IV. Ulubione zwierzątko
Cele ogólne: Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt. Rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt.
Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa.
Lp.
Zadanie ucznia i nauczyciela
Cele operacyjne
Zakres edukacji
Uwagi
1.
„Jakie zwierzęta hodujemy w domu?” – oglądanie ilustracji różnych zwierząt, określenie jakie zwierzęta możemy hodować w mieszkaniu. Rozwijanie pozytywnego stosunku do zwierząt.
- nazywa zwierzęta hodowane w domu,
- wie jak należy opiekować się zwierzętami w domu,
Ja i przyroda
2.
Opowiadanie J. Papuzińskiej „Agnieszka opowiada bajkę” – rozmowa n/t opowiadania. Czytanie całościowe wyrazu „kot”. Układanie wyrazu z rozsypanych liter.
- słucha uważnie utworu,
- potrafi wypowiedzieć się na określony temat,
- czyta całościowo wyraz „kot”,
- ułoży wyraz z rozsypanych liter,
Myślę, mówię, czytam…
3.
Wesołe zwierzaki – wykonanie zwierzątek z okrągłych talerzyków. Zapoznanie się z techniką pracy, wydzieranie z kolorowego papieru małych kawałków, naklejanie ich na talerz, tworzenie własnej kompozycji.
- zna technikę „wydzieranki”,
- potrafi samodzielnie wykonać pracę,
-zachowuje porządek na stoliku,
Ja i sztuka - plastyka
4.
Zabawy ruchowe przy piosence „Niegrzeczna myszka” – wchodzenie w określone role. Zwrócenie uwagi na wesoły charakter piosenki. Rytmiczne poruszanie się do melodii.
- potrafi wczuć się w określoną rolę,
- określa charakter słuchanej piosenki,
- rytmicznie porusz się do melodii,
Ja i sztuka - muzyka
5.
„Rybki w akwarium” – utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych (kolo, kwadrat). Tworzenie zbioru na podstawie jednej cechy – kształtu.
- zna nazwy figur geometrycznych,
- tworzy zbiór na podstawie jednej cechy,
- przelicza elementy w zbiorze,
Moje pierwsze doświadczenie z matematyką
6.
Słuchanie utworu „Akwarium” – Camille’a Saint – Saensa. Swobodne wypowiedzi dzieci n/t nastroju utworu, tempa, charakteru. Przedstawianie muzyki ruchem i gestem.
- potrafi określić jego nastrój, charakter,
- przedstawia utwór gestem, ruchem,
7.
Zabawy z chustą animacyjną – Robimy fale, Rybak i rybka.
- bierze udział w zabawie,
-czeka na swoją kolej,
- potrafi współpracować w parze,
Sprawność ruchowa
8.
Słuchanie wiersza L. Łącz „Przyjaźń ze schroniska” – Swobodne wypowiedzi dzieci n/t wiersza. Zwrócenie uwagi na sposób bezpiecznego zachowania się podczas spotkania nieznanego psa.
-słucha uważnie utworu,
- wypowiada się na określony temat,
- wie jak należy bezpiecznie zachować się w trudnej sytuacji,
9.
Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – rozpoznawanie odgłosów zwierząt. Naśladowanie i przeliczanie dźwięków.
- rozpoznaje odgłosy zwierząt,
- potrafi je naśladować,
- liczy usłyszane dźwięki
Literatura: Program wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole” –
Przewodnik metodyczny „Pięciolatek. Bawię się i uczę” cz. 1 – Wiesława Żaba – Żabińska, Czesław Cyrański
Publikacje i pomoce dydaktyczne w postaci wierszy i ilustracji zamieszczone w Internecie.
2
diran