Zapoznanie z grzybami jadalnymi.doc

(26 KB) Pobierz
Zapoznanie z grzybami jadalnymi: borowik, maślak, kurka i niejadalnymi ( trującymi ): muchomor czerwony, muchomor plamisty

Zapoznanie z grzybami jadalnymi: borowik, maślak, kurka i niejadalnymi   ( trującymi ): muchomor czerwony, muchomor plamisty.

CEL POŚREDNI ( temat zajęcia ): Poznaję jesienne dary lasu – grzyby na podstawie ilustracji i tekstu H. Zdzitowieckiej „Na grzyby” – rozwijanie mowy i myślenia.

OBSZAR EDUKACYJNY : Poznawanie i rozumienie siebie i świata.

TREŚCI: Poznawanie przyrody.

 

CELE OPERACYJNE: - Wie, że grzyby dzielą się na jadalne i niejadalne – trujące;

                                       - Rozpoznaje borowika, maślaka. kurkę, muchomora czerwonego, muchomora plamistego;

                                       - Słucha opowiadania i potrafi wypowiedzieć się na jego temat;

                                       - Segreguje grzyby według gatunku;

-          Składa obrazek z części;

-           

POMOCE: plakat lasu, nagranie leśnej muzyki, ilustracje grzybów, pacynka Gucio, buźki smutna i wesoła, muzyka do tańca, szablony grzybów do zabawy ruchowej, przestrzenne grzyby – szydełkowane, obrazki do składania, plastelina, makieta lasu, magnetofon;

 

LITERATURA: H. Zdzitowiecka „Na grzyby”,

                           C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,

I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”.     

 

PRZEBIEG:

1.      Podanie rodzicom celu spotkania. Podczas trwania zajęci rodzice lepią poznawane przez dzieci grzyby z plasteliny.

2.      Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela – zabawa z pedagogiki zabawy – „Zacieśnianie kręgu”.

3.      Powitanie siebie nawzajem – ćwiczenia naprzemienne – rozwijanie obydwu półkul mózgowych ( element metody Dannisona ).

4.      Wysłuchanie fragmentu muzyki z kasety „Dźwięki natury –leśny poranek” – podanie odpowiedzi na pytanie „gdzie zaprowadziła nas muzyka?” (do lasu).

5.      Zabawa z elementem metody Dennisona – krążenie szyją „Oglądamy las” – rozwijanie umiejętności uczenia się ( ćw. Na przekraczanie linii środka).

6.      Opowiadanie Gucia na podstawie tekstu „Na grzyby”.

7.      Omówienie treści opowiadania – wyciągnięcie wniosków – grzyby dzielimy na jadalne i niejadalne – trujące.

8.      Zabawa ruchowa „Zbieramy grzyby” – dzieci tańczą do słyszanej muzyki na przerwę zatrzymują się przy grzybie (rodzice z szablonami grzybów) jadalnym.

9.      Segregowanie grzybów (przestrzennych) przyniesionych przez Gucia:

-          ćw. gałek ocznych wodzenie za grzybkiem – element metody Dennisona;

-          podział grzybów według gatunku.

10.  Praca indywidualna przy stolikach – składanie grzybów w całość – ocena czy jest on  jadalny czy niejadalny za pomocą buźki uśmiechniętej i smutnej.

11.  Ocena pracy dzieci przez rodziców, umieszczenie grzybów wykonanych przez rodziców na makiecie lasu.

12.  Omówienie zajęcia z rodzicami.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin