PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LISTOPAD W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH
TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. NA TROPACH JESIENI – A DESZCZ PADA I PADA – SZARUGA JESIENNA
2. NASI DOMOWI ULUBIEŃCY
3. BAŚNIOWA EUROPA – ODWIEDZAMY ANGLIĘ, KRAJ KUBUSIA
PUCHATKA
4. PRZYGOTOWANIA LUDZI I ZWIERZĄT DO ZIMY
5. SKARBY NASZEJ ZIEMI - SÓL I WĘGIEL
1. Kalendarz muzyczny w przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.
2. Wychowanie fizyczne w przedszkolu - K. Wlaźnik.
3. Gry i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.
4. Utwór M. Łastawieckiej ,, Kto kiedy zasypia ’’.
5. Wiersz H. Zdzitowieckiej ,, Jeż ’’ .
7. Wiersz M. Terlikowskiej ,, Węglowa rodzinka ’’.
8. Wiersz M. Czerkowska ,, Słota ’’.
9. Wiersz E. Szelburg- Zarembina ,, Szara godzina ’’.
10. Opowiadanie H. Zdzitowieckiej ,, O czym szeptały iskierki ’’.
Cykl tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Rodzaj aktywności
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
2. 11. – 6. 11. 2009 NA TROPACH JESIENI – A ESZCZ PADA I PADA – SZARUGA JESIENNA
Cel ogólny: Dostrzeganie zmian zachodzących przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych – zaznaczenie roli wody w życiu ludzi i zwierząt
I. „Muzyka deszczowych kropli” - inscenizacja wiersza E. Szelburg-Zarembiny „Do domu, do domu”.
Zabawa dydaktyczna „Deszczowe kropelki”. ( ad. 3, p. 1 i 3; ad 11, p.1)
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr III wg materiałów metodycznych. (ad. 5, p. 4)
Ćw. graficzne – „Wesołe kropelki” (ad. 14, p. 3)
II. „Jesienny deszcz” – zabawy z piosenką. (ad. 8, p. 1 i 2 )
„Peleryna przeciw deszczowa” – wykonanie peleryny z worka i folii samoprzylepnej.
III. „Jesienne zagadki” – zabawa matematyczna „Kolorowe kalosze”
(ad. 13, p. 1)
Językowa
Ruchowa
Plastyczna
Muzyczna
Umysłowa
- zestaw ćwiczeń
porannych nr 9 wg
scenariusza nauczyciela
- zabawy ruchowe:
„Taniec liści”
orientacyjno –
porządkowa
„Omiń kałuże” z
elem. Równowagi
„Krety”
z elem. Czworakowania.
- zabawa dydaktyczna „Kłopoty z adresami” (ad. 1, p. 1)
- zabawa integrująca grupę „Pajęczynka” (ad. 1)
- „Deszczowe odgłosy” – ćw. słuchowe i dźwiękonaśladowcze (ad. 14)
- wycinanie z gazetek reklamowych różnych części garderoby, którą można nosić jesienią i naklejanie ich na tekturki.
(ad. 14, p. 3)
- uważnie słucha wiersza
- wypowiada się na temat jego treści
- stara się mówić poprawnie
- prawidłowo wykonuje zaproponowane zadania
- próbuje śpiewać piosenkę i ilustruje ją ruchem
- wykonuje pelerynkę i ozdabia ją wg własnego pomysłu
- przelicza elementy, prawidłowo posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- potrafi wycinać
IV. „Wędrówki kropelek wody”- • Słuchanie opowiadania G. Waltera „Historia podróży człowieczka
w kropli deszczu”. Zabawy badawcze „Jak powstają chmury
i deszcz”. (ad, 3, p. 3 i ad. 11, p. 1, 2)
Zabawi rytmiczne – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych: bębenek, grzechotka, trójkąt, tamburyno ( ad. 8, p. 2, 3 )
V. „Deszczowe kompozycje” – zabawy twórcze. ( ad. 9, p. 2 )
- zabawy z wierszem A. Rumińskiej „Czas jesieni” ( ad. 3, p. 3 )
- zabawa rozwijająca analizę i syntezę słuchową „To łatwe” ( ad. 14, p. 6 )
- zabawa dramowa „Rozmowy parasoli”
( ad. 7, p. 2 )
- Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne „Gimnastyka buzi i języka”( ad. 3, p. 1 )
- zabawa „Chmurki na niebie” – układanie symboli wg wyznaczonego rytmu.
( ad. 13, p. 6 )
– wyjaśnia, na czym
polega krążenie wody
w przyrodzie
– wie, na czym polega
parowanie i skraplanie,
czyli jak powstają chmury i deszcz
– mówi wyraźnie
– maluje za pomocą
kresek
9. 11 – 13. 11. 2009 NASI DOMOWI ULUBIEŃCY
Cel ogólny: – Uświadomienie konieczności dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen,...
daga1229