Zadania wypracowań - Historia Sztuki(1).txt

(4 KB) Pobierz
2002

1.	
Scharakteryzuj architektur� ko�cio�a jezuickiego na przyk�adzie rozwi�zania 
prototypowego, uwzgl�dniaj�c form� budowli, jej ideowe warto�ci wynikaj�ce 
z cel�w zakonu oraz kontekst historyczny; przedstaw na wybranych przyk�adach, 
jak przyj�� si� ten typ ko�cio�a w Polsce.

2.
Przedstaw r�norodno�� zjawisk artystycznych w krakowskim �rodowisku malarzy, 
rze�biarzy i architekt�w ok. 1900 roku.

3.	
wybierz i om�w motywy �mierci w malarstwie najwybitniejszych romantyk�w XIX wieku 
(Goya, Delacroix, Friedrich, Grottger).

-------------------------------------------------------------

2003

1.	
Na podstawie wybranych przyk�ad�w scharakteryzuj malarstwo holenderskie 
i flamandzkie epoki baroku. Uwzgl�dnij uwarunkowania religijne i 
kulturowe oraz r�nice formalne.

2.	
Scharakteryzuj przemian� w klasycznej rze�bie greckiej, uwzgl�dniaj�c uwarunkowania 
historyczne i polityczne; om�w wybrane dzie�a, zwracaj�c uwag� na form� i kanony 
pi�kna.

3.	
Secesja na terenie Europy. Scharakteryzuj cechy formalne i symbolik�, uwzgl�dniaj�c 
wszystkie dziedziny sztuk plastycznych.

-------------------------------------------------------------

2004

-------------------------------------------------------------

2005

1.	
Wychodz�c od analizy por�wnawczej (zad.wcz.) dzie� J.L.Davida 'Przysi�ga Horacjuszy' 
i Goyi '3 maja 1808. Rozstrzelanie powsta�c�w madryckich', rozwa� zagadnienie sztuki 
zaanga�owanej w problematyk� narodow�, spo�eczn�, polityczn� itp. w XIX lub/i XX w.

2.	
Klasyczno�� i nieklasyczno��.
Na podstawie dowolnie wybranych przyk�ad�w dzie� z r�nych epok, przedstaw 
odzwierciedlenie postawy racjonalnej i emocjonalnej w szuce.

-------------------------------------------------------------

2006

1.	
na podstawie wybranych przyk�ad�w dzie� malarstwa M�odej Polski przedstaw r�norodne 
sposoby ukazywania wizerunku dziecka w sztuce tego okresu; mo�esz nawi�za� do 
wcze�niejszej tradycji przedstawienia tego tematu w sztuce.

2.	
linearyzm i malarsko��; linia i plama - to dwa podstawowe �rodki wyrazu artystycznego 
w malarstwie; na podstawie dowolnie wybranych dzie� z r�nych okres�w przedstaw, 
w jaki spos�b i w jakim celu u�ywali ich arty�ci oraz jakie osi�gali efekty.

-------------------------------------------------------------

pr�bna 2007

1. 
Na podstawie 3 wybranych przyk�ad�w dzie� sztuki odpowiedz na pytanie, czy barok
jest bardziej kontynuacj� renesansu czy te� jego opozycj�.


2.
Nowe sposoby ukazywania motyw�w mitologicznych w sztuce XVIII i XIX wieku - om�w
temat na 4 wybranych przyk�adach dzie�.

-------------------------------------------------------------

2007

1.	
Na trzech wybranych przyk�adach dzie� wyka�, w jaki spos�b arty�ci w sztuce 
nowo�ytnej przedstawiali �ycie codzienne.

2.	
Na trzech wybranych przyk�adach dzie� malarskich lub rze�biarskich, reprezentuj�cych 
r�ne kierunki sztuki XX wieku, rozwa� zagadnienie doboru �rodk�w artystycznych do 
tematyki dzie�a w celu osi�gni�cia jak najwi�kszej si�y wyrazu.

-------------------------------------------------------------

2008

1.	
Na podstawie trzech wybranych przyk�ad�w z r�nych epok i kierunk�w przedstaw 
funkcje motywu ta�ca w sztuce, eksponuj�c r�nice formalne w uj�ciach tego tematu.

2.
Omawiaj�c tre�� i form� czterech dzie� reprezentuj�cych odmienne kierunki 
artystyczne powsta�e w pierwszym dziesi�cioleciu XX wieku, wyka� r�norodno�� 
�r�de� inspiracji aryst�w wsp�czesnych.

-------------------------------------------------------------

pr�bna 2009

1.
Przedstaw odmienne sposoby ukazywania martwej natury jako odr�bnego gatunku 
w malarstwie na podstawie wybranych dzie� z r�nych epok lub kr�g�w kulturowych.

2.
Nie tylko motyw "vanitas" (przemijania, �mierci) w rze�bie nagrobnej. Przedstaw
programy ideowe i formalne nagrobk�w, dobieraj�c trzy przyk�ady rze�b z r�nych
epok.

-------------------------------------------------------------

2009

1.	
Na podstawie czterech wybranych dzie� sztuki rozwi� zagadnienie stosunku realist�w 
i ekspresjonist�w do natury

2.
Na podstawie czterech wybranych dzie� opisz przemiany, jakie zachodzi�y 
w przedstawianiu postaci ludzkiej w sztuce XIX i XX wieku.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin