DESZCZOWE ZABAWY.doc

(32 KB) Pobierz
DESZCZOWE ZABAWY"

DESZCZOWE ZABAWY"

 

CEL  OGÓLNY: Rozwijanie  umiejętności  uczestniczenia  w  zabawach  z  elementami  improwizacji ruchowej

CELE  OPERACYJNE: dziecko:

                                  - wie  jak  ubrać  się  kiedy  pada  deszcz

- potrafi  poruszać  się  w  przestrzeni  przy  muzyce

- umie  odróżnić  głośność  dźwięków  o  różnym  natężeniu ( cicho- głośno)

METODY: - czynne: zadań  stawianych  do  wykonania, kierowania  własną  aktywnością  dzieci

                 - słowne: wiersz, rozmowa, objaśnienia  i  instrukcje

                 - metody  pedagogiki  zabawy

- metoda  zadań  inspirujących

FORMY  ORGANIZACYJNE: praca  z  całą  grupą, praca  w  małych  zespołach

ŚRODKI  DYDAKTYCZNE:       magnetofon, kaseta  z  nagraniem  padającego  deszczu,

                                             nagranie               

                                             melodii  Tzadik  Katamar  do  tańca „Deszczyk”, wiersz  J.Kulmowej

                                             pt. „Kiedy  pada”, kostka  do  gry  z  widocznymi  jednym  i  dwoma 

                                             oczkami, gazety, płachta  folii, papierowe  kałuże, kaseta  z

                                             nagraniem „Deszczowa  piosenka”, kalosze, czerwony  parasol,

                                             płaszcz  przeciwdeszczowy, kredki, farby  plakatowe, klej, pędzle,   

                                             kolorowe  kawałki  papieru  kolorowego, figury  geometryczne  z

                                             papieru  samoprzylepnego, duże  arkusze  papieru  z narysowanymi 

                                             parasolami, kolorowe  parasole

PRZEBIEG:

1. Wprowadzenie  do  zajęcia  poprzez  wysłuchanie  wiersza  J.Kulmowej  pt. „Kiedy  pada” (recytacja  przy  podkładzie  muzycznym  padającego  deszczu)

                      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin