michalak - szokujaca prawda o ecommerce.pdf
(
2633 KB
)
Pobierz
699703963 UNPDF
Drogi Przedsiębiorco,
Opracowałem raport "Szokująca prawda o e-commerce" aby pokazać Ci, że prowadzenie
firmy w internecie możliwe jest bez dużych umiejętności technicznych i bez armii
programistów.
Chcę także pokazać Ci jak łatwo można zorganizować biznes internetowy w sposób w
znacznym stopniu zautomatyzowany... aby stworzyć biznes zarabiający nawet kiedy śpisz!
Oto czego się dowiesz czytając ten raport:
✔
Jak prowadzić zautomatyzowany biznes internetowy bez programistów, bez dużego
magazynu, skomplikowanej logistyki i 50 tysięcy produktów w ofercie.
✔
Jaką alternatywę mają małe i mikrofirmy by nie robić "dużego" ecommerce.
✔
Jak zwiększyć sprzedaż bez powiększania wydatków na reklamę!
✔
Jak prowadzić biznes, który zarabia nawet kiedy śpisz?
Zaczynajmy.
12 września przeprowadziłem badanie ankietowe wśród czytelników biuletynu naszej firmy
oraz biuletynu dr Pawła Krzyworączki. Ankietę wypełniły
1144
osoby, co dało około
3400
odpowiedzi na same pytania otwarte!
Wczytałem się w nie wszystkie dokładnie i przeanalizowałem tak, aby zrozumieć
problemy przedsiębiorców
- właścicieli małych firm - takich jak Ty i ja.
Jak rozkręcić sprzedaż w internecie?
Modne jest, aby myśleć, mówić i pisać o biznesie w kontekście dużych firm, marek i
korporacji. Pod potrzeby dużych firm tworzone są kierunki na uczelniach, o nich pisze się
w gazetach i mówi w telewizji.
Rzeczywistość
przedstawia jednak nieco odmienny obraz. Wiele osób zdaje się nie
dostrzegać, że
94,86%
firm w Polsce to tzw. mikrofirmy zatrudniające
od 0 do 9
pracowników
1
.
W dodatku to w sektorze małych i średnich firm powstaje najwięcej miejsc
pracy.
Podobnie jest z internetem. Jesteśmy przyzwyzczajeni do myślenia o e-commerce jako o
dużych sklepach internetowych
z wieloma kategoriami i tysiącami produktów.
Oczywiście jest to istotna część rynku internetowego. Mikro-firma może prowadzić taki
sklep. Jednak dla tych mniejszych i młodszych mikro-firm wejście od razu na ten etap jest
1 Źródło: "Prezentacja raportu o stanie sektora MSP w Polsce", Bożena Lubińska-Kasprzak, PARP, 2009
©
Strategie Rozwoju
|
Netselling
Strona 1/14
nie lada wyzwaniem.
W realiach małego zatrudnienia to na przedsiębiorcy spoczywa większość obowiązków.
Czasem ładnie się to nazywa, że "
Pan Kowalski jest człowiekiem bardzo zajętym...
".
Z tych właśnie powodów jako właściciele firm szukamy:
✔
Możliwości
automatyzowania
biznesu - uczynienia z firmy mechanizmu
działającego bez nas, a mimo to przynoszącego dochód "nawet kiedy śpimy".
✔
Tzw. "
wolności finansowej
" - pozwalającej nam na uwolnienie się z cyklu ciężkiej
pracy pod ciężarem dużej odpowiedzialności za wszystko i wszystkich.
✔
Większej ilości
wolnego czasu
, czasu dla rodziny i dla siebie samych.
✔
Możliwości możliwie szybkiego i łatwego
rozwinięcia firmy
.
Zastanówmy się zatem nad sklepem internetowym z choćby kilkuset produktami, co nie
jest jeszcze nadzwyczaj dużym asortymentem.
©
Strategie Rozwoju
|
Netselling
Strona 2/14
Jak przedsiębiorca ma od zera stworzyć taki sklep?
⌦Zorganizować odpowiednio duży i sprawny
magazyn
?
⌦Zatrudnić
pakowaczy
,
obsługę klienta
i innych potrzebnych pracowników?
⌦Znaleźć dobrych
dostawców
, sprawdzić ich, nawiązać z nimi
relację
i
wynegocjować
warunki
?
⌦Następnie
zatowarować się
na odpowiednio dużą kwotę dającą szansę na to,
że marża przemnożona przez obrót da zysk, z którego można się utrzymać?
⌦Przygotować odpowiednie
procesy i procedury
przepływu informacji i
produktów?
⌦
Opracować
lub
wybrać
grafikę sklepu, wybrać
technologię
, zadbać o jej
wdrożenie
na serwer i
przetestowanie
?
⌦W końcu wprowadzić cały
asortyment
do sklepu?
⌦A także zacząć go
promować i reklamować
?
Powyższe
zadania
nie są zadaniami... Każde z nich składa się z dziesiątek zadań i jest
sporym projektem
, albo wręcz
procesem
, który trzeba prowadzić każdego dnia... Z
dużym ryzykiem utopienia poważnych pieniędzy w towarze, na który może nie być popytu.
A także z ryzykiem zacięcia się na jednym z etapów, gdy okaże się, że coś idzie nie po
naszej myśli.
Jak się okazuje, przedsiębiorcy internetowi jeszcze lepiej dostrzegają inny problem,
którego – jak się okaże – można łatwo uniknąć.
Największe wyzwanie przedsiębiorców
Bardzo duża część kwestionariuszy w naszym badaniu zawierała wyrażone na różny
sposób obawy o
brak umiejętności technicznych
potrzebnych do prowadzenia biznesu
w internecie. Zilustruję to na przykładzie...
Nie dla wszystkich jeszcze jest oczywiste, że fundamentem przywiązywania do firmy
klientów w internecie jest posiadanie, prowadzenie i rozwijanie
listy adresowej
(
mailingowej
). Metod budowania listy jest jednak wiele. Między innymi:
•
Można ją budować
sprzedając na Allegro
czy w
sklepie internetowym
tańsze
produkty na większą skalę.
•
Można prowadzić serwisy internetowe wymagające
zarejestrowania się
.
•
Można też zbierać zapisy na specjalnej stronie internetowej służącej do zbierania
adresów (strona typu
squeeze page
)
.
Czym charakteryzuje się taka strona?
©
Strategie Rozwoju
|
Netselling
Strona 3/14
Zawiera ona jedynie krótki tekst reklamowy i formularz rejestracji. Użytkownik ma do
wyboru jedynie zapisanie się albo zamknięcie strony. Dzięki temu uzyskuje się dużą
skuteczność zapisów (30-80% przy ruchu z listy adresowej, od paru do kilkunastu % przy
„zimnym” ruchu z reklam np. Adwords).
Przykład strony typu squeeze page, który być może już znasz:
Osobom, które nigdy własnoręcznie nie tworzyły takiej strony wydaje się, iż taka strona
jest
bardzo prosta
. Zobacz jak bardzo mylne jest to wrażenie - oto, co trzeba zrobić, by
zbudować stronę squeeze page...
Zaczynamy od przygotowania tzw. "
przynęty
" (czyli czegoś, co obiecamy użytkownikowi
w zamian za zapisanie się). Oczywiste jest, że musimy napisać
tekst reklamowy
.
Często jednak zapomina się, by również napisać tekst na stronę z prośbą o
potwierdzenie
zapisu... oraz na stronę z
podziękowaniem
za zapis i obiecaną
"przynętą".
Często squeeze page
pozbawione grafiki
mogą być bardzo skuteczne. Mało osób
decyduje się na ten śmiały ruch. Powinniśmy zatem
zaprojektować
lub
znaleźć gotowy
projekt graficzny. Następnie pociąć grafikę do
xHTML+CSS.
W kolejnym kroku powinniśmy
wprowadzić teksty
na wszystkie 3 podstrony. Warto także
stworzyć
osobne podstrony
"o nas", "polityka prywatności", "kontakt" oraz podstrony z
artykułami SEO
- szczególnie, jeśli chcemy mieć jakiekolwiek szanse na promocję strony
w
Google
Adwords
.
Wydaje się, że to już prawie wszystko. Musimy jedynie założyć
nową listę
w systemie do
email marketingu oraz ustawić wiadomość z
prośbą o potwierdzenie
zapisu i wiadomość
©
Strategie Rozwoju
|
Netselling
Strona 4/14
Plik z chomika:
obieq
Inne pliki z tego folderu:
Ententa - Najwieksze błędy w e-biznesie.zip
(1685 KB)
Ententa - Podręcznik tworzenia marketingowych cudów.zip
(246 KB)
Ententa - Co jest naprawdę ważne w internetowym marketingu.pdf
(136 KB)
Jay L. Abraham - Paradoks nieoczekiwanych zysków.pdf
(93 KB)
[NetSelling] Poznaj szklany sufit swojego biznesu - cz.2.flv
(35904 KB)
Inne foldery tego chomika:
Adam Dębowski
Adrian Kołodziej
Obsługa klienta
Paweł Danielewski
Piotr Majewski
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin