textfile9.txt

(1 KB) Pobierz
Silniki parowe
Uproszczony schemat si�owni atomowej :reaktor,wytwornica pary, spr�arka dwutlenku w�gla, turbina parowa, skraplacz,pompa,oslona biologiczna reaktora.
Silniki parowe dziel� si� na:
Silniki t�okowe(obj�tosciowe) i wirowe (przeplywowe). 
W silniku parowym t�okowym energia wewn�trzna pary przekszta�ca si� bezpo�rednio w par� mechaniczn� w cylindrze silnika. W turbinie parowej - w dyszy - zamiana energii wewn�trznej pary w en. kinetyczn� jej strugi, a nast�pnie energia strugi pary zostaje przekazana �opatka wirnika. W dyszy zmniejsza si� ci�nienie pary, a wzrasta jej pr�dko��. Sprawno�� turbin akcyjnych jest najwieksza. gdy pr�dko�� obrotowa wirnika jest (w przybli�eniu ) r�wna po�owie pr�dko�ci strugi pary przy dolocie do wirnika. Pr�dko�� wyp�ywy pary z dyszy zwykle 400 do 600 m/s ( 1000 m/s). Budowa turbin parowych jednostopniowych powodowa�aby koniecznosc stosowania bardzo du�ych pr�dko�ci obrotowych wirnika ( aby utrzyma� odpowiedni� sprawno��), co nie jest dopuszczalne ze Wzgledu na ogromn� si�� odsrodkowa. St�d te�, najcz�ciej budowane s� turbiny wielostopniowe.
W zale�no�ci od sposobu przygotowania mieszanki paliwowo-powietrznej:
gaznikowe i wtryskowe
suw spr�ania � ci�nienie 0.5 do 1,2 Mpa � temperatura mieszanki wzrasta
z 400 do 600 stopni Celsjusza. Suw pracy - po zapaleniu mieszanki,
gwa�towny wzrost ci�nienia i temperatury, ci�nienie z 1,5 do 4,5 Mpa,
temperatura od 2000 do 2500 st. Celsj. Czas palenia mieszanki oko�o 0,005
s�k.
Na jedn� cze�� paliwa przypada 15 cz�ci powietrza.
SILNIKI PAROWE
Silniki parowe:
�t�okowe (obj�to�ciowe)
-wirowe (przep�ywowe)
Silnik parowy t�okowy jest silnikiem cieplnym, w kt�rym
energia wewn�trz pary wodnej zmienia si� w prac� za pomoc�
t�oka   poruszaj�cego   si�  w  cylindrze   ruchem posuwisto-
zwrotnym.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin