 2010

Zadania:

1.      Rozumienie potrzeby opiekowania się i dokarmiania zwierząt zimą; poznanie pracy leśniczego w okresie zimy, jej roli i znaczenia dla zwierząt leśnych.

2.      Budzenie zainteresowania życiem ptaków w okresie zimy – kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt.

3.      Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw zabaw na śniegu i lodzie.

4.      Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze na świeżym powietrzu.

 

Tematyka: Co robią zwierzęta zimą? ( 4-8.01.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

III – 3

V- 3, 4

VI - 5

XII - 3

- Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków zimą.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

- Słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej Przyjaciel zza okna ilustrowanego obrazkami, rozmowa z dziećmi o treści utworu; podkreślenie znaczenia dokarmiania ptaków zimujących w naszym kraju.

- Wyjście do ogrodu przedszkolnego, celem wystawienia karmika dla ptaków oraz pozostawienie dla nich pożywienia przez dzieci.

 

- Zabawy orientacyjno-porządkowe: „Ptaszki do domków”; „Zwierzęta do domków”- wyrabianie szybkiej reakcji na umówiony sygnał. (zajęcia na świeżym powietrzu). Rozmowa na temat zachowania bezpieczeństwa w czasie zabaw na świeżym powietrzu.

 

- Uważnie słucha opowiadania.

- Wypowiada się na temat jego treści.

- Wspólnie z nauczycielem dokarmia ptaki.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych odbywających się na świeżym powietrzu.

- Potrafi reagować na umówiony sygnał.

 

2.

I - 2

III – 3

V – 3, 4

VIII – 1, 2

XII - 3

 

- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

 

- Obserwacja ptaków w pobliskim parku.

 

- Słuchanie piosenki „Wróbelki zimą”- rozmowa na temat piosenki; określenie jego tempa i nastroju;

- Zabawy rytmiczne przy poznanej piosence, ilustrowanie ruchem piosenki;

- Spacer w pobliżu przedszkola; zachęcenie do obserwowania ptaków znajdujących się w najbliższej okolicy; prawidłowe nazywanie ich; szukanie na śniegu ptasich śladów; dokarmianie ptaków: ziarnami, okruszkami, kawałeczków słoniny na sznurkach.

 

- Potrafi słuchać i wypowiadać się na temat poznanej piosenki.

- Ilustruje piosenkę ruchem.

- Dostrzega piękno zimowego krajobrazu.

- Naśladuje odgłosy ptaków.

 

 

3.

I – 2

III – 3

IX – 2

V – 3, 4

 

- Poszerzanie doświadczeń plastycznych.

 

 

- Utrwalenie umiejętności tworzenia koła i przemieszczania się po jego okręgu.

 

- Zabawy plastyczne ”Nasze ptaszki- wykonanie z kół przestrzennych ptaszków techniką origami; oglądanie powstałych ptaków, nadawanie im imion; zorganizowanie wystawy w kąciku dla rodziców.

 

- Zabawy ruchowe ze śpiewem: „Stary niedźwiedź”, „Balonik; Ptaszki w karmnikach; „Wróbelki i kot”- utrwalenie umiejętności tworzenia koła.

 

- Wykonuje formę przestrzenną techniką orgiami.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Potrafi stanąć w kole i przemieszczać się po jego okręgu.

 

4.

 

I - 2

III - 3

IV – 2

XIII – 1

XIV - 2

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.

 

 

 

Ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Ptaszki i kot”:

- Opowiadanie nauczyciela „Na podwórku” ilustrowanego sylwetami, rozmowa z dziećmi na temat jego treści: Jakie zwierzę znalazło się pod karmnikiem?; Co zrobił kot?;

Co zrobiły ptaszki?;

- Ćwiczenia w liczeniu w zakresie trzech; segregowanie sylwet ptaków według koloru oraz dopasowywanie ich do odpowiednich karmników.

 

- Uważnie słucha opowiadania.

-Wypowiada się na temat treści utworu.

- Liczy w zakresie trzech.

- Segreguje sylwety ptaków według koloru.

- Potrafi dopasować ptaki do odpowiednich karmników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

I – 2

XII – 1

XIV – 2

XII – 1, 3

V – 3, 4

- Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt żyjących w lesie.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.

- Pokaz obrazków przedstawiających zwierzęta żyjące w lesie; nazywanie ich przez dzieci;

- Słuchanie opowiadania B. Formy „Sarenka w zimie- rozmowa na temat sposobów pomagania ptakom i leśnym zwierzętom w przetrwaniu zimy; wyjaśnienie, na czym polega praca leśnika zimą, zwrócenie uwagi na sposoby opiekowania się zwierzętami.

 

- Zabawy ruchowo-naśladowcze na świeżym powietrzu: „Ptaszki szukają jedzenia”; „Ostrożne koty”; „Saneczki”.

- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta na obrazkach.

- Uważnie słucha opowiadania.

-Wypowiada się na temat treści utworu.

- Wie, jak należy dbać zimą o leśne zwierzęta.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną – kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków.

3. Zachęcenie dzieci do swobodnych wypowiedzi. Zachęcenie do składania życzeń w Dniu Babci i Dziadka.

2. Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka.

             

Tematyka: Święto babci i dziadka. ( 18-22.01.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I -1

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin