Wesole_przedszkole_5_rozklad_mat_05_06.doc

(171 KB) Pobierz

MAJ

 

Tydzień 1.

 

 

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci

 

 

 

 

Temat dnia

Społeczno-przyrodnicza
i zdrowotna

Językowa i literacka

Matematyczna

Muzyczna

Plastyczna

Motoryczno- ruchowa (gry i zabawy)

Przewidywane umiejętności dzieci

 

 

 

CZTERY ZIEMSKIE ŻYWIOŁY

 

 

- Dziecko zna cztery żywioły.

- Dziecko nazywa skarby, jakie kryje ziemia.

- Dziecko rozumie niektóre właściwości powietrza.

- Dziecko rozumie znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt.

- Dziecko uczestniczy w prowadzeniu doświadczeń.

- Dziecko zna dawne i współczesne sposoby ogrzewania i oświetlania.

- Dziecko rozumie potrzebę oszczędzania energii.

 

DZIEŃ 1.

KTO WIDZIAŁ POWIETRZE?

- Prowadzenie doświadczeń i obserwacji przekonujących o istnieniu powietrza, poznawanie niektórych jego właściwości.

- Rozumienie znaczenia powietrza dla życia ludzi i zwierząt.

- Dzielenie wyrazów na sylaby oraz krótkie wyrazy na głoski.

- Ćwiczenia grafomotoryczne – praca z książką k. s. 1, 2.

- Liczenie w zakresie 7, odwzorowywanie  liczebności zbioru.

- Piosenka Cztery żywioły –nauka I i II zwrotki oraz refrenu.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Kamyczki i kamienie.

- Wiatraczki – praca plastyczno- techniczna –
k. t. nr 1.

- Zabawa ruchowa Znajdź swoją parę.

- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1.

 

DZIEŃ 2.

KAMYCZKI I KAMYKI

- Zapoznanie się z budową geologiczną ziemi.

- Poznawanie skarbów, które kryje ziemia i świadomość tego, jak można je wykorzystać.

- Określanie masy przedmiotów, rozumienie, że masa często nie zależy od wielkości.

- Praca z książką k. s. 3.

 

- Ćwiczenia przygotowujące do zrozumienia istoty odejmowania.

- Praca z książką k. s. 4.

- Nauka pozostałych zwrotek piosenki Cztery żywioły.

- Malowanie kamieni według pomysłu dzieci.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Krasnale i olbrzymy.

- Zabawa ruchowa Kamień i piłka.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Kamykowe role.

 

DZIEŃ 3.

WESOŁE OGNIKI

- Poznanie dawnych i współczesnych sposobów ogrzewania i oświetlania mieszkań. - Rozumienie

konieczności oszczędzania energii elektrycznej oraz wykorzystania naturalnych źródeł energii.

- Znajomość numeru straży pożarnej.

- Rozmowa o tym, do czego potrzebny jest nam ogień?

- Praca z książką
k. s. 5.

 

 

 

- Zaczarowany obrazek z wykorzystaniem świecy i farb akwarelowych.

- Zabawa ruchowa Strażacy i ogniki.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Kominek.

 

DZIEŃ 4.

KOLORY TĘCZY

- Rozumienie zjawiska parowania i skraplania pary wodnej.

- Słuchanie opowiadania Tęcza – uważne słuchanie opowiadania, porównywanie jego treści z ilustracją w książce.

- Praca z książką
k. s. 6.

 

 

- Zabawa muzyczno-ruchowa Deszczyk, deszcz, ulewa.

 

- Zabawa muzyczno-ruchowa Tęcza i mgła.

- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1.

1

 


Tydzień 2.

 

 

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci

 

 

 

 

Temat dnia

Społeczno-przyrodnicza
i zdrowotna

Językowa
i literacka

Matematyczna

Muzyczna

Plastyczna

Motoryczno- ruchowa (gry
i zabawy)

Przewidywane umiejętności dzieci

 

 

 

MIESZKAŃCY ZIEMI WCZORAJ I DZIŚ

 

 

- Dziecko rozpoznaje przedstawicieli trzech ras ludzkich.

- Dziecko wyodrębnia ptaki, ssaki i ryby jako gatunki zwierząt.

- Dziecko zna wybrane zwierzęta wykluwające się z jaja.

- Dziecko interesuje się prehistorycznym światem dinozaurów.

- Dziecko określa wielkość przedmiotów.

- Dziecko porównuje liczebność zbiorów.

- Dziecko podejmuje aktywność plastyczno- techniczną.

- Dziecko doskonali umiejętność rzucania i chwytania piłki.

 

DZIEŃ 1.

TACY SAMI, A INNI

- Dostrzeganie

charakterystycznych cech wyglądu zewnętrznego przedstawicieli trzech ras ludzkich.

- Praca z książką
k. s. 7, 1.

- Ćwiczenia słuchu fonematycznego – Porządki.

- Wiersz
S. Karaszewskiego Mieszkańcy Ziemi.

- Wskazanie wspólnej cechy różnych przedmiotów.

- Zabawa Karuzela z reakcją na zmianę tempa.

- Malowanie portretu kolegi z Afryki lub Azji.

- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 2.

 

DZIEŃ 2.

RYBY, PTAKI, GADY, SSAKI

- Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na Ziemi.

- Wyodrębnianie wśród zwierząt ptaków, ssaków i ryb.

- Znajomość niektórych zwierząt wykluwających się z jaj.

- Odczytywanie globalnie wyrazów:

ptaki, ssaki, ryby.

- Słuchanie wiersza
J. Brzechwy Jajko.

- Przeliczanie elementów i porównywanie liczebności zbiorów.

- Praca z książką k. s. 8.

- Określanie wielkości i porządkowanie przedmiotów od najmniejszego do największego.

- Praca z książką k. s. 9

- Zabawa muzyczno-ruchowa Jajka.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin