4
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY 6 LATKÓW
Wrzesień 2011
Temat tygodnia
(Hasła programowe)
Temat dnia
Cele i realizacja podstawy programowej
Podstawa programowa
Karty pracy[1]
Zabawy Ruchowe
Witajcie w przedszkolu
(Nasza grupa)
Jestem już w przedszkolu
Wymienia zasady obowiązujące w przedszkolu
Stara się przestrzegać ustalonych reguł i zasad
6/*
6
Poznaję swoich kolegów
Ja i moi koledzy
Jest sprawne fizycznie
Uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym
Dostrzega podobiństwa i róznice w wyglądzie kolegów
5/3
5/4
14/*
4,5
Droga do Przedszkola
(Nasz kontakt z techniką)
Droga do przedszkola
Przedstawia scenki rodzajowe- rozpoznaje zachowania prawidłowe i nieprawidłowe na ulicy
Rysuje kredą przejście dla pieszych- przechodzi prawidłowo przez jezdnię
Odczytuje wyrazy STOP, RUSZAJ nazywa litery, analizuje i syntetyzuje wyraz
7/*
9/*
8
Piesi i samochody
Poznajemy przepisy ruchu drogowego
Rozpoznaje pasy i znak przejścia dla pieszych
Powtarza usłyszany rytm, ilustruje piosenkę ruchem
Projektuje swój wymarzony samochód wykorzystuje różnorodne materiały plastyczne
4/*
8/*
10/*
9
Czy znamy te pojazdy?
Pląsa w rytm muzyki rozpoznając nazywy różnych pojazdów
Wie, w jaki sposób można pomagać roślinom i zwierzętom
Tworzy własny labirynt z dostępnych w sali materiałów lub w ogrodzie przedszkolnym
12/*
13/*
10
Oto Ja- oto Ty
Orientuje się w schemacie ciała drugiej osoby
Odczytuje cyfry, przyporzadkowuje numery alarmowe do specjalistycznych pojazdów
Zna numery alarmowe, czuje się bezpiecznie w swoim kraju
5/*
15/*
11
Bądźmy ostrożni
Rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe
Nazywa i kreśli linie pionowe, poziome i ukośne
Rozumie zależność drogi hamowania pojazdu w trudnych warunkach atmosferycznych
11/*
12,13
To były wakacje
(Jesteśmy Polakami)
Wspomnienia z wakacji
Odgrywa scenki rodzajowe- wypowiada się na temat wakacji
Rysuje postać człowieka- rozpoznaje i nazywa części ciała swoje i kolegów
Odczytuje wyraz WAKACJE, rozpoznaje i nazywa litery, analizuje i syntetyzuje wyraz
14
Mewy
Wakacyjne zabawy
Klasyfikuje przedmioty wg jego przeznaczenia
Reaguje ruchem na wolne i szybkie dźwięki
Tworzy kompozycje z zastosowaniem materiału przyrodniczego
15,16
Piękny jest nasz kraj
Rytmizuje tekst posługuąc się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów względem siebie
Rozpoznaje i nazywa różne regiony naszego kraju, wie, co to jest Park Narodowy
Tworzy w zespole grę planszową
17, 18
Kącik wakacyjny
Podąża za fabuła opowiadania, improwizuje ruchem jego treść
Odczytuje proste wyrazy ślizgając się z litery na literę
Nazywa największą rzekę w Polsce oraz wybrane miasta, które nad nią leżą
19,20
Wędrujemy po naszym kraju
Zna zasady bezpiecznego podrózowania pojazdami
Tworzy kompozycję wakacyjną wg własnego pomysłu
Zna zasady zachowania podczas wyładowań atmosferycznych
21
...
przedszkolanki.com