Anarion 06 (01 2007).pdf

(1272 KB) Pobierz
ANARion6,3.cdr:CorelDRAW
104986497.011.png 104986497.012.png
STREFA IGORA
wstêpniak
W tym numerze szczególnie polecam “ ”
- danie krwiste i treœciwe, a przy tym przyrz¹dzane
przez zielonogórzan. Warto!
Nawi¹zaliœmy równie¿ wspó³pracê z wybitnym
teoretykiem literatury, doktorem Ryszardem Drwêc-
Letyskim, którego pierwszy felieton mamy zaszczyt
w bie¿¹cym wydaniu zaprezentowaæ.
“Ad absurd” tym razem by³ nieosi¹galny
innymi ni¿ wiwisekcja autorów, zamiast tego
przedstawiamy wiêc nieznany epizod z dziejów
Conana.
W Klubie wszyscy zdrowi; powoli zaczynamy czekaæ
na Hobbiton. Odnowiliœmy te¿ wspó³pracê z Radiem
Zachód, pierwsza audycja z udzia³em adastrowej
ekipy zatru³a ju¿ fale eteru.
Obok widzicie reklamê tomiku poezji Zbigniewa
Kulczyckiego; ksi¹¿ka powsta³a przy skromnym
udziale moim (ilustracje) i mojej ¿ony (ok³adka) i jest
buduj¹cym przyk³adem dzia³alnoœci kulturalnej
o charakterze oddolnym. I o to chodzi - nie powinniœmy
ograniczaæ siê jedynie do bezrefleksyjnej konsumpcji
dóbr (pop)kultury niczym spêdzaj¹ce ¿ycie przy
korytach bezmózgie tuczniki, ale i sami powinniœmy
coœ kreowaæ. Nawet coœ tak dziœ niemodnego jak
poezja.
Ad astra jest doskona³¹ platform¹ do dyskusji
i kreacji i nie powinniœmy tego przegapiæ; ten etap
naszego ¿ycia nie bêdzie trwa³ wiecznie. Niebawem
wszak poch³onie nas budowa willi i basenów,
zarabianie gór forsy na jaguary i przydomowe ZOO,
limuzyny i futra dla ¿on potem na z³ote grobowce.
Bo wtedy kiedy bêdziemy ocieraæ pot z czo³a
w znojnym trudzie , wtedy...
Wtedy mo¿e siê nam zwyczajnie nie chcieæ.
Beszamel
metodami
dolce vita
Igor Myszkiewicz
Informator Zielonogórskiego Klubu Fantastyki
“Ad Astra”
kontakt:
galeratworcow@interia.pl
Krzysztof "Flapjack" Maj,
B³a¿ej “Rals” Kosiñski
Sk³ad: Trylobit Wschodu
ZKF AD ASTRA
kontakt: adastra@adastra.zgora.pl
Redakcja:
Igor Myszkiewicz, An Nowak,
104986497.013.png 104986497.014.png 104986497.001.png 104986497.002.png
PLANSZÓWKOWE MIKO£AJKI
Z AD ASTRA
pe³en gier planszowych a jego tajemniczy pomocnik
zwany Ralsem (czy¿by cyber odmiana Renifera
Rudolfa?) kilka ciekawych projekcji fanowskich
filmików fantastycznych.
Miko³aj przywitawszy siê z przyby³ymi rozstawi³
stanowiska z grami (zagraæ mo¿na by³o w takie gry
jak: Drakon, Gra o Tron, Jungle Speed, Neuroshima
Hex, Osadnicy z Catanu (wraz z dodatkiem ¯eglarze),
Spadamy, Warcaft: The Board Game, World of
Wracraft: The Board Game), aby nastêpnie s³u¿yæ
wszystkim zgromadzonym rad¹ dotycz¹c¹ zasad oraz
zachêcaæ opornych do zabawy. Zjawili siê zaœ nie tylko
stali klubowi bywalcy ale te¿ grono tzw. "Magicowców"
(którzy swoim zwyczajem zbili siê w grupkê i zaczêli
tasowaæ kartoniki), oraz wiele osób niezwi¹zanych z
Ad Astra skuszona fajnym plakatem i zapowiedziom
dobrej zabawy. Dla wszy tkich którym starczy³o
odwagi Miko³aj mia³ specjaln¹ atrakcje w postaci
mo¿liwoœci naciœniêcia czerwonego guzika na jego
mieczu œwietlnym. Wspominaj¹c ten wieczór nie
mo¿emy zapomnieæ o rozegraniu IV ju¿ turnieju
Jungle Speeda - tym razem tytu³ najszybszego
zielonogórzanina zdoby³ Micha³ "Zwinna R¹czka"
Choroœ. Na koniec kiedy w sali pozostali ju¿ tylko
najtwardsi z najtwardszych a planszówki posz³y w k¹t
Miko³aj odebra³ sw¹ nagrodê podœpiewuj¹c:
"W Polskê idziemy ...".
Zimy w tym roku nie by³o - to znany fakt. W zwi¹zku
z tym nie by³o te¿ intensywn ch opadów œniegu.
Jak wszyscy wiemy takie okolicznoœci mog¹
utrudniæ prace œw. Miko³ajowi który podró¿uje saniami
ci¹gniêtymi przez renifery.
Na szczêœcie Miko³aj fantastów lata kosmicznym
spodkiem, nosi szatê rycerzy
Jedaj
a za pasem miecz
œwietlny.
W³aœnie taki Miko³aj odwiedzi³ nasz klub 6 grudnia
w 4 Ró¿ach dla Lucienne. Zamiast wora
niepotrzebnych nikomu prezentów dostarczy³ karton
Krzysztof "Flapjack" Maj
s
y
104986497.003.png 104986497.004.png 104986497.005.png 104986497.006.png
104986497.007.png 104986497.008.png
W ka¿dym etapie czytelnicy i fani g³osuj¹ na wybrany
œwiat, wysy³aj¹c SMSy (koszt: 3 PLN + VAT). Œwiat,
który po 10 etapach zdobêdzie najwiêksz¹ ³¹czn¹
iloœæ g³osów zostanie opublikowany. Jego autorzy
otrzymaj¹ 5 tys. z³otych nagrody oraz 10% zysków ze
sprzeda¿y ka¿dego egzemplarza. G³osuj¹cy równie¿
mog¹ wygraæ cenne nagrody.
Nie sposób opisaæ tu nawet pobie¿nie wszystkich
20 zg³oszonych projektów. S¹ tam œwiaty SF, fantasy,
historyczne, s¹ teorie spisku, gry zabawne i mroczne.
Pewnie zastanawiacie siê, jaki projekt wystawi³a
Zielona Góra i jak mu siê wiedzie.
Z niek³aman¹ satysfakcj¹ informujê, ¿e wygraliœmy
I etap a w drugim etapie ulegliœmy tylko settingowi
, opisuj¹cemu œwiat z powieœci Jacka
Dukaja (nie martwcie siê, nadrobimy tê stratê.
Jaki jest nasz œwiat? Trzymajcie siê krzese³!
COŒMY WYSMA¯YLI...
to setting ³¹cz¹cy dark fantasy
z komedi¹, którego g³ównym wyznacznikiem jest...
jedzenie. Na w³asny u¿ytek u¿ywam okreœlenia
„gastronomiczne fantasy”.
Czy zdarzy³o wam siê graj¹c w D&D lub
Warhammera znudziæ postaciami wojowników i
magów a dla odmiany zrobiæ sobie nizio³ka? Prawda,
¿e uczyni³o to tamt¹ sesjê zupe³nie wyj¹tkow¹?
Zamiast rzucaæ kulami ognistymi, gotowaliœcie
magiczn¹ zupê a zamiast ci¹æ mieczem, t³ukliœcie
wszystkich na odlew rondlem? Taki w³aœnie jest
Beszamel.
Drodzy Adastrydzi! Chcia³bym Wam dziœ
opowiedzieæ o inicjatywie, która ma za zadanie
promowaæ gry fabularne i wspieraæ polski rynek
tych¿e gier. W dalszej czêœci tekstu dowiecie siê o
naszym, zielonogórskim udziale w inicjatywie. No to
lecimy...
INSPIRACJE? CZTERY...
Beszamel
W³adca Pierœcieni
chcieliœmy w œwiecie a la
po³¹czyæ takie konwencje jak:
MEGAKONKURS
W paŸdzierniku 2006 roku Bartosz Kubera za³o¿y³
nowe wydawnictwo zajmuj¹ce siê grami fabularnymi
Wydawnictwo Alea. Wydawnictwo zorganizowa³o
konkurs na polski œwiat do najpopularniejszej
i n a j s t a r s z e j g r y f a b u l a r n e j œ w i a t a
- Dungeons&Dragons (D&D). Dla niezorientowanych
dodam, ¿e D&D sk³ada siê z dwóch podstawowych
podrêczników zawieraj¹cych zasady gry i ró¿nych
dodatków opisuj¹cych m. in. fantastyczne krainy (tzw.
settingi). Konkurs rozpisano na taki w³aœnie dodatek.
Do konkursu zg³oszono niebagateln¹ iloœæ 117.
pomys³ów na œwiaty. Z tej liczby organizatorzy wy³onili
20. finalistów. Dalej zabawa toczy siê niczym
w teleturnieju „Taniec z Gwiazdami”. Co miesi¹c ka¿dy
z finalistów prezentuje na stronie wydawnictwa
( ) krótki artyku³ opisuj¹cy
wybrany aspekt swojego œwiata (w pierwszym etapie
zaprezentowano g³ówn¹ ideê, w drugim religie,
a w trwaj¹cym w³aœnie etapie trzecim historiê).
Podró¿e Kulinarne Roberta Mak³owicza
cykliczny program Telewizji Polskiej, w którym
sympatyczny, niski, pucu³owaty pan gotuje
w najró¿niejszych ciekawych miejscach; od
Budapesztu po Wyspy Karaibskie.
- bo Beszamel to
w gruncie rzeczy system akcji i przygody, pe³en
naje¿onych pu³apkami œwi¹tyñ, tajnych kultów
kanibalistycznych, piêknych kobiet, uwodzicielskich
(choæ z regu³y niskich i w³ochatych) zawadiaków,
poœcigów, zakrêcaj¹cych w¹sa czarnych charakterów
i k³api¹cych zêbiskami potworów.
- Beszamel to nie œwiat Pratchetta,
ale jest to dobre skojarzenie. Bêdzie trochê œmiesznie
i trochê strasznie a przyprawê do niesamowitych
przygód stanowiæ bêd¹ ¿arty s³owne i sytuacyjne oraz
zabawa konwencj¹.
www.megakonkurs.com
5
Inne Pieœni
BESZAMEL
Tworz¹c
Trylogia Indiana Jones
Œwiat Dysku
104986497.009.png 104986497.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin