arkusz obserwacyjny 3latek.doc

(31 KB) Pobierz

DATA 1...........................                                                    ..............................................................

DATA 2...........................                                                   IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA

 

                                                                                             ..............................................................

                                                                                             DATA URODZENIA

 

ARKUSZ  OBSERWACJI  DZIECKA  3 – LETNIEGO

 

I.  ROZWÓJ RUCHOWY

Ø      chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne

Ø      bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane..

Ø      skoki, podskoki: obu nóż, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób

Ø      chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne

Ø      ubieranie i rozbieranie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób

Ø      jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma łyżkę, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma łyżkę

Ø      mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne

Ø      preferowanie ręki: prawa, lewa, zmienia

II. ROZWÓJ UMYSŁOWY

Ø      podstawowe kolory: rozpoznaje, myli, nie zna

Ø      układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi

Ø      odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi

Ø      czytany tekst: słucha, nie jest zainteresowane

Ø      mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała

Ø      mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie

Ø      zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi

Ø      działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania

Ø      znajomość imienia i nazwiska: zna, nie zna

III.  ROZWÓJ EMOCJONALNY

Ø      zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, płaczliwe, zmienne

Ø      kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne

Ø      zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe

Ø      zachowanie podczas działania: skoncentrowane, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.

                                                                         

                           podpis nauczycielek

 

* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin