Klasa II
PRACE DOMOWE z edukacji polonistycznej i matematycznej
PRACE PISEMNE (sprawdziany i testy) z edukacji polonistycznej i matematycznej
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1. Wypowiedzi ustne:
- redagowanie wypowiedzi
- recytacja
- lektury
2. Czytanie:
- technika
- tempo
- rozumienie czytanego tekstu
- czytanie z podziałem na role
3. Wypowiedzi pisemne
- poprawność graficzna pisma, estetyka prowadzenia zeszytów
- tworzenie tekstów
- ortografia
- gramatyka
- pisanie z pamięci i ze słuchu w ramach utrwalonego słownictwa
1. Technika rachunkowa
- pojęcie liczb
- działania na liczbach
2. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.
3. Wiadomości i umiejętności praktyczne
4. Geometria
1. Obserwacja zjawisk
2. Doświadczenia
- redagowanie wypowiedzi, odpowiedni dobór słownictwa
6 – wypowiedzi rozwinięte, logiczne, bogate słownictwo
5 – wypowiada się pełnym zdaniem, poprawnie językowo, logicznie i rzeczowo
4 – wypowiada się prostymi zdaniami
3 – wypowiada się wyrazami nieprawidłowo gramatycznie i językowo
2 – z trudem buduje ustne wypowiedzi, ubogie słownictwo
1 – nie potrafi dobrać słów nawet przy pomocy nauczyciela
6 – bezbłędnie wygłasza teksty z zastosowaniem odpowiedniej intonacji, tempa i pauz
5 – wygłasza teksty z właściwą intonacją
4 – wygłasza teksty poprawnie bez intonacji
3 – wygłasza teksty z pomyłkami
2 – wygłasza teksty z pomocą nauczyciela
1 – nie potrafi recytować
- lektura
6 – samodzielnie czyta teksty lektur opowiadając ich treść,
- aktywnie korzysta ze zbiorów biblioteki
5 –samodzielnie czyta teksty lektur, potrafi opowiedzieć ich treść,
- często korzysta ze zbiorów biblioteki
4 –czyta cienkie książki do samodzielnego przeczytania w domu,
- opowiada fragmenty lektur pod kierunkiem nauczyciela,
- czasami korzysta ze zbiorów biblioteki
3 –czyta lektury pod kierunkiem nauczyciela,
- wymienia bohaterów i miejsce akcji,
- rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki
2 - z pomocą nauczyciela czyta lektury i wymienia bohaterów i miejsce akcji,
- bardzo rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki
1 – nie wyraża chęci do poznawania lektur,
- nie korzysta ze zbiorów biblioteki
6 – czyta biegle z odpowiednią intonacją każdy tekst
5 – poprawnie czyta tekst w tempie umiarkowanym, zwracając uwagę na płynność
i wyrazistość
4 – czyta poprawnie z nielicznymi przerwami w czytaniu
3 – czyta częściowo sylabami i głoskami z syntezą robiąc nieliczne przerwy
2 – czytając zniekształca wyrazy, przestawia głoski, sylaby.
Czyta w bardzo wolnym tempie
1 – nie potrafi czytać nawet prostych wyrazów, myli głoski, nie dokonuje syntezy
W ciągu 1 minuty uczeń powinien przeczytać - klasa I-22 wyrazy, klasa II-48 wyrazów, klasa III-78 wyrazów
6 – czyta ponad wymaganą liczbę wyrazów w ciągu minuty
5 - czyta 90-100% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
4 – czyta 70-89% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
3 – czyta 50-69% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
2 – czyta 20-49% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
1 – czyta 20% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
6 – czyta po cichu i głośno ze zrozumieniem polecenia oraz różnorodne teksty
5 – czyta cicho ze zrozumieniem polecenia i teksty
4 – samodzielnie potrafi wypowiedzieć kilka zdań na temat przeczytanego tekstu
3 – po wcześniejszym ukierunkowaniu czyta cicho ze zrozumieniem
2 – poprawnie odpowiada na pytania dotyczące przeczytanego tekstu
1 – nie potrafi czytać cicho ze zrozumieniem
6 – czyta z podziałem na role każdy tekst
5 – samodzielnie czyta teksty z podziałem na role
4 – czyta teksty z podziałem na role po wcześniejszym opracowaniu
3 – czyta teksty z podziałem na role po wcześniejszym opracowaniu i z pomocą
2- czyta teksty z podziałem na role z pomocą nauczyciela
1 – nawet z pomocą nauczyciela nie czyta z podziałem na role
WYPOWIEDZI PISEMNE
– poprawność graficzna pisma
6 – pisze bezbłędnie,
- estetyka pisma nie budzi zastrzeżeń
- zeszyt prowadzony starannie, czysty
5 – zachowuje właściwy kształt i proporcje liter,
- właściwie łączy elementy w obrębie litery i wyrazu,
- zeszyt czysty, bez skreśleń,
- bezbłędnie przepisuje tekst zachowując właściwe odległości między wyrazami
4 – zachowuje właściwy kształt, ale niewłaściwe proporcje liter,
- kreśli i rozmazuje,
- tekst przepisuje z drobnymi błędami
3 - pisze niekształtne literki,
- zachwiana proporcja liter,
- niewłaściwe połączenia w obrębie litery i wyrazu
- kreśli i rozmazuje, plamy w zeszycie, w
- trakcie przepisywania popełnia pomyłki
2 – pismo niekształtne, mało wyraźne,
- zróżnicowana wielkość liter,
- kreśli i popełnia pomyłki,
- zeszyt poplamiony, kartki pozaginane,
- podczas przepisywania popełnia dużo błędów
1 – nie potrafi przepisać wyrazu, krótkich zdań,
- pismo nieczytelne,
– ortografia
6 - pisze bezbłędnie nawet trudne wyrazy
5– zna zasady ortograficzne,
- pisze bezbłędnie wyrazy w ramach poznanego i utrwalonego słownictwa
4 – zna zasady ortograficzne,
- w trakcie pisania popełnia tylko nieliczne błędy
3 – nie zna wszystkich zasad ortograficznych,
- czasami popełnia błędy
2 – nie zna zasad ortograficznych,
- popełnia dużą ilość błędów ortograficznych
1 – nie potrafi pisać nawet prostych wyrazów
– samodzielne pisanie tekstów
6 – samodzielnie redaguje i poprawnie zapisuje wielozdaniowe wypowiedzi (list, opis,
życzenia, opowiadanie)
5 – samodzielnie układa i zapisuje zdania rozwinięte na dany temat,
- opisuje przedmioty,
- stosuje zasady pisania życzeń i listów,
- pisze krótkie opowiadania
4 – potrafi ułożyć kilka zdań na podany temat,
- redaguje opis, opowiadanie, życzenia, pisze list z niewielką pomocą nauczyciela
3 – potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań popełniając błędy,
- redaguje opis, opowiadanie, list, życzenia z wykorzystaniem rozsypanek, zdań z lukami
2 – potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań z pomocą nauczyciela,
- redaguje opis, opowiadanie, list, życzenia pisze z błędami z wykorzystaniem rozsypanek i zdań z lukami
1 – nie umie zredagować prostego tekstu na określony temat nawet pod kierunkiem
nauczyciela
- wiedza o języku
6 – bezbłędnie rozpoznaje i podaje poznane części mowy
- dzieli wyrazy na sylaby i głoski(samogłoski i spółgłoski),
- układa i wskazuje zdanie rozkazujące, pytające i oznajmujące
5 – samodzielnie podaje poznane części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik),
- rozróżnia liczby pojedynczą i mnogą rzeczowników i czasowników,
- dokonuje poznanych odmian,
- wskazuje zdanie rozkazujące, pytające i oznajmujące,
- porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej
4 – rozpoznaje w zdaniach poznane części mowy (rzeczownik, czasownik,
przymiotnik),
- dokonuje odmian popełniając nieliczne pomyłki,
...
dagawie