JESIENNE DRZEWA.doc

(57 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC LISTOPAD 2010

DLA GRUPY 3-latków – „PSZCZÓŁKI”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JESIENNE DRZEWA 02.11.201005.11.2010 Dostrzeganie w krajobrazie zmian związanych z wartościami jesieni; estetycznymi, charakterystycznymi dla aktualnej pory roku

Podstawa programowa

Sytuacje edukacyjne tworzone

przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko :

Środki dydaktyczne

Źródło

5-3,

 

3-1,4-2,

13-1,

 

3-4,4-1,

9-1,

 

8-1,2,3

14-3,

 

3-1,14-2,

 

 

5-1,

 

4-2,14-2,

 

 

3-3,

 

14-2,

 

3-1,2,14-2,

 

4-1,

 

 

1-3,14-1,

 

 

3-4

 

 

10-1,

 

5-3,

 

6-5,

1-2,2-5,

 

1-1,

 

1-1,

 

1-2,

 

2-4,5

2-1,

 

2-1,

2-3,

 

2-2,

4-3,5-4,11-1,

12-2,

2-4,

Zestaw zabaw ruchowych nr 3.

 

Ćwiczenia liczbowe w formie opowieścmatematycznej „Dębowe licie”

 

Wydzieranka z kolorowego papieru
Nasze jesienne drzewka”

 

Zabawy z wykorzystaniem piosenki „Kolorowe listki”

 

Wielozmysłowe poznawanie liści przyniesionych przez nauczyciela.

 

Ćwiczenia oddechowedmuchanie na listki trzymane za ogonki

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej- składanie w całość papierowych lici pociętych na części

Ćwiczenia ruchowograficzno- naśladowcze –„Drzewa na wietrze

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość- „Ukryte listki

Zabawa słowna „Co jest na obrazku?”

 

Zabawy manipulacyjne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego(kasztanów, patyczków, liści).

Ćwiczenia plastyczne ”Jesienny szal

 

 

Zabawa rozwijająca umiejętność współdziałania  w parze – „Nie podepcz liści

Zabawy konstrukcyjne mozaiką geometryczną.

Zabawa ruchowa z elem. podskoku „Wróbelki”

Zabawy dowolne

Zabawy swobodne.

 

Zabawy według zainteresowań

 

Kulturalne żegnanie się z panią

 

Rozmowy swobodne w kącikach zainteresowań.

Leżakowanie

Czynności pielęgnacyjne - mycie rąk .

 

Mycie zębów.

Korzystanie z toalety

 

Spożywanie posiłków

Spacer po osiedlu.

 

Ubieramy się na spacer

 

 

Ćwiczy refleks reagowania, orientacji i odróżniania i zapamiętywania poleceń.

Rozwijanie umiejętności liczenia do trzech, utrwala poznane kolory, porównuje długość i szerokość, nabywa umiejętność  posługiwania się  tymi określeniami.

Poznaje części składowe drzewa, rozwija  sprawność manualną, drze papier gazetowy na paski różnej długości, wspólnie z innymi dziećmi układa z nich sylwetę drzewa.

Rozwija umiejętność rozpoznawania dźwięków wysokich i niskich, rozwijanie poczucie rytmu, poznaje nazwy i brzmienie wybranych instrumentów perkusyjnych

Ogląda, zwraca  uwagę na kształt, kolorystykę, fakturę, wielkość, dotyka, wącha, próbuje określić zapach.

 

Ćwiczy długość wydechu, poszerza pojemność płuc.

 

Składa obrazki, wyszukuje części podobne, pasujące do siebie, skupia się na zadaniu.

 

Słucha nagrania szumu drzew, próbuje rozpoznać odgłosy, naśladuje ruchem rąk gałęzie drzew poruszane wiatrem.

Szuka schowanych listków, stara się zapamiętać , w jakich miejscach były ukryte.

Omawia treść ilustracji, wyszukuje elementy.

 

Układa wzór ułożony przez nauczyciela i kompozycji według własnych pomysłów.

Nazywa powstałe prace.

Stempluje stemplami wykonanymi przez nauczyciela z ziemniaków na rysunkach szala kolorowe listki, tworzy dowolne kompozycje.

Spaceruje z zamknięty mi oczami prowadzone przez inne dziecko, nabiera zaufania do kolegów.

 

Manipuluje figurami geometrycznymi bez konieczności nazywania ich

Zgina i prostuje kolana, podrywa stopy z podłoża.

 

Współdecyduje o  wyborze zabawek i zabaw

Przestrzega ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

Wdraża się do słuchania i rozumienia jasnych, zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczycielkę

Stosuje formy grzecznościowe w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)

Dzieli się swoimi przeżyciami z domu i przedszkola.

Składa ubrania przed leżakowaniem

Dba o higienę,  mycie rąk zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

Uczymy się korzystać ze szczoteczki do mycia zębów.

Spuszcza wodę w toalecie, próbuje samodzielnie podciągać odzież

Prawidłowo posługuje się łyżką

Ogląda drzewa znajdujące się w bliskim otoczeniu, nazywa je, poznaje  zjawisko usychania liści

Zakłada ubrania i  buty

 

 

Sylweta gałązki dębu, kartonowe sylwety.

 

 

Gazety, klej, papier kolorowy.

 

 

Płyta Cd – zbiór własny, obrazki instrumentów

 

Liście

 

j.w

 

 

pocięte wzory liści

 

 

 

Nagrania odgłosów

 

Kartonowe wzory liści

Przedszkole trzylatka, s.11

 

Materiał przyrodniczy

 

 

Stemple z ziemniaków, poduszki z tuszem

 

 

 

 

Mozaika geometryczna

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin