kosz 4 - nauka kozłowania.doc

(56 KB) Pobierz
Edyta Węglewska

Edyta Węglewska

 

KONSPEKT LEKCJI Z PIŁKI KOSZYKOWEJ

 

TEMAT: Ćwiczenia ukierunkowane na prace RR w kozłowaniu.                           

DATA: 24.04.2009

KLASA: V                                                    LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16

PŁĘĆ ĆWICZĄCYCH: mieszaną

MIEJSCE ĆWICZEŃ: hala sportowa

KSZTAŁTOWANIE:

Umiejętności: uczeń próbuje kozłować piłkę PR i LR w różnych pozycjach;

Motoryczność: kształtowanie koordynacji ruchowej poprzez różnorodne ćw. z piłkami;

Wiadomości: uczeń posiada informacje na temat boiska i tablic do koszykówki;

AKCENTY WYCHOWAWCZE: uczeń uczy się współdziałania w grupie oraz poszanowanie przeciwnika w grze (fair play)

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: piłki koszykowe, szarfy

Tok lekcji

Nazwa i opis ćwiczenia

Czas

Uwagi

Organizacyjno - metodyczne

Część wstępna

1. Ćwiczenia porządkowo- dyscyplinujące,

 

 

2. Gra ożywiająca

 

 

 

 

3. Ćwiczenia kształtujące wolne

Ćw. RR

 

 

Ćw. NN

Ćw. T

Ćw. RR i NN łącznie;

 

 

 

Ćw. T;

Ćw. NN;

 

 

Ćw. T;

Ćw. RR;

 

 

Ćw. NN podskoki;

 

Część główna

1. Zabawa lub gra, ewentualnie ćwiczenia udoskonalające elementy gry drużynowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Gra lub zabawa drużynowa

 

Część końcowa

1. Ćwiczenia korektywne

 

 

2. Zabawa o charakterze uspokajającym

 

3. Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze

 

Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji, kontrola stroju i miejsca ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa, umotywowanie uczniów do ćwiczeń;

 

„Zaczarowany berek” Wyznaczone dziecko próbuje schwytać pozostałych. Uciekające dzieci mogą się uchronić, jeśli posiadają w tym momencie piłkę podaną od partnerów. Po schwytaniu następuje zmiana berka.

 

PW – w marszu (a następnie w truchcie lub w biegu) dookoła sali z jednoczesnym kozłowaniem:

a)      wznos RR w górę z pogłębieniem;

b)     wymach RR w bok;

c)      krążenia nadgarstków;

d)     co trzeci krok ugięcie NN do przysiadu;

e)      krążenie bioder z jednoczesnym przekładaniem piłki wokół tułowia;

f)    wymach N w górę z przełożeniem piłki pod N, zmiana N;

 

PW – ustawienie w dwóch rzędach naprzeciwko siebie; odległość ok. 2 m; piłka w RR;

a) krążenie T w prawo i w lewo z pogłębieniem;

b) skip A w miejscu z dotknięciem piłki kolanem;

PW – stanie w rozkroku, uczniowie plecami do siebie, jedna piłka w RR uczestnika:

a)      głęboki skręt T w jedna stronę i podanie piłki współćwiczącemu

PW – stanie w rozkroku, uczniowie twarzami do siebie, piłka leży z boku:

a) wyskok w górę i klaśnięcie w ręce partnera;

 

 

Pokaz i objaśnienie dotyczące kozłowania piłki w piłce koszykowej.

 

Ćwiczenia ukierunkowane:

a) kozłowanie w miejscu, piłki na wysokość pasa PR;

b) j.w. LR;

c) wykonanie przysiadu z równoczesnym kozłowaniem piłki PR;

d) j.w. LR;

e) kozłowanie w różnych pozycjach: w klęku, w siadzie, w leżeniu, itd. PR i LR;

f) j.w. ale z równoczesnym przejściem z jednej pozycji do drugiej;

g) kozłowanie w ruchu – kilka kroków w przód i w tył;

h) j.w. w truchcie;

i) kozłowanie w ruchu – kilka kroków w przód i w tył ze zmiana R kozłującej;

j) j.w. w truchcie;

 

„Wybijanka” – ćwiczący porusza się w różnych kierunkach cały czas kozłując piłkę, starają się wybijać piłkę innym ćwiczącym. Uczeń, któremu wybito piłkę wykonuje 5 przysiadów i schodzi z boiska.

Gra drużynowa w zespołach sześcioosobowych. Egzekwować przepis błąd kroków. 

 

 

 

Klęk podparty, wypchnięcie klatki piersiowej do przodu z uniesieniem wysoko głowy – wytrzymanie. Następnie schowanie głowy miedzy RR z jednoczesnym wypchnięciem pleców do tyłu.

„Pisanie literek” Dzieci rysują na plecach drugiej osoby z pary, litery lub tez cyfry pokazane przez nauczyciela. Zadaniem drugiej osoby jest jej odgadniecie.

Zbiórka, omówienie lekcje, ocenienie wyróżniających się uczniów, pożegnanie klasy

9 min

1 min

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 min

1 min

 

 

 

3 min

 

 

 

2 min

 

 

 

 

W dwuszeregu zbiórka! Kolejno odlicz!

                          N

                 x x x x x x

                 x x x x x x 

Dzieci w rozsypce, berek oznaczony szarfą.

      x            x    x   x         

           x     x                               N                x        x    x       

               

Każde ćwiczenie zaprezentowane przez nauczyciela i rozliczone w takcie na 4

Ustawienie na obwodzie koła, a następnie podział na dwa rzędy – naprzeciwko siebie.

              x   x   x   x   x

           x                        x

            x         N          x

              x   x   x   x   x

               

  

            x   x   x   x   x   x     N

            x   x   x   x   x   x 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci w rozsypce. Należy zwrócić uwagę, aby każdy uczeń miał odpowiednio dużo miejsca.

 

        x        x           x

            x            x    x     x         

           x          x                               N             x        x    x       

 

 

 

 

 

 

 

 

Należy wyznaczy wielkość boiska. Zwrócić uwagę na kozłowanie obiema rękoma.

 

 

Jedna drużyna oznaczona szarfami. Należy wyznaczyć wielkość boiska.

 

 

Ustawienie w szachownicy;

                        N

      x    x    x    x     x    x

      x     x    x     x    x  

Należy wcześniej przygotować odpowiednie kartki. Po kilku próbach zmiana ról w parach.

Uczniowie sprzątają przybory. Ustawienie jak na początku.

W dwuszeregu zbiórka! Czołem!

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin