Plan pracy Czerwiec.doc

(78 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Czerwiec 2010

Zadania:

1.      Zapoznanie z wykorzystywaniem w zabawach, w sposób niekonwencjonalny, różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli.

2.      Zwrócenie uwagi na wpływ zabawy, jako jednej z ważniejszych form działalności na rozwój dziecka.

3.      Dbanie o zdrowie – częste przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

 

Tematyka: Na naszym podwórku. ( 7-11.06.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

III – 2, 3

IV - 2

V – 3, 4

VI – 5

- Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Rozwiązywanie zagadki obrazkowej „Plac zabaw”.

- Słuchanie wiersza L. Kerna „Nasze podwórko- omówienie treści wiersza razem z dziećmi; wypowiedzi dzieci na temat wyglądu podwórek znajdujących się przed ich domami; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy na podwórku. Rozwiązywanie ćwiczenia w karcie pracy B nr 23.

 

- Zabawy na placu przedszkolnym - rozwijające umiejętność współdziałania z partnerem: „Na huśtawce”; „Szukaj swojej pary”; zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie ze znajdujących się tam urządzeń; cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej do ich używania.

 

- Rozwiązuje zagadkę.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na podany temat.

- Wie, jak bezpiecznie należy bawić się na podwórku.

- Rozwiązuje zadanie w karcie pracy.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Współdziała z partnerem.

 

2.

I – 2

III – 3, 4

IV – 2

VI - 5

V – 3,4

 

 

- Rozwijanie umiejętności kojarzenia.

 

 

 

 

 

 

- Kształtowanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym.

 

- Rozwiązywanie zagadek dotykowych „Co to za przedmioty?”.

- Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Bajka o mydlanej bańce- rozmowa z dziećmi na temat utworu, swobodne wypowiedzi dzieci.

- Ćwiczenia oddechowe „Puszczamy bańki mydlane”- naśladowanie sposobu dmuchania baniek mydlanych.

- Zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość „Kolorowe bańki”.

 

- Swobodna rozmowa z dziećmi na temat przestrzegania ustalonych zasad zachowania się w czasie pobytu w ogrodzie przedszkolnym.

- Zabawy ruchowo-naśladowcze „Jedziemy na rowerze; „Podwórkowe zabawy”; „Motyle” w ogrodzie przedszkolnym – naśladowanie określonych czynności.

- Rozwiązuje zagadki dotykowe.

- Wie, do czego można wykorzystać zaprezentowane przedmioty.

- Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.

- Potrafi odnaleźć swoją bańkę.

- Właściwie zachowuje się na placu zabaw.

- Naśladuje określone czynności podczas zabaw ruchowych.

 

3.

XIV – 2

I - 2

III – 2, 3

IV - 2

V – 1, 4

VI – 2

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt.

 

 

 

 

 

- Obserwacja przyrody oraz zwierząt w pobliskim parku.

 

- Oglądanie ilustracji, obrazków przedstawiających zwierzęta wiejskie; poprawne ich rozpoznawanie i nazywanie; zwrócenie uwagi na różnorodność kolorystyczną zwierząt.

- Zabawa dydaktyczna „Za płotkiem” określenie położenia wybranych wiejskich zwierząt.

- Zabawa „Czyje to łapy?”- rozpoznawanie wiejskich zwierząt po ilustracjach przedstawiających łapy.

- Zabawa „O jakim zwierzęciu mówię?”- dzieci odgadują, kto to i naśladują jego ruchy.

 

- Spacer w pobliżu przedszkola; szukanie na przydomowych podwórkach psów, kotów lub innych zwierząt; obserwowanie sposobu ich zachowania się; dzielenie się spostrzeżeniami na ten temat.

- Rozpoznaje i nazywa wiejskie zwierzęta na obrazkach.

- Określa położenie zwierząt.

- Rozpoznaje zwierzęta po wyglądzie wybranych części ciała.

- Naśladuje ruchy zwierząt oraz ich odgłosy.

- Dostrzega zwierzęta podczas spaceru.

 

 

4.

 

I – 2

III – 2, 3

IX – 2

V – 3, 4

IV – 1

 

- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Słuchanie wiersza D. Gellner „Piłka” z wykorzystaniem piłki; rozmowa na temat zwierząt, które piłka spotkała podczas swojej wędrówki.

- Zabawy plastyczne „Kolorowa piłka”- malowanie farbami plakatowymi wzorów, według pomysłu dzieci, na kartonie w kształcie koła; oglądanie powstałych prac; dzielenie się przez autorów prac uwagami na temat ich kolorystyki, wzornictwa; umieszczenie prac na wystawie, w kąciku dla rodziców.

 

- Zabawy z wykorzystaniem piłek w ogrodzie przedszkolnym: „Złap piłkę”, „Piłka nad głową”, „Duże i małe piłki”, „Bieg do piłki”.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.

- Wykonuje pracę plastyczną.

- Prawidłowo posługuje się pędzlem i farbami.

- Maluje wzory według własnego pomysłu.

- Wykonuje ćwiczenia z piłką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

I – 2

II – 4

III – 2, 3

VIII – 1, 2, 3

V – 3, 4

VI – 5

- Rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.

- Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Na łące- naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta zamieszkujące łąkę.

- Słuchanie piosenki „Wiosenny deszczyk; rozmowa na temat piosenki: Jaki był deszczyk?, Co robiły kropelki?, Jak szumiały?; nauka piosenki metodą ze słuchu.

- Zabawa rytmiczna „Pada deszcz”- rozróżnianie natężenia dźwięków.

- Ilustracja ruchowa do piosenkiWiosenny deszczyk”.

 

- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: „Uciekamy przed deszczem”; „Parasolki; zabawa ruchowo-naśladowcza „Podwórkowe zabawy.

- Naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na łące.

- Uważnie słucha piosenki i wypowiada się na jej temat.

- Śpiewa piosenkę z pomocą nauczyciela.

- Rytmicznie klaszcze.

- Ilustruje piosenkę ruchem.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

2. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji, umożliwiającymi poruszanie się podczas wakacji.

3. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.

 

Tematyka: Jedz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin