Microsoft PowerPoint - Wykład 6 Obliczenia trakcyjne.pdf
(
434 KB
)
Pobierz
(Microsoft PowerPoint - Wyk\263ad 6 Obliczenia trakcyjne)
6. OBLICZENIA TRAKCYJNE
Przejazd teoretyczny
Teoretyczny wykres jazdy zespołu trakcyjnego na odcinku 4,1 km o profilu 6 i 3
0
/
00
1 – v = f(s), 2 – t = f(s), 3 -
¶
I
Ș
t = f(s)
linie ci
Ģ
głe – jazda od A do B, linie przerywane – jazda od B do A
Metody analityczne wykonywania przejazdu opieraj
Ģ
si
ħ
na zasadniczych
równaniach ruchu poci
Ģ
gu.
F
p
×
ds
=
dE
k
dE
d
Ä
m
a
v
2
Ô
dv
F
=
k
=
Å
Õ
=
m
a
p
ds
ds
Æ
2
Ö
ds
F
p
=
1000
G
a
×
vdv
=
G
a
v
dv
g
3
2
ds
0
127
ds
dv
=
0
127
(
F
−
W
)
ds
G
a
v
Rozwi
Ģ
zaniem tego równania jest:
G
a
v
2
vdv
Ð
s
=
0
127
F
−
W
v
1
v
Zale
Ň
no
Ļę
na
dv/ds
mo
Ň
na zapisa
ę
w innej postaci, uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
cej czas
t[sek]
:
dv
v
=
0
127
(
F
−
W
)
ds
G
dv
×
ds
×
3
6
=
0
127
(
F
−
W
)
ds
dt
G
dv
=
F
−
W
dt
28
,
G
Rozwi
Ģ
zaniem tego równania jest:
v
2
dv
Ð
t
=
28
,
G
a
F
−
W
v
1
Trudno
Ļę
w rozwi
Ģ
zaniu obu całek polega na tym,
Ň
e zale
Ň
no
Ļ
ci parametrów
F,W,v
podane s
Ģ
w postaci charakterystyk, które trudno wyrazi
ę
analitycznie.
Mo
Ň
na je jednak obliczy
ę
metodami przybli
Ň
onymi, zast
ħ
puj
Ģ
c ró
Ň
niczki
przyrostami sko
ı
czonymi, a całki – sumami. Zakłada si
ħ
,
Ň
e warto
Ļę
siły
przyspieszaj
Ģ
cej
(F-W)
jest w całym zakresie przedziału od
v
do
v+
Ș
v
stała i
równa sile odpowiadaj
Ģ
cej pr
ħ
dko
Ļ
ci
v+
Ș
v/2
.
v
+
D
v
=
Ã
2
1
G
a
v
2
s
×
D
v
0
127
F
−
W
v
sr
sr
Ã
v
2
D
v
t
=
28
,
G
a
F
sr
W
−
v
sr
1
Tok post
ħ
powania przy obliczaniu przejazdu teoretycznego wygl
Ģ
da pokrótce
nast
ħ
puj
Ģ
co.
Dla zało
Ň
onej pr
ħ
dko
Ļ
ci
Ļ
redniej w przedziale v
Ļ
r=vp+
Ș
v/2 ( gdzie vp jest
pr
ħ
dko
Ļ
ci
Ģ
pocz
Ģ
tkow
Ģ
w przedziale) wyznacza si
ħ
kolejno:
- sił
ħ
poci
Ģ
gow
Ģ
F – z charakterystyki trakcyjnej,
- całkowite opory ruchu W – z odpowiedniej zale
Ň
no
Ļ
ci,
- sił
ħ
przyspieszaj
Ģ
c
Ģ
F-W,
- przyspieszenie
Ļ
rednie a,
- czas
Ș
t odpowiadaj
Ģ
cy przyrostowi pr
ħ
dko
Ļ
ci
Ș
v,
- sum
ħ
przyrostów czasu od chwili ruszenia
¶Ș
t,
- drog
ħ
Ș
s odpowiadaj
Ģ
c
Ģ
przyrostowi pr
ħ
dko
Ļ
ci
Ș
v,
- drog
ħ
od chwili ruszenia
¶Ș
s,
- pr
Ģ
d jednego silnika I,
- iloczyn czasu i pr
Ģ
du pobieranego przez lokomotyw
ħ
nI
Ș
t, gdzie n jest
współczynnikiem uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
cym liczb
ħ
silników i ich poł
Ģ
czenie,
- sum
ħ
przyrostów nI
Ș
t,
- iloczyn I
2
Ș
t,
- sum
ħ
przyrostów I
2
Ș
t.
Plik z chomika:
Goofer86
Inne pliki z tego folderu:
Microsoft PowerPoint - Wykład 7 Podstawy sterowania ruchem pociągów.pdf
(163 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 6 Obliczenia trakcyjne.pdf
(434 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 5 Regulacja prędkości obrotowej silników trakcyjnych.pdf
(4322 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 4 Teoria ruchu pojazdów szynowych.pdf
(352 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 3 Struktura układu zasilania.pdf
(286 KB)
Inne foldery tego chomika:
Eisenbahn Journal Archiv - Bayern
Eisenbahn Journal Archiv - Preussen
Eisenbahn Journal Archiv - Sachsen
Eisenbahn Journal Archiv - Wurttemberg
Eisenbahn Journal Archiv Dampflok
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin