Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I
Czerwiec 2010
Zadania:
1. Zapoznanie z wykorzystywaniem w zabawach, w sposób niekonwencjonalny, różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli.
2. Zwrócenie uwagi na wpływ zabawy, jako jednej z ważniejszych form działalności na rozwój dziecka.
3. Dbanie o zdrowie – częste przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Tematyka: Na naszym podwórku. ( 7-11.06.2010)
L.p.
Obszary
edukacyjne
Cele ogólne
Sposoby realizacji
Cele operacyjne
Ewaluacja
1.
I – 2
III – 2, 3
IV - 2
V – 3, 4
VI – 5
- Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
- Rozwiązywanie zagadki obrazkowej „Plac zabaw”.
- Słuchanie wiersza L. Kerna „Nasze podwórko”- omówienie treści wiersza razem z dziećmi; wypowiedzi dzieci na temat wyglądu podwórek znajdujących się przed ich domami; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy na podwórku. Rozwiązywanie ćwiczenia w karcie pracy B nr 23.
- Zabawy na placu przedszkolnym - rozwijające umiejętność współdziałania z partnerem: „Na huśtawce”; „Szukaj swojej pary”; zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie ze znajdujących się tam urządzeń; cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej do ich używania.
- Rozwiązuje zagadkę.
- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na podany temat.
- Wie, jak bezpiecznie należy bawić się na podwórku.
- Rozwiązuje zadanie w karcie pracy.
- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
- Współdziała z partnerem.
2.
III – 3, 4
IV – 2
VI - 5
V – 3,4
- Rozwijanie umiejętności kojarzenia.
- Kształtowanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozwiązywanie zagadek dotykowych „Co to za przedmioty?”.
- Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Bajka o mydlanej bańce”- rozmowa z dziećmi na temat utworu, swobodne wypowiedzi dzieci.
- Ćwiczenia oddechowe „Puszczamy bańki mydlane”- naśladowanie sposobu dmuchania baniek mydlanych.
- Zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość „Kolorowe bańki”.
- Swobodna rozmowa z dziećmi na temat przestrzegania ustalonych zasad zachowania się w czasie pobytu w ogrodzie przedszkolnym.
- Zabawy ruchowo-naśladowcze „Jedziemy na rowerze”; „Podwórkowe zabawy”; „Motyle” w ogrodzie przedszkolnym – naśladowanie określonych czynności.
- Rozwiązuje zagadki dotykowe.
- Wie, do czego można wykorzystać zaprezentowane przedmioty.
- Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.
- Potrafi odnaleźć swoją bańkę.
- Właściwie zachowuje się na placu zabaw.
- Naśladuje określone czynności podczas zabaw ruchowych.
3.
XIV – 2
I - 2
V – 1, 4
VI – 2
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt.
- Obserwacja przyrody oraz zwierząt w pobliskim parku.
- Oglądanie ilustracji, obrazków przedstawiających zwierzęta wiejskie; poprawne ich rozpoznawanie i nazywanie; zwrócenie uwagi na różnorodność kolorystyczną zwierząt.
- Zabawa dydaktyczna „Za płotkiem”– określenie położenia wybranych wiejskich zwierząt.
- Zabawa „Czyje to łapy?”- rozpoznawanie wiejskich zwierząt po ilustracjach przedstawiających łapy.
- Zabawa „O jakim zwierzęciu mówię?”- dzieci odgadują, kto to i naśladują jego ruchy.
- Spacer w pobliżu przedszkola; szukanie na przydomowych podwórkach psów, kotów lub innych zwierząt; obserwowanie sposobu ich zachowania się; dzielenie się spostrzeżeniami na ten temat.
- Rozpoznaje i nazywa wiejskie zwierzęta na obrazkach.
- Określa położenie zwierząt.
- Rozpoznaje zwierzęta po wyglądzie wybranych części ciała.
- Naśladuje ruchy zwierząt oraz ich odgłosy.
- Dostrzega zwierzęta podczas spaceru.
4.
IX – 2
IV – 1
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Słuchanie wiersza D. Gellner „Piłka” z wykorzystaniem piłki; rozmowa na temat zwierząt, które piłka spotkała podczas swojej wędrówki.
- Zabawy plastyczne „Kolorowa piłka”- malowanie farbami plakatowymi wzorów, według pomysłu dzieci, na kartonie w kształcie koła; oglądanie powstałych prac; dzielenie się przez autorów prac uwagami na temat ich kolorystyki, wzornictwa; umieszczenie prac na wystawie, w kąciku dla rodziców.
- Zabawy z wykorzystaniem piłek w ogrodzie przedszkolnym: „Złap piłkę”, „Piłka nad głową”, „Duże i małe piłki”, „Bieg do piłki”.
- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.
- Wykonuje pracę plastyczną.
- Prawidłowo posługuje się pędzlem i farbami.
- Maluje wzory według własnego pomysłu.
- Wykonuje ćwiczenia z piłką.
5.
II – 4
VIII – 1, 2, 3
- Rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.
- Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Na łące”- naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta zamieszkujące łąkę.
- Słuchanie piosenki „Wiosenny deszczyk”; rozmowa na temat piosenki: Jaki był deszczyk?, Co robiły kropelki?, Jak szumiały?; nauka piosenki metodą ze słuchu.
- Zabawa rytmiczna „Pada deszcz”- rozróżnianie natężenia dźwięków.
- Ilustracja ruchowa do piosenki „Wiosenny deszczyk”.
- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: „Uciekamy przed deszczem”; „Parasolki”; zabawa ruchowo-naśladowcza „Podwórkowe zabawy”.
- Naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na łące.
- Uważnie słucha piosenki i wypowiada się na jej temat.
- Śpiewa piosenkę z pomocą nauczyciela.
- Rytmicznie klaszcze.
- Ilustruje piosenkę ruchem.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
1. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
2. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji, umożliwiającymi poruszanie się podczas wakacji.
3. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.
Tematyka: Jedz...
amelia551