2007_(49)_5.pdf

(5857 KB) Pobierz
2007(49)05.pdf
NR 5 (49) 2007
cena 9,50 zł (w tym 7% VAT)
www.teacher.pl
Teacher
Riitta Purokuru
Hannu Ryynänen
Teaching business
students
Iwona Dronia
The indigo
children
Philip Kerr
Lindsay Clandfield
Getting to grips
with learner
autonomy
Sport
Matura
ENGLISH LANGUAGE TEACHING
110792903.012.png
110792903.013.png
M AY
Laureat Konkursu
Kolor INDYGO...
Ilu z Pañstwa zadaje sobie teraz pytanie, jaki to jest w³aœciwie kolor,
i dlaczego w magazynie dla nauczycieli jêzyka angielskiego on siê
pojawia?
European
Language
Label
OdpowiedŸ jest zaskakuj¹co prosta, szczególnie dla tych z Pañstwa
którzy mieli lub maj¹ kontakt z dzieæmi ADD lub ADHD i wiedz¹,
¿e tak okreœlamy je w literaturze, dziêki tytu³owi ksi¹¿ki Caroline
Hehenkamp's „The indigo children”. Na temat ADHD ju¿ pisali-
œmy we wczeœniejszych numerach magazynów The Teacher, tym ra-
zem jednak pragniemy zachêciæ do przeczytania artyku³u Iwony
Droni „ The indigo children – some alternative ideas of teaching
the learners with ADHD ”, autorka proponuje alternatywne przyk³a-
dy i metody stosowane w nauczaniu dzieci z ADHD i ADD. Byæ
mo¿e, niektórzy z Pañstwa znajd¹ w tym tekœcie pomys³ dla siebie,
a warto, poniewa¿ temat ADHD sam w sobie nie jest prosty wiêc ko-
rzystajmy z bogactwa metod jakie mamy w zasiêgu rêki.
Redaktor Naczelny:
El¿bieta Kwiatkowska
(22) 661 50 60
ekwiatkowska@teacher.pl
Koncepcja magazynu:
Artur W¹sowski
awasowski@teacher.pl
Redakcja:
The Teacher
ul. Grzybowska 77
00-844 Warszawa
(22) 457 03 82
(22) 457 03 87
redakcja@teacher.pl
Rafa³ Jas - Music & Movies
rjas@teacher.pl
Jaros³aw Krajka - Technology Tips
jarek.krajka@wp.pl
Stanis³aw Wanatowicz - Sport
stanley331@wp.pl
Krzysztof Polok - Sport
sworntran@interia.pl
Reklama:
Tomasz P³oszaj
(22) 661 50 60
(22) 457 03 87
reklama@teacher.pl
Monta¿ elektroniczno-graficzny:
Jacek Janowski
(22) 661 50 60
jjanowski@teacher.pl
Prenumerata:
Beata Rudzka
(22) 457 03 82
(22) 457 03 87
brudzka@teacher.pl
prenumerata@teacher.pl
W dalszej czêœci magazynu znajd¹ Pañstwo dwa artyku³y poœwiêco-
ne modnemu ostatnio trendowi – autonomii w nauczaniu. Pierwszy,
Getting to grips with learner autonomy ” dotyczy nauczania doros³ych,
a autorzy Lindsay Clandfield i Philip Kerr odpowiadaj¹ na pytanie
czy autonomia na pewno jest dla nas „b³ogos³awieñstwem” w nowo-
czesnym nauczaniu? Drugi artyku³, „ Ryba czy wêdka...? Autonomia-
o co w tym wszystkim chodzi? ” napisany przez El¿bietê Koralewsk¹,
dotyczy dzieci (sekcja Young Learners) i porusza star¹ jak œwiat
w¹tpliwoœæ zawart¹ w znanej nam maksymie o rybie i wêdce. Arty-
ku³ jest wstêpem do cyklu rozwa¿añ maj¹cego na celu wyjaœnienie
czym jest autonomia w nauczaniu jêzyków obcych oraz jakie
s¹ cechy autonomicznego ucznia. Zachêcamy do przeczytania i zapo-
znania siê z praktycznymi wskazówkami jak nauczyciel mo¿e budo-
waæ autonomiê.
Dobre rady i wytyczne daje nam te¿ Monika Szymczyk, a dotycz¹
one problemów z motywacj¹ u dzieci. W artykule „ Motivational
problems in children ” przedstawiona zosta³a teza, ¿e wiêkszoœæ proble-
mów dotycz¹cych motywacji u dzieci, które maja wp³yw na proces
edukacyjny, wynika z relacji pomiêdzy uczniami, rodzicami i na-
uczycielami. Pozytywne zmiany wprowadzone do tych relacji mog¹
mieæ zbawienny wp³yw na przywrócenie motywacji u dzieci.
Redakcja nie zwraca materia³ów
niezamówionych, zastrzega sobie prawo
redagowania otrzymanych tekstów i nie
odpowiada za treϾ zamieszczanych reklam.
Wydawca:
The Teacher
Dyrektor Generalny:
Tomasz P³oszaj
(22) 661 50 60
tploszaj@teacher.pl
Na koniec pragniemy zwróciæ Pañstwa uwagê na dwa szkolenia pro-
ponowane przez Akademiê The Teacher w czerwcu. Pierwsze to
szkolenie FTBE organizowane z myœl¹ o tych, którzy chc¹ podnieœæ
swoje kwalifikacje w nauczaniu Business English lub bli¿ej zapo-
znaæ siê z t¹ dziedzin¹ nauczania jêzyka angielskiego, drugie zaœ, to
szkolenie Joanny Femiak na temat „ Komunikacja – czyli jak budujemy
udane relacje w grupach edukacyjnych doros³ych ”. Po szczegó³y odsy³a-
my na ostatnie strony magazynu.
www.teacher.pl
We are always interested in new
writers and ideas.
If reading The Teacher has
made you feel you would like to
send in an article of your own,
please contact the editor:
Mi³ej lektury
Redakcja The teacher
5 (49) 2007
redakcja@teacher.pl
1
110792903.014.png 110792903.015.png
Teacher
Fot. dreamstime
s. 34
Rys. Elżbieta Koralewska
s. 38
T RENDS
4 Music
5 Movies
6 Book Reviews
7 Wywiad z autorkami serii
MAXI TAXI
Magdalena Borzymowska
10 European Language
Label 2007
T EACHING A DULTS
26 Getting to grips with learner
autonomy
Lindsay Clandfield
Philip Kerr
B USINESS E NGLISH
46 CEF-based Competence
Profiles: Language and
communications needs
survey for teaching business
students
Riitta Purokuru
Hannu Ryynänen
Y OUNG L EARNERS
34 Motywowanie przez zabawê
Marta Kêdra
36 Motivational problems
in children
Monika Szymczyk
38 Ryba czy wêdka…?
Autonomia - o co w tym
wszystkim chodzi?
El¿bieta Koralewska
M ACMILLAN R EADING
D EVELOPMENT P AGES
51 Anne Brontë, The Tenant of
Wildfell Hall
Hubert Karbowy
T ECHNOLOGY T IPS
12 Web-based collaborative
language learning-integrating
Internet-based partnerships
into a foreign language
curriculum
Jaros³aw Krajka
S PORT
54 Krykiet
Stanis³aw Wanatowicz
Krzysztof Polok
M ETHODS
42 The indigo children - some
alternative ideas of teaching
the learners with ADHD
Iwona Dronia
A UDIO C OURSE
20 Audio Kurs - Idioms
W ORKSHOPS
59 Szkolenie - Komunikacja
61 Szkolenie FTBE
M ATURA
24 Jêzyk angielski, Trening
maturalny
El¿bieta Mañko
Fot. dreamstime
s. 42
Fot. dreamstime
s. 54
2
5 (49) 2007
110792903.001.png 110792903.002.png 110792903.003.png 110792903.004.png 110792903.005.png
 
110792903.006.png 110792903.007.png 110792903.008.png 110792903.009.png 110792903.010.png 110792903.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin