nr 02 Mój przyjaciel pies.doc

(21 KB) Pobierz
07

07.10.2009r.

KONSPEKT

Temat zajęć: Mój przyjaciel – pies.

Cele:

·        Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

·        Stymulacja dłoni.

·        Rozwijanie percepcji wzrokowej.

·        Rozwijanie percepcji słuchowej.

·        Doskonalenie orientacji w świadomości ciała.

·        Pobudzanie ukierunkowanej aktywności dziecka.

Metody: praca plastyczna, F. Affolter, muzykoterapia

Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyty z muzyką, chusta animacyjna, blok techniczny, klej, tempera, makaron, ryż, miski, obrazek przedstawiający psa, maskotka „piesek”.

Przebieg:

1.     Powitanie dzieci piosenką „Witaj...” z serii „W co się bawić z dziećmi” M. Bogdanowicz; masowanie dłoni oliwką.

2.     Program aktywności M., Ch. Knill – program wprowadzający.

3.     Rytmizacja prosta: wystukiwanie wyraźnego rytmu na podłodze, na swoich kolanach, udach, brzuchu, ramionach, głowie; wystukiwanie rytmu stopami.

4.     Pokazanie ilustracji psa, powtarzanie nazwy zwierzęcia, opisywanie jego cech.

5.     Zabawy pluszowa maskotką psa: głaskanie, przytulanie, opisywanie cech: miękki, gładki.

6.     Stymulacja dłoni: zabawy w makaronie, ryżu: przesypywanie, ściskanie w dłoni, masowanie dłoni.

7.     Wypełnianie konturu psa makaronem, ryżem; malowanie brązową temperą.

8.     Podpisanie prac dzieci.

9.     Relaksacja: słuchanie muzyki; kołysanie chustą animacyjną nad głowami dzieci.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin