Anarion 06 (01 2007).pdf
(
1272 KB
)
Pobierz
ANARion6,3.cdr:CorelDRAW
STREFA IGORA
wstêpniak
W tym numerze szczególnie polecam “ ”
- danie krwiste i treœciwe, a przy tym przyrz¹dzane
przez zielonogórzan. Warto!
Nawi¹zaliœmy równie¿ wspó³pracê z wybitnym
teoretykiem literatury, doktorem Ryszardem Drwêc-
Letyskim, którego pierwszy felieton mamy zaszczyt
w bie¿¹cym wydaniu zaprezentowaæ.
“Ad absurd” tym razem by³ nieosi¹galny
innymi ni¿ wiwisekcja autorów, zamiast tego
przedstawiamy wiêc nieznany epizod z dziejów
Conana.
W Klubie wszyscy zdrowi; powoli zaczynamy czekaæ
na Hobbiton. Odnowiliœmy te¿ wspó³pracê z Radiem
Zachód, pierwsza audycja z udzia³em adastrowej
ekipy zatru³a ju¿ fale eteru.
Obok widzicie reklamê tomiku poezji Zbigniewa
Kulczyckiego; ksi¹¿ka powsta³a przy skromnym
udziale moim (ilustracje) i mojej ¿ony (ok³adka) i jest
buduj¹cym przyk³adem dzia³alnoœci kulturalnej
o charakterze oddolnym. I o to chodzi - nie powinniœmy
ograniczaæ siê jedynie do bezrefleksyjnej konsumpcji
dóbr (pop)kultury niczym spêdzaj¹ce ¿ycie przy
korytach bezmózgie tuczniki, ale i sami powinniœmy
coœ kreowaæ. Nawet coœ tak dziœ niemodnego jak
poezja.
Ad astra jest doskona³¹ platform¹ do dyskusji
i kreacji i nie powinniœmy tego przegapiæ; ten etap
naszego ¿ycia nie bêdzie trwa³ wiecznie. Niebawem
wszak poch³onie nas budowa willi i basenów,
zarabianie gór forsy na jaguary i przydomowe ZOO,
limuzyny i futra dla ¿on potem na z³ote grobowce.
Bo wtedy kiedy bêdziemy ocieraæ pot z czo³a
w znojnym trudzie , wtedy...
Wtedy mo¿e siê nam zwyczajnie nie chcieæ.
Beszamel
metodami
dolce vita
Igor Myszkiewicz
Informator Zielonogórskiego Klubu Fantastyki
“Ad Astra”
kontakt:
galeratworcow@interia.pl
Krzysztof "Flapjack" Maj,
B³a¿ej “Rals” Kosiñski
Sk³ad: Trylobit Wschodu
ZKF AD ASTRA
kontakt: adastra@adastra.zgora.pl
Redakcja:
Igor Myszkiewicz, An Nowak,
PLANSZÓWKOWE MIKO£AJKI
Z AD ASTRA
pe³en gier planszowych a jego tajemniczy pomocnik
zwany Ralsem (czy¿by cyber odmiana Renifera
Rudolfa?) kilka ciekawych projekcji fanowskich
filmików fantastycznych.
Miko³aj przywitawszy siê z przyby³ymi rozstawi³
stanowiska z grami (zagraæ mo¿na by³o w takie gry
jak: Drakon, Gra o Tron, Jungle Speed, Neuroshima
Hex, Osadnicy z Catanu (wraz z dodatkiem ¯eglarze),
Spadamy, Warcaft: The Board Game, World of
Wracraft: The Board Game), aby nastêpnie s³u¿yæ
wszystkim zgromadzonym rad¹ dotycz¹c¹ zasad oraz
zachêcaæ opornych do zabawy. Zjawili siê zaœ nie tylko
stali klubowi bywalcy ale te¿ grono tzw. "Magicowców"
(którzy swoim zwyczajem zbili siê w grupkê i zaczêli
tasowaæ kartoniki), oraz wiele osób niezwi¹zanych z
Ad Astra skuszona fajnym plakatem i zapowiedziom
dobrej zabawy. Dla wszy tkich którym starczy³o
odwagi Miko³aj mia³ specjaln¹ atrakcje w postaci
mo¿liwoœci naciœniêcia czerwonego guzika na jego
mieczu œwietlnym. Wspominaj¹c ten wieczór nie
mo¿emy zapomnieæ o rozegraniu IV ju¿ turnieju
Jungle Speeda - tym razem tytu³ najszybszego
zielonogórzanina zdoby³ Micha³ "Zwinna R¹czka"
Choroœ. Na koniec kiedy w sali pozostali ju¿ tylko
najtwardsi z najtwardszych a planszówki posz³y w k¹t
Miko³aj odebra³ sw¹ nagrodê podœpiewuj¹c:
"W Polskê idziemy ...".
Zimy w tym roku nie by³o - to znany fakt. W zwi¹zku
z tym nie by³o te¿ intensywn ch opadów œniegu.
Jak wszyscy wiemy takie okolicznoœci mog¹
utrudniæ prace œw. Miko³ajowi który podró¿uje saniami
ci¹gniêtymi przez renifery.
Na szczêœcie Miko³aj fantastów lata kosmicznym
spodkiem, nosi szatê rycerzy
Jedaj
a za pasem miecz
œwietlny.
W³aœnie taki Miko³aj odwiedzi³ nasz klub 6 grudnia
w 4 Ró¿ach dla Lucienne. Zamiast wora
niepotrzebnych nikomu prezentów dostarczy³ karton
Krzysztof "Flapjack" Maj
s
y
W ka¿dym etapie czytelnicy i fani g³osuj¹ na wybrany
œwiat, wysy³aj¹c SMSy (koszt: 3 PLN + VAT). Œwiat,
który po 10 etapach zdobêdzie najwiêksz¹ ³¹czn¹
iloœæ g³osów zostanie opublikowany. Jego autorzy
otrzymaj¹ 5 tys. z³otych nagrody oraz 10% zysków ze
sprzeda¿y ka¿dego egzemplarza. G³osuj¹cy równie¿
mog¹ wygraæ cenne nagrody.
Nie sposób opisaæ tu nawet pobie¿nie wszystkich
20 zg³oszonych projektów. S¹ tam œwiaty SF, fantasy,
historyczne, s¹ teorie spisku, gry zabawne i mroczne.
Pewnie zastanawiacie siê, jaki projekt wystawi³a
Zielona Góra i jak mu siê wiedzie.
Z niek³aman¹ satysfakcj¹ informujê, ¿e wygraliœmy
I etap a w drugim etapie ulegliœmy tylko settingowi
, opisuj¹cemu œwiat z powieœci Jacka
Dukaja (nie martwcie siê, nadrobimy tê stratê.
Jaki jest nasz œwiat? Trzymajcie siê krzese³!
COŒMY WYSMA¯YLI...
to setting ³¹cz¹cy dark fantasy
z komedi¹, którego g³ównym wyznacznikiem jest...
jedzenie. Na w³asny u¿ytek u¿ywam okreœlenia
„gastronomiczne fantasy”.
Czy zdarzy³o wam siê graj¹c w D&D lub
Warhammera znudziæ postaciami wojowników i
magów a dla odmiany zrobiæ sobie nizio³ka? Prawda,
¿e uczyni³o to tamt¹ sesjê zupe³nie wyj¹tkow¹?
Zamiast rzucaæ kulami ognistymi, gotowaliœcie
magiczn¹ zupê a zamiast ci¹æ mieczem, t³ukliœcie
wszystkich na odlew rondlem? Taki w³aœnie jest
Beszamel.
Drodzy Adastrydzi! Chcia³bym Wam dziœ
opowiedzieæ o inicjatywie, która ma za zadanie
promowaæ gry fabularne i wspieraæ polski rynek
tych¿e gier. W dalszej czêœci tekstu dowiecie siê o
naszym, zielonogórskim udziale w inicjatywie. No to
lecimy...
INSPIRACJE? CZTERY...
Beszamel
W³adca Pierœcieni
chcieliœmy w œwiecie a la
po³¹czyæ takie konwencje jak:
MEGAKONKURS
W paŸdzierniku 2006 roku Bartosz Kubera za³o¿y³
nowe wydawnictwo zajmuj¹ce siê grami fabularnymi
Wydawnictwo Alea. Wydawnictwo zorganizowa³o
konkurs na polski œwiat do najpopularniejszej
i n a j s t a r s z e j g r y f a b u l a r n e j œ w i a t a
- Dungeons&Dragons (D&D). Dla niezorientowanych
dodam, ¿e D&D sk³ada siê z dwóch podstawowych
podrêczników zawieraj¹cych zasady gry i ró¿nych
dodatków opisuj¹cych m. in. fantastyczne krainy (tzw.
settingi). Konkurs rozpisano na taki w³aœnie dodatek.
Do konkursu zg³oszono niebagateln¹ iloœæ 117.
pomys³ów na œwiaty. Z tej liczby organizatorzy wy³onili
20. finalistów. Dalej zabawa toczy siê niczym
w teleturnieju „Taniec z Gwiazdami”. Co miesi¹c ka¿dy
z finalistów prezentuje na stronie wydawnictwa
( ) krótki artyku³ opisuj¹cy
wybrany aspekt swojego œwiata (w pierwszym etapie
zaprezentowano g³ówn¹ ideê, w drugim religie,
a w trwaj¹cym w³aœnie etapie trzecim historiê).
Podró¿e Kulinarne Roberta Mak³owicza
cykliczny program Telewizji Polskiej, w którym
sympatyczny, niski, pucu³owaty pan gotuje
w najró¿niejszych ciekawych miejscach; od
Budapesztu po Wyspy Karaibskie.
- bo Beszamel to
w gruncie rzeczy system akcji i przygody, pe³en
naje¿onych pu³apkami œwi¹tyñ, tajnych kultów
kanibalistycznych, piêknych kobiet, uwodzicielskich
(choæ z regu³y niskich i w³ochatych) zawadiaków,
poœcigów, zakrêcaj¹cych w¹sa czarnych charakterów
i k³api¹cych zêbiskami potworów.
- Beszamel to nie œwiat Pratchetta,
ale jest to dobre skojarzenie. Bêdzie trochê œmiesznie
i trochê strasznie a przyprawê do niesamowitych
przygód stanowiæ bêd¹ ¿arty s³owne i sytuacyjne oraz
zabawa konwencj¹.
www.megakonkurs.com
5
Inne Pieœni
BESZAMEL
Tworz¹c
Trylogia Indiana Jones
Œwiat Dysku
Plik z chomika:
mamut123
Inne pliki z tego folderu:
Anarion 19 (06 2009).pdf
(1165 KB)
Anarion 18 (05 2009).pdf
(1655 KB)
Anarion 17 (04 2009).pdf
(2121 KB)
Anarion 15 (02 2009).pdf
(1290 KB)
Anarion 14 (01 2009).pdf
(1643 KB)
Inne foldery tego chomika:
#Zagraj
Altar
Ambrozja Codzienna
Ancalima
Antologia Polter
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin