MAJ
Tydzień 1.
Wielokierunkowa aktywność dzieci
Społeczno-przyrodnicza i zdrowotna
Językowa i literacka
Matematyczna
Muzyczna
Plastyczna
Motoryczno- ruchowa (gry i zabawy)
Przewidywane umiejętności dzieci
- Dziecko zna cztery żywioły.
- Dziecko nazywa skarby, jakie kryje ziemia.
- Dziecko rozumie niektóre właściwości powietrza.
- Dziecko rozumie znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt.
- Dziecko uczestniczy w prowadzeniu doświadczeń.
- Dziecko zna dawne i współczesne sposoby ogrzewania i oświetlania.
- Dziecko rozumie potrzebę oszczędzania energii.
DZIEŃ 1.
KTO WIDZIAŁ POWIETRZE?
- Prowadzenie doświadczeń i obserwacji przekonujących o istnieniu powietrza, poznawanie niektórych jego właściwości.
- Rozumienie znaczenia powietrza dla życia ludzi i zwierząt.
- Dzielenie wyrazów na sylaby oraz krótkie wyrazy na głoski.
- Ćwiczenia grafomotoryczne – praca z książką k. s. 1, 2.
- Liczenie w zakresie 7, odwzorowywanie liczebności zbioru.
- Piosenka Cztery żywioły –nauka I i II zwrotki oraz refrenu.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Kamyczki i kamienie.
- Wiatraczki – praca plastyczno- techniczna – k. t. nr 1.
- Zabawa ruchowa Znajdź swoją parę.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1.
DZIEŃ 2.
KAMYCZKI I KAMYKI
- Zapoznanie się z budową geologiczną ziemi.
- Poznawanie skarbów, które kryje ziemia i świadomość tego, jak można je wykorzystać.
- Określanie masy przedmiotów, rozumienie, że masa często nie zależy od wielkości.
- Praca z książką k. s. 3.
- Ćwiczenia przygotowujące do zrozumienia istoty odejmowania.
- Praca z książką k. s. 4.
- Nauka pozostałych zwrotek piosenki Cztery żywioły.
- Malowanie kamieni według pomysłu dzieci.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Krasnale i olbrzymy.
- Zabawa ruchowa Kamień i piłka.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Kamykowe role.
DZIEŃ 3.
WESOŁE OGNIKI
- Poznanie dawnych i współczesnych sposobów ogrzewania i oświetlania mieszkań. - Rozumienie
konieczności oszczędzania energii elektrycznej oraz wykorzystania naturalnych źródeł energii.
- Znajomość numeru straży pożarnej.
- Rozmowa o tym, do czego potrzebny jest nam ogień?
- Praca z książką k. s. 5.
- Zaczarowany obrazek z wykorzystaniem świecy i farb akwarelowych.
- Zabawa ruchowa Strażacy i ogniki.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Kominek.
DZIEŃ 4.
KOLORY TĘCZY
- Rozumienie zjawiska parowania i skraplania pary wodnej.
- Słuchanie opowiadania Tęcza – uważne słuchanie opowiadania, porównywanie jego treści z ilustracją w książce.
- Praca z książką k. s. 6.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Deszczyk, deszcz, ulewa.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Tęcza i mgła.
1
Tydzień 2.
- Dziecko rozpoznaje przedstawicieli trzech ras ludzkich.
- Dziecko wyodrębnia ptaki, ssaki i ryby jako gatunki zwierząt.
- Dziecko zna wybrane zwierzęta wykluwające się z jaja.
- Dziecko interesuje się prehistorycznym światem dinozaurów.
- Dziecko określa wielkość przedmiotów.
- Dziecko porównuje liczebność zbiorów.
- Dziecko podejmuje aktywność plastyczno- techniczną.
- Dziecko doskonali umiejętność rzucania i chwytania piłki.
TACY SAMI, A INNI
- Dostrzeganie
charakterystycznych cech wyglądu zewnętrznego przedstawicieli trzech ras ludzkich.
- Praca z książką k. s. 7, 1.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego – Porządki.
- Wiersz S. Karaszewskiego Mieszkańcy Ziemi.
- Wskazanie wspólnej cechy różnych przedmiotów.
- Zabawa Karuzela z reakcją na zmianę tempa.
- Malowanie portretu kolegi z Afryki lub Azji.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 2.
RYBY, PTAKI, GADY, SSAKI
- Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na Ziemi.
- Wyodrębnianie wśród zwierząt ptaków, ssaków i ryb.
- Znajomość niektórych zwierząt wykluwających się z jaj.
- Odczytywanie globalnie wyrazów:
ptaki, ssaki, ryby.
- Słuchanie wiersza J. Brzechwy Jajko.
- Przeliczanie elementów i porównywanie liczebności zbiorów.
- Praca z książką k. s. 8.
- Określanie wielkości i porządkowanie przedmiotów od najmniejszego do największego.
- Praca z książką k. s. 9
- Zabawa muzyczno-ruchowa Jajka.
Madziek25