DTR_SSP_RASP-4F.pdf

(638 KB) Pobierz
Microsoft Word - RASP-4F_DTR 2.0.doc
SAMOCZYNNA SYGNALIZACJA
PRZEJAZDOWA
RASP-4F
DOKUMENTACJA
TECHNICZNO-RUCHOWA
Radom, 2004 r
WERSJA
AKTUALIZACJA
1.0
06.01.2003 r.
2.0
26.02.2004 r.
119035592.020.png
Dokumentacja Techniczno Ruchowa
DTR-2002/ RASP-4F
Samoczynna Sygnalizacja przejazdowa
RASP-4F z czujnikami RSR180
Strona 1 z 35
Spis treści.
Przegląd zmian..................................................................................................................................................................2
1. Przeznaczenie. ........................................................................................................................................................3
2. Budowa. ..................................................................................................................................................................3
2.1. Kontener Główny RASP-KG..................................................................................................................................5
2.1.1. Układ zasilania........................................................................................................................................................5
2.1.2. Aparatura sterująco - kontrolna. .............................................................................................................................6
2.2. Urządzenie zdalnej kontroli RASP-UZK................................................................................................................8
2.3. Urządzenia zewnętrzne współpracujące z urządzeniami typu RASP-4F................................................................9
3. Dane techniczne....................................................................................................................................................11
4. Działanie. ..............................................................................................................................................................12
4.1. Przejazd kategorii B..............................................................................................................................................12
4.2. Przejazd kategorii C..............................................................................................................................................16
4.3. Reakcje systemu na sytuacje ruchowe. .................................................................................................................17
4.4. Reakcja systemu na sytuacje awaryjne. ................................................................................................................24
4.4.1. Usterki niebezpieczne kategorii I..........................................................................................................................24
4.4.2. Usterki kategorii II................................................................................................................................................27
4.4.3. Braki transmisji.....................................................................................................................................................27
5. Ochrona przeciwporażeniowa i przeciwprzepięciowa. .........................................................................................27
6. Obsługa. ................................................................................................................................................................28
6.1. Obsługa zdalna......................................................................................................................................................28
6.2. Obsługa miejscowa. ..............................................................................................................................................33
7. Utrzymanie, konserwacja, serwis, gwarancja. ......................................................................................................33
8. Warunki gwarancji................................................................................................................................................34
9. Montaż w terenie i uruchamianie..........................................................................................................................34
10. Opakowywanie przechowywanie transport. .........................................................................................................35
11. Części zamienne. ..................................................................................................................................................35
12. Dokumenty związane............................................................................................................................................35
WERSJA
1.0
06.01.2003 r.
2.0
26.02.2004 r.
\\Kamil_w\HDD-3 (E)\Archiwum\RASP-4F\RASP-4F_DTR 2.0.docData wydruku 2007-08-21
119035592.021.png 119035592.022.png 119035592.023.png 119035592.001.png 119035592.002.png 119035592.003.png
Dokumentacja Techniczno Ruchowa
DTR-2002/ RASP-4F
Samoczynna Sygnalizacja przejazdowa
RASP-4F z czujnikami RSR180
Strona 2 z 35
Przegląd zmian.
Aktualizacja
Data
Nazwisko
Zmienione
Zakres zmian/ korekt
2.0
26.02.2004 K. Łukomski
Rozdział 4.4.1
Rozdział 4.4.3
Uaktualnienie
Wyjaśnienie zasady kontroli ciągłości
kabla czujnika.
Dodany rozdział wyjaśniający zaniki
komunikacji
2.1
05.09.2006 K. Wójtowicz
Rozdział 8
Uszczegółowienie zapisów dotyczących
ochrony gwarancyjnej
WERSJA
1.0
06.01.2003 r.
2.0
26.02.2004 r.
\\Kamil_w\HDD-3 (E)\Archiwum\RASP-4F\RASP-4F_DTR 2.0.docData wydruku 2007-08-21
119035592.004.png 119035592.005.png 119035592.006.png 119035592.007.png
Dokumentacja Techniczno Ruchowa
DTR-2002/ RASP-4F
Samoczynna Sygnalizacja przejazdowa
RASP-4F z czujnikami RSR180
Strona 3 z 35
1. Przeznaczenie.
Samoczynna sygnalizacja przejazdowa typu RASP-4F przeznaczona jest do zabezpieczenia ruchu
na przejazdach kolejowych kategorii „B” i „C”, oraz jako dodatkowa samoczynna sygnalizacja
świetlna na przejazdach kategorii „A”. Sygnalizacja przejazdowa typu RASP-4F może być stosowana
na liniach kolejowych jednotorowych i dwutorowych (zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych),
z blokadą samoczynną, półsamoczynną i bez blokady, na których maksymalna prędkość pociągów nie
przekracza 160 km/h.
2. Budowa.
Schemat blokowy samoczynnej sygnalizacji przejazdowej typu RASP-4F przedstawiony jest na
rysunku 1, rozmieszczenie urządzeń w strefie przejazdu na rysunku 2. Aparatura sterująco - kontrolna
zlokalizowana jest w kontenerze głównym RASP-KG. Odbiera ona i analizuje sygnały pochodzące od
urządzeń oddziaływania pociągu (czujników torowych) oraz steruje następującymi urządzeniami
zewnętrznymi:
- sygnalizatorami drogowymi;
- napędami rogatkowymi;
- tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi.
RASP-KG
Napędy
hydrauliczne
RHR-95
Panel
operatorski
Zasilacz +
baterie
akumulatorów
Sygnalizatory
drogowe
SD-K2
RASP-UZK
Sterowniki
PLC(I)
PLC(II)
Bloki
wejścia/wyjścia
Latarki drągów
Drągi napędów
Tarcze
Top
Czujniki Torowe
RSR180
Rys. 1. Schemat blokowy samoczynnej sygnalizacji przejazdowej RASP-4
WERSJA
1.0
06.01.2003 r.
2.0
26.02.2004 r.
\\Kamil_w\HDD-3 (E)\Archiwum\RASP-4F\RASP-4F_DTR 2.0.docData wydruku 2007-08-21
119035592.008.png 119035592.009.png 119035592.010.png 119035592.011.png 119035592.012.png 119035592.013.png 119035592.014.png 119035592.015.png
Dokumentacja Techniczno Ruchowa
DTR-2002/ RASP-4F
Samoczynna Sygnalizacja przejazdowa
RASP-4F z czujnikami RSR180
Strona 4 z 35
S2
S 4
C XIII
P2
L
2
TOP
4
TOP
2
C XIV
C XIII
C XII
C XI
TOR 2
TOR 1
C I
C II
C III
C IV
TOP
1
RASP-4F
TOP
3
L
1
P1
S3
S1
Rys. 2. Przykładowe rozmieszczenie urządzeń w obrębie przejazdu.
Wyposażenie Samoczynnej Sygnalizacji Przejazdowej RASP-4F przedstawione na rysunku 2 dotyczy
przejazdu kategorii B linii dwutorowej. Sygnalizacja RASP-4F wykonywana jest w następujących
wersjach:
B12 – dla linii jednotorowej , przejazd kategorii B
B14 – dla linii jednotorowej , przejazd kategorii B
B22 – dla linii dwutorowej , przejazd kategorii B
B24 – dla linii dwutorowej, przejazd kategorii B
C10 – dla linii jednotorowej, przejazd kategorii C
C20 – dla linii dwutorowej, przejazd kategorii C
Wyposażenie sygnalizacji przedstawia tabela1.
Tabela1.
Typ
wykonania
UZK RHR-95/SSP SD-K2 Top-99 RSR180
ETK-95 lub
ETK-98BA
Wskaźniki
W11p ,W1
RASP-4F.B12
+ 5)
2
2-5 1)4)
2
4
2 3)
2
RASP-4F.B14
+ 5)
4
2-5 1) 4)
2
4
2 3)
2
RASP-4F.B22
+ 5)
2
2-5 2) 4)
4
8
4 3)
4
RASP-4F.B24
+ 5)
4
2-5 2) 4)
4
8
4 3)
4
RASP-4F.C10
+ 5)
2-5 1) 4)
2
4
RASP-4F.C20
+ 5)
2-5 2) 4)
4
8
1-sygnalizatory SD-K2/1/2 SD-K2/0/2
2-sygnalizatory SD-K2/2/2 SD-K2/0/2
3- stosowane zamiennie
4- ilość uzależniona jest od warunków lokalnych
5- UZK montowane w zależności od projekt 1 UZK może obsługiwać do 8 SSP.
WERSJA
1.0
06.01.2003 r.
2.0
26.02.2004 r.
\\Kamil_w\HDD-3 (E)\Archiwum\RASP-4F\RASP-4F_DTR 2.0.docData wydruku 2007-08-21
119035592.016.png 119035592.017.png 119035592.018.png 119035592.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin