AweSim!.txt

(6 KB) Pobierz
AweSim!


1. Tworzymy nowy projekt
2. Tworzymy sie� (Network -> New)

 Elementy sieci:

- object - w przypadku banku b�dzie to klient
- nodes - w�z�y - elementy sieci wp�ywaj�ce na/przekszta�caj�ce obiekty
- czynno�ci - ��cz� obiekty, wyznaczaj� kierunek przesuwania si� obiekt�w, co, w jakim czasie, przy jakich warunkach jest wykonywane

W�z�y:

create 	- s�u�y do tworzenia obiekt�w, b�dzie wprowadza� do sieci np klient�w
	- trzeba go opisa� [Node Label], np "drzwi"
	- opcja "Time of First" - kiedy pierwszy klient wlyzie do banq
	- opcja "Time between" - okresy mi�dzy wej�ciami klient�w (w jedn. czasowych)
	- opcja "Max to Create" - max ilo�� klient�w, np "INF" - niesko�czono��, mo�e by� np po 100 kliencie nie obs�ugujemy
	- opcja "Save TNOW" (Time Now) - nadajemy klientowi Label, kt�ry okre�la w kt�rym momencie wlaz� do banku
		- wybieramy F(x) - Entity Variables - ATRIB - i w index 1, bo to pierwsza etykieta

Klikaj�c OK zatwierdzamy, wracamy klikaj�c dwa razy lewym


Queue 	- kolejka
	- opisujemy [Label]
	- okre�lamy numer kolejki (1)
	- Init. # in Queue - startowa liczba obiekt�w w kolejce
	- Queue Capacity - pojemno�� kolejki - INF - niech stoj�, jak okre�limy, np 5 - to mo�na wybra� [Block] - wchodzi po zmniejszeniu si� kolejki, [Balk] - jak klient zobaczy, �e je pe�na kolejka, to jest kierowany do innego miejsca, jak w Magdonaldzie

COLCT	- w�ze� zbiera dane o klientach
	- nazwijmy go "Licznik"
	- [COLCT #] jak w Queue - 1
	- [Value] - "TNOW - ATRIB[1]" (czas obecny - czas wej�cia do banku = czas obs�ugi)
	
	- Histogram Information - do wykresu, niepotrzebne
	- Max Branches to Take: 1 - jedna opcja - wchodzi, kolejka, obs�uga, wychodzi - nie mo�e np wyj�� na fajk� albo do kasy banku

TERMIN	- Terminated! - niszczenie obiektu po wyj�cie
	- nazywamy np wyj�cie
	- [Term. Count] - ilo�� "zniszcze�", nie ograniczamy


Dalsze...

Activity - strza�ka - ��czymy "Create" z "Queue" - okre�lamy numer [Activity #], mo�emy okre�li� okres TRWAnia [Duration]

reszt� ��czymy i numerujemy kolejno tak samo - w obs�udze dojdze np [# of Servers] - liczba kas, [Identifier] - np obs�uga

Gotowe, zapisujemy i przechodzimy do g��wnego okienka.

W Networks wybieramy t� sie�, kt�r� przed chwil� zapisali�my.
W [Controls] wybieramy [New] - wyskakuje


GEN; <- dwa razy lewym i wpisujem [Name] - autor, [Project] - nazwa projektu, [Date] - data :P, [# of runs] - ilo�� przebieg�w, zazwyczaj jeden
LIMITS; <- wybieramy tylko liczb� [Attrib] - wybieramy tylko ilo�� wykorzystanych +1, czyli 2
NET;
FIN;

Bieremy jeszcze Menu Edit -> Insert i wybieramy "Initialize" (przed LIMITS; wciskamy)
W "Initialize" wybieramy Begin Time i Finish Time [400]

Zapisujemy, wy��czmy, wracamy do poprzedniego okienka.

W Controls wybieramy to, co przed chwil� zrobili�my.

Teraz Menu "Report" -> Output -> Echo i sprawdzamy, czy wszystko jest poprawnie zrobione.
Teraz Menu "Report" -> Output -> Intermediate i znowu sprawdzamy, czy wszystko jest poprawnie zrobione :P

Ostateczny raport uzyskujemy w Menu "Report" -> Output -> Summary.

---

Wyniki s� niezadowalaj�ce, wi�c zmieniamy sobie liczb� kas na dwie, to by�o w Networks -> Activity #2 -> [# of servers] zmienamy na 2

W raportach kolejek co prawda nie ma, ale jedne kasa pracuje na 60%, wi�c trzeba to zmieni�.

zmieniamy sobie liczb� kas na jedn� znowu, to by�o w Networks -> Activity #2 -> [# of servers] zmienamy na 1
wchodzimy w Queue, zmieniamy max capacity na 3 osoby, i wybieramy [Balk] - Kolejka2, po czym tworzymy nowe [Queue], nazywamy Kolejka2 - je�li si� zgromadz� w jednej kolejce 3 osoby, to otwiera si� nowa kasa i tam obs�ugiwani s� klienci.
Po utworzeniu drugiej kolejki ��czymy j� kolejnym Acitivity - nazywamy to "obs�ug�2" i zapisujemy.

Tworzymy raporty i interpretujemy wyniki.

Jeszcze jedn� rzecz mo�na wykona�.

Wchodzimy do sieci i zmieniamy funkcj� wej�cia na funkcj� x-potencjaln� (odwrotna do logarytmicznej) - w [Time Between] wybieramy [Random Functions] i [EXPON] - w mean wybieramy 3, wi�c �rednio co 3 minuty b�d� wchodzi� klienty.
U�redniamy te� czas obs�ugi - Acitivity #2 i #4 - [Duration] - wybieramy Random Functions i [RNORM] (rozk�ad normalny) - wybieramy �redni� (mean) i odchylenie standardowe (standard) ewentualnie [UNFRM] - wtedy losuje z wybranego przedzia�u [LOW] i [High]

Zapisujem, raporty i wyniki.

----

AweSim! - Konteneryyy


1. Tworzymy nowy projekt
2. Tworzymy sie� (Network -> New)
3. W�ze� create (wjazd)
	- Time Between: Random Functions - Expon - Mean (�redia) = 15 <- co taki �redni czas b�dzie wje�d�a� kontener
	- Save TNOW: atrib[1]
	- Max to Create: nie ograniczamy (INF)
	- Max Branches to Take: 1 (jedna �cie�ka)
4. W�ze� Queue (Kolejka1)
	- File #: 1
	- Init. # In Queue: 0
	- Queue Capacity: INF (nie ograniczamy ilo�ci w kolejce)
	- Full Action: None, Balk - te obiekty, kt�re nie mieszcz� si�, umeiszczamy w innej kolejce, Block - b�d� trzymane tak d�ugo, a� b�dzie miejsce w kolejce
5. Goon - rozdziela drog� obiekt�w (Wynik)
	- Max Branches to Take: 2 mo�liwe wyniki inspekcji kontener�w - pozytywnie/negatywne
6. COLCT - collect (licznik) zbiera dane
	- COLCT #: 1
	- Value: TNOW-ATRIB[1]
	- Identifier: Czas w systemie inspekcji
7. TERMIN (wyjazd) na INF
8. Queue (Kolejka2)
	- File #: 2
	- reszt� zostawiamy na defaulcie
9. ��czymy czynno�ciami Acitivity

	- Activity #: kolejno

 #1 nic nie robim
 #2
	- Duration: wybieramy F(X) Random Functions - UNFRM - od 10 do 20 i okej
	- # of Servers: 1
	- Identifier: kontrol vel inspekcja
 #3
	- Condition: prawdopodobie�stwo przekierowania bezpo�rednio do wyjazdu - F(x) Global Functions - PROB - 0.9

 #4 nic nie robim
 #5
	- ��czymy w�ze� Goon z Kolejka2
	- Condition: PROB[0.1]
 #6
	- ��czymy Kolejka2 z Kolejka1
	- Duration: UNFRM[15,25]
	- # of Servers: 1
	- Identifier: Poprawka

Zapisujemy, dodajemy w oknie g��wynym AveSima
Dodajemy Controls

GEN, Wpisujemy imi�, nazwisko, # of Runs = 10 (bo losowanie, �eby by�o zr�nicowane)
LIMITS; <- wybieramy tylko liczb� [Attrib] - wybieramy tylko ilo�� wykorzystanych +1, czyli 2

Bieremy Menu Edit -> Insert i wybieramy "Initialize"
W "Initialize" wybieramy Begin Time i Finish Time [1440]

Zapisujemy, wy��czmy, wracamy do poprzedniego okienka.

W Controls wybieramy to, co przed chwil� zrobili�my - Set Current - i okej.

Teraz Menu "Report" -> Output -> Echo i sprawdzamy, czy wszystko jest poprawnie zrobione.
Teraz Menu "Report" -> Output -> Intermediate i znowu sprawdzamy, czy wszystko jest poprawnie zrobione :P

Ostateczny raport uzyskujemy w Menu "Report" -> Output -> Summary.
By uzyska� u�redniony raport z 10 bieg�w: Report -> Output -> Multiple Run

Zgłoś jeśli naruszono regulamin