2002 1. Scharakteryzuj architektur� ko�cio�a jezuickiego na przyk�adzie rozwi�zania prototypowego, uwzgl�dniaj�c form� budowli, jej ideowe warto�ci wynikaj�ce z cel�w zakonu oraz kontekst historyczny; przedstaw na wybranych przyk�adach, jak przyj�� si� ten typ ko�cio�a w Polsce. 2. Przedstaw r�norodno�� zjawisk artystycznych w krakowskim �rodowisku malarzy, rze�biarzy i architekt�w ok. 1900 roku. 3. wybierz i om�w motywy �mierci w malarstwie najwybitniejszych romantyk�w XIX wieku (Goya, Delacroix, Friedrich, Grottger). ------------------------------------------------------------- 2003 1. Na podstawie wybranych przyk�ad�w scharakteryzuj malarstwo holenderskie i flamandzkie epoki baroku. Uwzgl�dnij uwarunkowania religijne i kulturowe oraz r�nice formalne. 2. Scharakteryzuj przemian� w klasycznej rze�bie greckiej, uwzgl�dniaj�c uwarunkowania historyczne i polityczne; om�w wybrane dzie�a, zwracaj�c uwag� na form� i kanony pi�kna. 3. Secesja na terenie Europy. Scharakteryzuj cechy formalne i symbolik�, uwzgl�dniaj�c wszystkie dziedziny sztuk plastycznych. ------------------------------------------------------------- 2004 ------------------------------------------------------------- 2005 1. Wychodz�c od analizy por�wnawczej (zad.wcz.) dzie� J.L.Davida 'Przysi�ga Horacjuszy' i Goyi '3 maja 1808. Rozstrzelanie powsta�c�w madryckich', rozwa� zagadnienie sztuki zaanga�owanej w problematyk� narodow�, spo�eczn�, polityczn� itp. w XIX lub/i XX w. 2. Klasyczno�� i nieklasyczno��. Na podstawie dowolnie wybranych przyk�ad�w dzie� z r�nych epok, przedstaw odzwierciedlenie postawy racjonalnej i emocjonalnej w szuce. ------------------------------------------------------------- 2006 1. na podstawie wybranych przyk�ad�w dzie� malarstwa M�odej Polski przedstaw r�norodne sposoby ukazywania wizerunku dziecka w sztuce tego okresu; mo�esz nawi�za� do wcze�niejszej tradycji przedstawienia tego tematu w sztuce. 2. linearyzm i malarsko��; linia i plama - to dwa podstawowe �rodki wyrazu artystycznego w malarstwie; na podstawie dowolnie wybranych dzie� z r�nych okres�w przedstaw, w jaki spos�b i w jakim celu u�ywali ich arty�ci oraz jakie osi�gali efekty. ------------------------------------------------------------- pr�bna 2007 1. Na podstawie 3 wybranych przyk�ad�w dzie� sztuki odpowiedz na pytanie, czy barok jest bardziej kontynuacj� renesansu czy te� jego opozycj�. 2. Nowe sposoby ukazywania motyw�w mitologicznych w sztuce XVIII i XIX wieku - om�w temat na 4 wybranych przyk�adach dzie�. ------------------------------------------------------------- 2007 1. Na trzech wybranych przyk�adach dzie� wyka�, w jaki spos�b arty�ci w sztuce nowo�ytnej przedstawiali �ycie codzienne. 2. Na trzech wybranych przyk�adach dzie� malarskich lub rze�biarskich, reprezentuj�cych r�ne kierunki sztuki XX wieku, rozwa� zagadnienie doboru �rodk�w artystycznych do tematyki dzie�a w celu osi�gni�cia jak najwi�kszej si�y wyrazu. ------------------------------------------------------------- 2008 1. Na podstawie trzech wybranych przyk�ad�w z r�nych epok i kierunk�w przedstaw funkcje motywu ta�ca w sztuce, eksponuj�c r�nice formalne w uj�ciach tego tematu. 2. Omawiaj�c tre�� i form� czterech dzie� reprezentuj�cych odmienne kierunki artystyczne powsta�e w pierwszym dziesi�cioleciu XX wieku, wyka� r�norodno�� �r�de� inspiracji aryst�w wsp�czesnych. ------------------------------------------------------------- pr�bna 2009 1. Przedstaw odmienne sposoby ukazywania martwej natury jako odr�bnego gatunku w malarstwie na podstawie wybranych dzie� z r�nych epok lub kr�g�w kulturowych. 2. Nie tylko motyw "vanitas" (przemijania, �mierci) w rze�bie nagrobnej. Przedstaw programy ideowe i formalne nagrobk�w, dobieraj�c trzy przyk�ady rze�b z r�nych epok. ------------------------------------------------------------- 2009 1. Na podstawie czterech wybranych dzie� sztuki rozwi� zagadnienie stosunku realist�w i ekspresjonist�w do natury 2. Na podstawie czterech wybranych dzie� opisz przemiany, jakie zachodzi�y w przedstawianiu postaci ludzkiej w sztuce XIX i XX wieku.
sabcia0171