07.10.2009r.
Temat zajęć: Mój przyjaciel – pies.
Cele:
· Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
· Stymulacja dłoni.
· Rozwijanie percepcji wzrokowej.
· Rozwijanie percepcji słuchowej.
· Doskonalenie orientacji w świadomości ciała.
· Pobudzanie ukierunkowanej aktywności dziecka.
Metody: praca plastyczna, F. Affolter, muzykoterapia
Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyty z muzyką, chusta animacyjna, blok techniczny, klej, tempera, makaron, ryż, miski, obrazek przedstawiający psa, maskotka „piesek”.
Przebieg:
1. Powitanie dzieci piosenką „Witaj...” z serii „W co się bawić z dziećmi” M. Bogdanowicz; masowanie dłoni oliwką.
2. Program aktywności M., Ch. Knill – program wprowadzający.
3. Rytmizacja prosta: wystukiwanie wyraźnego rytmu na podłodze, na swoich kolanach, udach, brzuchu, ramionach, głowie; wystukiwanie rytmu stopami.
4. Pokazanie ilustracji psa, powtarzanie nazwy zwierzęcia, opisywanie jego cech.
5. Zabawy pluszowa maskotką psa: głaskanie, przytulanie, opisywanie cech: miękki, gładki.
6. Stymulacja dłoni: zabawy w makaronie, ryżu: przesypywanie, ściskanie w dłoni, masowanie dłoni.
7. Wypełnianie konturu psa makaronem, ryżem; malowanie brązową temperą.
8. Podpisanie prac dzieci.
9. Relaksacja: słuchanie muzyki; kołysanie chustą animacyjną nad głowami dzieci.
ewewas2