Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka.doc

(29 KB) Pobierz
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka

Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka

(obserwacja zdobywania umiejętności, rozwoju społecznego, wstępna analiza trudności dziecka)

 

Nazwisko i imię dziecka ...................................................................................................

data urodzenia ........................

Wzrost i waga ...................................................................................................................

 

Rodzaj badanej funkcji

Wskaźniki rozwojowe (treść zadań)

Opis stopnia opanowania czynności (rodzaj trudności)

Data I obserwacji

Data II obserwacji

Funkcje poznawcze

i pojęcia

1.      Podaje swoje imię, nazwisko, płeć

 

 

 

2. Posługuje się mową (zasób słów, wymowa, poprawność gramatyczna, nauka wierszy, piosenek)

 

 

2.      Potrafi powiedzieć ile ma lat (lub pokazać)

 

 

 

4. Potrafi powiedzieć gdzie mieszka (podaje nazwę miejscowości)

 

 

5. Wskazuje i nazywa części ciała (jakie?)

 

 

 

6. Zna przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku (łyżka, widelec, lustro, odkurzacz, wiertarka, lampa, magnetofon)

 

 

7. Rozpoznaje i nazywa częściej spotykane rośliny (banan, jabłko, gruszka, śliwka, szyszka, pomidor, marchewka)

 

 

8. Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta (kot, pies, kura, krowa, świnia, koń, słoń, lew, wąż)

 

 

9. Rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory (żółty, czerwony, niebieski, zielony)

 

 

10. Zna pojęcia przestrzenne (na, przy, pod, za, obok, wysoko, nisko, na górze, na dole)

 

 

11. Potrafi określić wielkość i ciężar przedmiotów (duży – mały, gruby – cienki, długi – krótki, lekki – ciężki, wąski – szeroki)

 

 

12. Zna i rozumie pojęcia czasowe (długo – krótko, teraz – potem, szybko – wolno)

 

 

 

 

 

 

 

 

Rodzaj badanej funkcji

Wskaźniki rozwojowe (treść zadań)

Opis stopnia opanowania czynności (rodzaj trudności)

Data I obserwacji

Data II obserwacji

Funkcje poznawcze i pojęcia

13. Klasyfikuje przedmioty według cech jakościowych (wielkość, kształt, kolor, przeznaczenie)

 

 

14. Porównuje liczebność zbiorów (dużo, mało, tyle samo)

 

 

 

15. Posługuje się liczebnikami (1, 2, 3, 4)

 

 

 

Funkcje emocjonalne i społeczne

1. Potrafi być samodzielne w czynnościach codziennych i samoobsługowych (jedzenie, ubieranie się, rozbieranie, mycie, sprzątanie po sobie zabawek)

 

 

2. Chętnie przebywa w grupie rówieśniczej (współdziała z innymi dziećmi w zabawie, nawiązuje kontakty z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzega ustalonych zasad funkcjonowania w grupie, kontroluje wyrażanie złości i agresji, dostrzega potrzeby i uczucia innych)

 

 

3. Aktywnie uczestniczy w zajęciach (typu: ruchowe, plastyczne, muzyczne), potrafi się skupić, uważnie słuchać, zadaje pytania

 

 

Funkcje ruchowe

1. Motoryka mała. Potrafi trzymać przybory do rysowania i malowania, buduje wieżę z klocków, stopień lateralizacji.

 

 

2. Zręczność ruchowa całego ciała: chód, bieg, skok, rzuty, chwytanie, równowaga, wchodzenie i schodzenie po schodach.

 

 

 

 

Inne uwagi i spostrzeżenia:

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin