Microsoft PowerPoint - Wykład 5 Regulacja prędkości obrotowej silników trakcyjnych.pdf
(
4322 KB
)
Pobierz
(Microsoft PowerPoint - Wyk\263ad 5 Regulacja pr\352dko\234ci obrotowej silnik\363w trakcyjnych)
5. REGULACJA PR
Ħ
DKO
ĺ
CI OBROTOWEJ SILNIKÓW TRAKCYJNYCH
Podstawowa wiedza na temat silników pr
Ģ
du stałego
S
Gdy maszyna pracuje jako silnik, po przyło
Ň
eniu
napi
ħ
cia
U
do jej zacisków, przez twornik płynie
pr
Ģ
d
I
S
F
I
I
=
U
−
E
=
U
−
c
×
f
×
n
R
R
I
F
gdzie
R
– całkowita oporno
Ļę
obwodu twornika.
St
Ģ
d pr
ħ
dko
Ļę
obrotowa silnika wyra
Ň
a si
ħ
zale
Ň
no
Ļ
ci
Ģ
:
Bocznikowy i szeregowy
silnik pr
Ģ
du stałego
n
=
U
−
I
×
R
c
×
f
Moment
M
na wale silnika
M
=
c
1
×
f
×
I
M F
n V
F
M F
n V
cF
M
e
(F
e
)
n (V)
F
M (F)
cF
M
e
(F
e
)
n (V)
M (F)
I
I
silnik bocznikowy
silnik szeregowy
Charakterystyki F(I), M(I), n(I) silników pr
Ģ
du stałego
Moc
P
2
na wale silnika to moc
P
1
doprowadzona do silnika pomniejszona przez jego
sprawno
Ļę ȵ
. Z drugiej strony moc
P
2
stanowi iloczyn momentu
M
na wale silnika i
jego pr
ħ
dko
Ļ
ci k
Ģ
towej.
Równanie stanu silnika
, porównuj
Ģ
ce obie moce, ma
posta
ę
:
U
×
I
×
h
=
M
×
2
p
×
n
Na podstawie pr
ħ
dko
Ļ
ci obrotowej
n
silnika mo
Ň
na w nast
ħ
puj
Ģ
cy sposób okre
Ļ
li
ę
pr
ħ
dko
Ļę
v
lokomotywy (poci
Ģ
gu):
v
=
D
×
w
×
1
=
D
×
2
p
n
×
1
=
p
×
D
×
n
[
m
/
s
]
2
z
2
z
z
gdzie: D [m]–
Ļ
rednica koła nap
ħ
dnego,
z – przeło
Ň
enie przekładni,
n [1/s] – pr
ħ
dko
Ļę
obrotowa silnika.
lub gdy
n[1/min]
v
=
p
×
D
×
n
×
3
=
D
×
n
[
km
/
h
]
60
×
z
5
305
×
z
Równanie przej
Ļ
cia od momentu na wale silnika do siły poci
Ģ
gowej F lokomotywy
ma posta
ę
:
F
=
2
×
M
×
m
×
z
×
h
gdzie:
F [N]
– siła poci
Ģ
gowa,
M [Nm]
– moment na wale silnika,
z
– przeło
Ň
enie przekładni,
ȵ
z
- sprawno
Ļę
przekładni,
m
– liczba silników w lokomotywie.
D
Moc elektryczna lokomotywy liczona na obwodzie jej kół nap
ħ
dnych wynosi:
N
=
m
×
P
2
×
h
z
=
m
×
U
×
I
×
h
×
h
z
Moc mechaniczna jest iloczynem siły poci
Ģ
gowej i pr
ħ
dko
Ļ
ci poci
Ģ
gu.
N
=
F
×
v
gdzie:
F[N], v[km/h]
3
Ł
Ģ
cz
Ģ
c oba równania uzyskuje si
ħ
równanie stanu lokomotywy:
F
×
v
=
3
×
m
×
U
×
I
×
h×
h
z
Charakterystyka trakcyjna
F
F
L
F
W
v
Plik z chomika:
Goofer86
Inne pliki z tego folderu:
Microsoft PowerPoint - Wykład 7 Podstawy sterowania ruchem pociągów.pdf
(163 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 6 Obliczenia trakcyjne.pdf
(434 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 5 Regulacja prędkości obrotowej silników trakcyjnych.pdf
(4322 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 4 Teoria ruchu pojazdów szynowych.pdf
(352 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 3 Struktura układu zasilania.pdf
(286 KB)
Inne foldery tego chomika:
Eisenbahn Journal Archiv - Bayern
Eisenbahn Journal Archiv - Preussen
Eisenbahn Journal Archiv - Sachsen
Eisenbahn Journal Archiv - Wurttemberg
Eisenbahn Journal Archiv Dampflok
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin