Microsoft PowerPoint - Wykład 6 Obliczenia trakcyjne.pdf

(434 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - Wyk\263ad 6 Obliczenia trakcyjne)
6. OBLICZENIA TRAKCYJNE
Przejazd teoretyczny
Teoretyczny wykres jazdy zespołu trakcyjnego na odcinku 4,1 km o profilu 6 i 3 0 / 00
1 – v = f(s), 2 – t = f(s), 3 - I Ș t = f(s)
linie ci Ģ głe – jazda od A do B, linie przerywane – jazda od B do A
98686431.002.png
Metody analityczne wykonywania przejazdu opieraj Ģ si ħ na zasadniczych
równaniach ruchu poci Ģ gu.
F
p
×
ds
=
dE
k
dE
d
Ä
m
a
v
2
Ô
dv
F
=
k
=
Å
Õ
=
m
a
p
ds
ds
Æ
2
Ö
ds
F p
=
1000
G
a
×
vdv
=
G
a
v
dv
g
3
2
ds
0
127
ds
dv
=
0
127
(
F
W
)
ds
G
a
v
Rozwi Ģ zaniem tego równania jest:
G
a
v
2
vdv
Ð
s
=
0
127
F
W
v
1
v
98686431.003.png 98686431.004.png
Zale Ň no Ļę na dv/ds mo Ň na zapisa ę w innej postaci, uwzgl ħ dniaj Ģ cej czas t[sek] :
dv
v
=
0
127
(
F
W
)
ds
G
dv
×
ds
×
3
6
=
0
127
(
F
W
)
ds
dt
G
dv
=
F
W
dt
28
,
G
Rozwi Ģ zaniem tego równania jest:
v
2
dv
Ð
t
=
28
,
G
a
F
W
v
1
98686431.005.png
Trudno Ļę w rozwi Ģ zaniu obu całek polega na tym, Ň e zale Ň no Ļ ci parametrów
F,W,v podane s Ģ w postaci charakterystyk, które trudno wyrazi ę analitycznie.
Mo Ň na je jednak obliczy ę metodami przybli Ň onymi, zast ħ puj Ģ c ró Ň niczki
przyrostami sko ı czonymi, a całki – sumami. Zakłada si ħ , Ň e warto Ļę siły
przyspieszaj Ģ cej (F-W) jest w całym zakresie przedziału od v do v+ Ș v stała i
równa sile odpowiadaj Ģ cej pr ħ dko Ļ ci v+ Ș v/2 .
v
+
D
v
= Ã 2
1
G
a
v
2
s
×
D
v
0
127
F
W
v
sr
sr
Ã
v
2
D
v
t
=
28
,
G
a
F
sr W
v
sr
1
98686431.001.png
Tok post ħ powania przy obliczaniu przejazdu teoretycznego wygl Ģ da pokrótce
nast ħ puj Ģ co.
Dla zało Ň onej pr ħ dko Ļ ci Ļ redniej w przedziale v Ļ r=vp+ Ș v/2 ( gdzie vp jest
pr ħ dko Ļ ci Ģ pocz Ģ tkow Ģ w przedziale) wyznacza si ħ kolejno:
- sił ħ poci Ģ gow Ģ F – z charakterystyki trakcyjnej,
- całkowite opory ruchu W – z odpowiedniej zale Ň no Ļ ci,
- sił ħ przyspieszaj Ģ c Ģ F-W,
- przyspieszenie Ļ rednie a,
- czas Ș t odpowiadaj Ģ cy przyrostowi pr ħ dko Ļ ci Ș v,
- sum ħ przyrostów czasu od chwili ruszenia ¶Ș t,
- drog ħ Ș s odpowiadaj Ģ c Ģ przyrostowi pr ħ dko Ļ ci Ș v,
- drog ħ od chwili ruszenia ¶Ș s,
- pr Ģ d jednego silnika I,
- iloczyn czasu i pr Ģ du pobieranego przez lokomotyw ħ nI Ș t, gdzie n jest
współczynnikiem uwzgl ħ dniaj Ģ cym liczb ħ silników i ich poł Ģ czenie,
- sum ħ przyrostów nI Ș t,
- iloczyn I 2 Ș t,
- sum ħ przyrostów I 2 Ș t.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin